کد خبر: 137646
A

نماینده انقلابی مجلس: باید طب ایرانی و اسلامی را جدی‌ بگیریم

عضو فراکسیون روحانیت در نشست علنی پارلمان گفت: طب ایرانی و اسلامی را جدی بگیرید تا لأها و نیازهای دارویی کشور برطرف شود.

نماینده انقلابی مجلس: باید طب ایرانی و اسلامی را جدی‌ بگیریم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در نشست علنی امروز (سه شنبه 25 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 110 قانون اساسی درباره سیاست‌های عرصه سلامت، گفت: اخطار من در باب سیاست های عرصه سلامت است که در بحث طب اسلامی و طب سنتی تکالیفی برعهده وزارت بهداشت گذاشته شده است که این تکالیف قابل توجه هستند. در واقع وزارت بهداشت موظف است تعامل منطقی در باب روش های درمانی و طب سنتی و اسلامی برقرار کند و اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه را در محور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه همچنین بحث استانداردسازی و مباحث طب سنتی و فرآورده های مرتبط با آن بسیار ضروری است، تصریح  کرد: ترویج و کشت گیاهان دارویی تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی و ترویج و نهادینه کردن طب سنتی ایرانی و دیگر بندهایی که در سیاست های کلی نظام ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب گنجانده شده، بسیار حائز اهمیت است. توصیه ما به وزیر و همکارانشان این است که طب ایرانی و اسلامی را جدی بگیرند تا مانند گذشته در این وزارتخانه به طب سنتی بی مهری نشود، چرا که سازوکار استفاده از این ظرفیت را فراهم نمی کردند، اما اگر این سازوکار فراهم شود، بسیاری از خلأها و نیازهای دارویی کشور برطرف خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: اگر چه برخی از نام طب سنتی سوءاستفاده می کنند، اما امروز در جای جای ایران اسلامی افراد بسیاری در این حوزه زحمت می کشند و لذا باید این طب فاخر را ارج نهاد./

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر