کد خبر: 137857
A
نامه رئیس جبهه اصلاحات ایران به رئیس قوهٔ قضاییه

بهزاد نبوی خواستار آزادی فوری تاجزاده شد!

بهزاد نبوی در نامه‌ای به محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه تاجزاده جز نشر نظرات و تحلیل‌ها، کنشى نداشته است گفت: قرار بازداشت تبدیل و ایشان در اسرع وقت آزاد شوند.

بهزاد نبوی خواستار آزادی فوری تاجزاده شد!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بهزاد نبوی رییس جبهه اصلاحات در نامه ای به محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه در مورد مصطفی تاجزاده نوشت: نظر به این‌که ایشان جز نشر نظرات و تحلیل‌ها، کنشى نداشته است و همهٔ آن‌ها در دسترس همگان بوده و هست، احتمال فرار، تبانى و امحاء آثار جرم که دلایل قانونی برای صدور قرار بازداشت است، وجود نداشته و به طریق اولیٰ اکنون که تحقیق مقدماتی انجام و کیفرخواست صادر و رسیدگی تعیین وقت شده است، ادامه بازداشت بلاموضوع است.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین، آقای محسنی‌اژه‌ای؛ ریاست محترم قوه قضائیه

با عرض سلام و تعزیت ایام شهادت سالار شهیدان، حسین‌ بن علی(ع) و یاران باوفایش،

احتراما، مستحضرید آقاى سیدمصطفی تاجزاده که چهره‌‌ای سیاسی است حدود یک ماه قبل توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت شده و از آن هنگام تاکنون در انفرادی نگهداری شده است.

نظر به این‌که ایشان جز نشر نظرات و تحلیل‌ها، کنشى نداشته است و همهٔ آن‌ها در دسترس همگان بوده و هست، احتمال فرار، تبانى و امحاء آثار جرم که دلایل قانونی برای صدور قرار بازداشت است، وجود نداشته و به طریق اولیٰ اکنون که تحقیق مقدماتی انجام و کیفرخواست صادر و رسیدگی تعیین وقت شده است، ادامه بازداشت بلاموضوع است.

با توجه به موارد فوق، به نیابت از طرف «جبههٔ اصلاحات ایران» مصرانه از آن مقام محترم می‌خواهم اولاً قرار بازداشت تبدیل و ایشان در اسرع وقت آزاد شوند. ثانیاً به پرونده ایشان در دادگاهی بر اساس «قانون رسیدگی به جرایم سیاسی» مصوب سال ٩۵ به‌صورت علنی و در حضور هیأت منصفه و در شعبه‌ای و توسط دادرسانی‌ رسیدگی شود که بی‌طرفی و عدالت آنان مورد تایید وجدان عمومی جامعه باشد. ثالثاً ضابطان امنیتى را از مداخله بى‌رویه در پرونده و به خصوص تحمیل نظر بر قاضی بازدارند.

انتظار می‌رود آن مقام محترم در جهت تحقق وعده‌ها و رویکردهای اولیه خویش، در این زمینه دستور اقدامات مقتضی صادر فرمایند.

با تشکر                                               

بهزاد نبوی

رئیس جبهه اصلاحات ایران

 ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر