کد خبر: 13782
A

شمخانی: ایران خود را متعهد به پیگیری راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه می داند

دبیر شورای عالی امنیت ملی درمورد اظهارات برخی مقامات کشورهای منطقه مبنی بر نگرانی از ابتکار سیاسی سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه گفت: نگرانی این کشورها به دلیل دلسوزی برای مردم سوریه نیست بلکه به دلیل از دست رفتن ظرفیت گروه های تروریستی مورد حمایت آنها است.

شمخانی: ایران خود را متعهد به پیگیری راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه می داند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، الکساندرلاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه که به تهران سفر کرده است ظهر امروز - یکشنبه - با علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درخصوص آخرین تحولات سوریه و منطقه و همکاری ها مشترک در مقابله با تروریسم گفت و گو کرد.

شمخانی در این دیدار با یادآوری تامین بخش عمده ای از اهداف ترسیم شده برای اجلاس آستانه بر نقش مثبت همکاری های ایران و روسیه برای تثبیت موفقیت های میدانی و همچنین طراحی و اجرای ابتکارات سیاسی تاکید کرد.

مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی ایران با سوریه و روسیه همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به پیگیری راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه می داند و راه حل نظامی را صرفا در برابر گروه هایی که حاضر به کنار گذاشتن سلاح نیستند موثر می داند.

شمخانی یادآور شد: تا زمانی که عناصر داعش و النصره و گروه های وابسته به آنها در سوریه حضور داشته و از سوی برخی کشورهای منطقه حمایت و پشتیبانی شوند ،راه حل سیاسی و صلح برای سوریه و منطقه دست یافتنی نخواهد بود.

وی به اظهارات برخی مقامات کشورهای منطقه مبنی بر نگرانی از ابتکار سیاسی سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه اشاره و خاطرنشان کرد: نگرانی این کشورها به دلیل دلسوزی برای مردم سوریه نیست بلکه به دلیل از دست رفتن ظرفیت گروه های تروریستی مورد حمایت آنها است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: به طور قطع این کشورها در صورت تغییر نکردن رفتارشان، نمی توانند نقش سازنده ای در روند سیاسی برای آینده منطقه داشته باشند.

شمخانی یادآور شد: ابتکار سیاسی سه جانبه و برگزاری اجلاس آستانه، روش موفقی است که می تواند به عنوان الگوی پایان دادن به بحران های منطقه ای با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی مورد استفاده قرار گیرد.

الکساندرلاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه نیز در این دیدار ضمن حمایت از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در روند سیاسی ایجاد صلح در سوریه، برگزاری موفق اجلاس آستانه را دستاوردی قابل توجه برای تداوم ابتکارات سیاسی سه جانبه میان ایران، روسیه و ترکیه عنوان کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، وی افزود: همکاری های میدانی ایران، روسیه و سوریه برعلیه تروریست ها و گروه‌هایی که به راه حل سیاسی پایبند نباشند ادامه خواهد یافت و گفت و گوهای سیاسی خللی در روند مبارزه با تروریست های مسلح ایجاد نمی کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر