کد خبر: 137610
A

وزیر خارجه: تا پایان امشب مذاکرات برجامی نظر می‌دهیم/ خطوط قرمز ایران رعایت شود، توافق می‌کنیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: طرف آمریکایی به صورت شفاهی با دو موضوع ایران موافق کرده تا ساعت 12 امشب پیشنهادات نهایی‌مان را ارسال می کنیم.

وزیر خارجه: تا پایان امشب مذاکرات برجامی نظر می‌دهیم/ خطوط قرمز ایران رعایت شود، توافق می‌کنیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران حوزه دیپلماسی گفت: طرف آمریکایی به صورت شفاهی با دو موضوع ایران موافق کرده تا ساعت 12 امشب پیشنهادات نهایی‌مان را ارسال می کنیم.

وی افزود: تصمیم نظام بر این قرار گرفت که مذاکرات وین را بر زندگی مردم گره نزد لذا نخواستیم روزشمار هیجانی به کشور ارائه بدهیم، مذاکرات واقعی رو به مردم نشان بدهیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در مسائل ملی، همه نظراشون یکی است و چپ و راست به دنبال منافع ملی هستند و این برای ما در میز مذاکره قدرت ایجاد کرده است و این به دلیل فرهیختگی اصحاب رسانه است.

امیرعبداللهیان در مورد چیدمان تیم مذاکره‌کننده بیان کرد: برجام نتیجه ماه‌ها تلاش همکاران ما در وزارت خارجه بوده که می‌تواند به عنوان سند ایرادات اساسی هم داشته باشد. اما آنچه مربوط به ما میشود راستی‌آزمایی است و باید انجام شود.

رییس دستگاه دیپلماسی افزود: در مذاکره ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد، پس توافقی که حاصل می‌شود نتیجه هفت تا کشور است و همه موارد و مکالماتی دارند. در متن ما هم ممکن است بخشی از ایرادات برجام در آن باشد.

وی ادامه داد: تصمیم کشور این است که چنانچه خطوط قرمز ما تعیین شود، ما برای رسیدن به توافق مشکلی نداریم. یکی از دلایل طولانی شدن این است که نمیخواهیم از خطوط قرمز عبور کنیم.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر