کد خبر: 137743
A

آقا تهرانی: میرحسین باید در دادگاه عدل اسلامی محاکمه می‌شداما رهبری در حق اینها لطف کرده/ آقایان از حُسن برخورد حضرت آقا استفاده کرده و ناسپاسی از نعمت می کنند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: میرحسین و امثال او که اصل فتنه را رقم زده‌اند، به قاعده باید در دادگاه عدل اسلامی محاکمه می‌شدند، ولی رهبر معظم انقلاب حفظه لله تعالی در حق این‌ها لطف کرده و به آنها فرصت بیدار شدن داده‌اند، ولی گویا بنا نیست این آقایان از حُسن برخورد حضرت آقا استفاده کنند که ناسپاسی از نعمت و بزرگواری را با سوء تدبیر و سوء استفاده پاسخ داده‌اند.

آقا تهرانی: میرحسین باید در دادگاه عدل اسلامی محاکمه می‌شداما رهبری در حق اینها لطف کرده/ آقایان از حُسن برخورد حضرت آقا استفاده کرده و ناسپاسی از نعمت می کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرتضی آقا تهرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت میرحسین و امثال او که اصل فتنه را رقم زده‌اند، به قاعده باید در دادگاه عدل اسلامی محاکمه می‌شدند، ولی رهبر معظم انقلاب حفظه لله تعالی در حق این‌ها لطف کرده و به آنها فرصت بیدار شدن داده‌اند، ولی گویا بنا نیست این آقایان از حُسن برخورد حضرت آقا استفاده کنند که ناسپاسی از نعمت و بزرگواری را با سوء تدبیر و سوء استفاده پاسخ داده‌اند.

متن کامل مصاحبه ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه؛ مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه آمده است:

نظر شما در رابطه با یادداشت اخیر میرحسین موسوی چیست و چه چیزی باعث شده این افراد به شهدای مدافع حرم توهین کنند؟

 آن‌ها که ادعا می‌کنند در این کشور آزادی بیان نیست و نمی‌توانند حرفشان را بزنند، پس این دروغ‌ها، توهین‌ها و ادعاهای واهی که هر از گاهی مستقیم و غیرمستقیم منتشر می‌کنند و به دست همگان می‌رسد چیست؟ کدام حاکمیتی به این آقایان این قدر اجازه سخن می‌دهد؟

در واقع این آقایان چنان آزاد و مورد لطف جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند که هرچه بخواهند می‌گویند، تا آن جا که به‌ راحتی به مقدسات نظام حمله می‌کنند در حالی که بیش از همه از برکات این نظام بهره‌مند شده‌اند، جریان مقاومت که ناموس آنها را حفظ کرده زیرسؤال می‌برند. مفاهیم شهادت و جهاد را زیر سؤال می‌برند، به مدافعان حرم که آرامش و امنیت فعلی این ها و ملت به دست آنها تامین شده توهین می‌کنند، فتنه به پا می‌کنند و جان و مال مردم را به مخاطره می‌اندازند.

بعد از یادداشت میرحسین موسوی اکثر اصلاح طلبان در مورد این اظهارات سکوت کردند، به نظر شما این سکوت چه معنایی دارد؟

 این آقایان باید مرزبندی خودشان را با این سخنانی که بزرگترهایشان می‌زنند روشن کنند وگرنه، این شیوه منافقانه است که در صدر اسلام هم با مسلمانان عده‌ای اینگونه بودند که همیشه میانه کار را بگیرند تا که به خیال خود نه از این‌ها بخورند و نه از آن‌ها. تعجب می‌کنم از این بی‌جربزه‌ها که گاه چنان به سیم آخر می‌زنند که پنداشته‌ای شجاعند و از طرفی چنان بزدلانه پای حرف خودشان نمی‌مانند که گوئی با رهبران فتنه نبوده و نیستند، آن روز و این روز از ساکتین بوده و جرئت یک اظهار نظر جدی را هم ندارند. 

 در حالی که خانم کلینتون خود را از بنیانگذاران و راه‌اندازان داعش کثیف می‌داند و ترامپ با تاسف از خرج میلیاردی در این حوزه سخن می‌گوید، رهبر فتنه با بی‌خردی هرچه تمامتر دیکته نوشته شده آمریکا را که پر از دروغ‌های ساختگی است نشر می‌دهد که داعش تکفیری ساخته و پرداخته داخل است.

بعد از اظهارات میرحسین موسوی، مردم نسبت به بی‌حرمتی صورت گرفته به شهدای مدافع حرم واکنش نشان دادند و ناراحتی خود را نیز به شیوه‌های مختلف اعلام کردند، چه چیزی باعث ارادت مردم به امثال شهید همدانی‌ها و شهدای مدافع حرم شده است؟

 اگر سرداران با افتخار مقاومت همچون حاج حسین همدانی‌ها و حاج قاسم‌های عزیز نبودند که به استقبال آن دشمن استکباری بروند، و این جلادان یاغی را در خارج از مرزها نابود کنند، چگونه؟ کی؟ و کجا؟ این عافیت‌طلبان روزگار توان درگیری با داعش تکفیری را داشتند؟ بله، «فی عقر دارهم الا و قد ذلوا، هیچگاه دشمن را در مرزهای خودی درگیر نشدیم مگر آن که به ذلت افتادیم!» باید با داعش در خارج از مرزهای ایران درگیر می‌شدیم وگرنه چه به سر مردم می‌آمد؟ خدا می‌داند، البته این اهل بزم‌ها خود بهتر می‌دانند که اهل رزم نبوده و نیستند.

بر این باورم که جمهوری اسلامی ایران قلب محور مقاومت است و مردم ما این درک و علاقمندی را در تشییع شهدای مقاومت مانند شهید حججی، حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و... به خوبی آن را به جهانیان نشان داده‌اند.

این فهم عمیق برگرفته از دو اصل ارزشی جهاد و شهادت است که از ارزنده‌ترین تعالیم اسلامی است که در این بیانیه نارسا نیز مورد تهاجم قرار گرفته است. ایران عزیز به کفرستیزی، استکبارستیزی و یاری مظلوم در طی قرون متمادی همیشه بالیده و این امت بدین جهت برتر از دیگران است که «فضل الله المجاهدین علی القاعدین درجه؛ خداوند مجاهدین را بر کسانی که نشسته‌اند به درجه ای برتری داده است.» و هیچگاه مردم زنده دل این مرز و بوم از مجاهدت و دریافت شهادت احساس خسران نداشته که کهنه فکران متجددنما این هنر ارزشمند را به سخره بگیرند.

از دست‌اندکاران نظام توقع است که با اندیشه‌های مصلحت‌اندیشانه، به آن کوته‌فکران اجازه ندهند با این کج‌اندیشی‌ها، به سیاست‌های کلی نظام در حوزه مقاومت هجمه وارد کرده و صدر تا ذیل نظام را زیر سؤال ببرند. به لطف الهی بیانیه‌های جبهه پایداری با بیانی صریح و شفاف مخالفت خود را با فتنه‌گران و ساکتین آن، در این روزها و در روزهای گذشته اعلام کرده تا خط اصلاح و افساد همیشه روشن بماند و کمتر کسی به غلط و اشتباه افتد، شبهه افکنی اخیر سران فتنه نشان داد که جهاد تبیین وظیفه این روزهای ما است.

در چند وقت اخیر عده‌ای از سران فتنه شبهاتی درباره جانشینی رهبری مطرح کرده‌اند، هدف آن‌ها چیست؟

 چه کسی تا الان جز خود این آقایان و عوامل دست اول و دومشان این شبهه غلط را مطرح کرده‌اند؟ جوانان عزیزی که این آقایان را نمی‌شناسند خوب است به روزنامه های گذشته نگاهی کنند که این افراد هر بار با بیان چنین مسائلی به دنبال به حاشیه کشاندن کشور از جانب اصول به فروع هستند. در گذشته نیز به کرات دیده‌ایم که چنین قضیه ای را به بهانه های مختلف مطرح می‌کنند و ناگهان به سکوت محض فرو می‌روند، هدف آن‌ها صرفا تشویش افکار عمومی و سوژه دادن به رسانه‌های خبری بیگانه و دشمنان قسم خورده این نظام است

 میرحسین و امثال او که اصل فتنه را رقم زده‌اند، به قاعده باید در دادگاه عدل اسلامی محاکمه می‌شدند، ولی رهبر معظم انقلاب حفظه لله تعالی در حق این‌ها لطف کرده و به آنها فرصت بیدار شدن داده‌اند، ولی گویا بنا نیست این آقایان از حُسن برخورد حضرت آقا استفاده کنند که ناسپاسی از نعمت و بزرگواری را با سوء تدبیر و سوء استفاده پاسخ داده‌اند.

امیدم آن است که این سیاست بازان در این لحظات سراشیبی عمر به خود آیند و از گذشته تیره خود توبه کنند، نه آن که بر آتش گرفتاری‌های مردم هیزم نهند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر