کد خبر: 13752
A

لیست اصلاح‌طلبان در شوراها چگونه بسته خواهد شد؟

رییس کارگروه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شورای عالی گفت: افرادی در لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر و روستا قرار می گیرند که دارای تخصص بوده و با مدیریت چالش های شهری و روستایی مربوطه آشنانی نسبی داشته باشند.

لیست اصلاح‌طلبان در شوراها چگونه بسته خواهد شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،به نقل از ایلنا؛ حسین کمالی درباره فعالیت شورای سیاست‌گذاری عالی گفت: هیأت رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری هفته گذشته جلسه خود را برگزار کرد. کارگروه‌ها اقدامات صورت گرفته را گزارش دادند و همچنین بحث تعامل بین کارگروه‌ها برای تسریع در روند شورای عالی مورد بحث گفت‌وگو قرار گرفت.

او ادامه داد: کار‌گروه استان‌ها فعالیت‌هایی که توسط شورای عالی در سایر شهرها و استان‌های کشور انجام شده بود را گزارش داد و همچنین کارگروه تعامل و رایزنی نیز نتیجه مذاکرات خود را با اشخاص حقیقی و حقوقی موثر در امر انتخابات بیان کرد.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان افزود: بنا بود گروهی مسئولیت برنامه‌ریزی‌های درازمدت انتخاباتی را بر عهده و مورد بررسی قرار دهند، اصلاحات لازم را برای ادامه کار پیشنهاد دهد و سه گزینه‌ای که می‌تواند هدف مذکور را در امتداد فعالیت کارگروه سوم و یا ادغام در آن و یا مستقل تعریف نماید مورد ارزیابی قرار دهد که نتیجه کار به مشخص شدن کامل اهداف گروه مورد نظر موکول شد.

کمالی در ادامه با اشاره به اینکه ‌در کارگروه سیاست‌گذرای و برنامه‌ریزی انتخابات اصلاح‌طلبان طی چهار جلسه پیشنهادهای سه گروه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گفت: نکات مثبت هر گروه انتخاب شد و مقرر شد با یک سیاست تلفیقی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

او همچنین گفت: بر اساس شاخص‌های ذکر شده، شورای عالی اداره انتخابات در استان‌ها و شهرستان‌ها را به خود آنان واگذار کرده و حمایت‌های برنامه‌ای از آنان همچنان ادامه خواهد داشت.

کمالی تاکید کرد: گردش نخبگان، نقش بیشتر زنان در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی و همچنین حضور جوانان بسیار حائز اهمیت است و در حقیقت علاوه بر هم‌پوشانی در مجموعه، نامزدها از میان زنان و جوانان انتخاب خواهند شد.

او تصریح کرد: زنان و جوانان طی یک روند حدود 10 درصدی از نامزدهای انتخابات را شامل می‌شوند و همچنین پنجاه درصد انتخابات به افراد شاخص شناحته شده واگذار خواهد شد که البته این سیاست‌ها باید در شورای عالی سیاست‌گذرای به تصویب برسد.

کمالی خاطرنشان کرد: قانون شوراهای شهر و روستا جامعیت کامل و کافی نداشته و در آینده نزدیک می‌بایست مورد بازنگری قرار گیرد، حدود دخالت شورای شهر به دایره وظایف شهرداری محدود شده و از جامعیت اداره شهر برخوردار نیست.

او خاطرنشان کرد: اشخاصی که از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان وارد شدند هم متخصص بوده و تحصیلات، تخصص و فعالیت‌های آنان مرتبط با وظایف شورای شهر است.

دبیرکل حزب اسلامی کار درباره شرکت و تعامل سایر احزاب اصلاح‌طلب در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یادآور شد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان متشکل از احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای هماهنگی و چند حزب دیگر است و نمایندگان همه این احزاب در این شورا حق حضور ، اظهارنظر و رای داشته و آرای آنان مانند سایر اعضا معتبر است.

او افزود: اگر حزبی بنا به دلایلی نتواند در جلسات شرکت و رأی و نظر خود را اعلام کند، حق رأی او محفوظ است زیرا خود این احزاب بودند که شورای عالی سیاست‌گذاری را به وجود آورده‌اند.

او با اشاره به اینکه برخی از احزاب اعتراضاتی نسبت به شورای عالی سیاست‌گذاری دارند، اظهار کرد: بعضا نکاتی از سوی برخی از احزاب مطرح می‌شود که تا حدودی که هم قابل قبول است، مثلا اینکه که چرا از سوی یک حزب چندین نماینده در شورای عالی سیاست‌گذرای حضور دارند که بی مورد هم نیست و فکر می کنم در آینده می‌بایست نسبت به این موضوعات تصمیات مناسب و جدی اتخاذ شود.

کمالی در خاتمه تاکید کرد: افراد و گروه‌ها به هر دلیل که نتوانسته‌اند در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند، مطمئن باشند که حق حضورشان پا برجا است و رأی و نظر آن‌ها قطعا مانند سایر احزاب دارای اعتبار است .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر