کد خبر: 13796
A

دعوت از رییس جمهور برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه اقیانوس هند در جاکارتا

فرستاده ویژه رئیس جمهور اندونزی ، دعوت نامه رئیس جمهور کشورش از رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه اقیانوس هند در جاکارتا را تسلیم ظریف کرد.

دعوت از رییس جمهور برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه اقیانوس هند در جاکارتا

 دیده بان ایران - حسن ویرا جودا فرستاده ویژه رئیس جمهور و وزیر خارجه سابق اندونزی عصر امروز با  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و دعوت نامه رئیس جمهور کشورش از رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه اقیانوس هند در جاکارتا را تسلیم وزیر خارجه کشورمان کرد.

در این ملاقات، فرستاده ویژه رییس جمهور اندونزی با ابراز خرسندی از سفر به تهران گفت:  رییس جمهور کشورش بعنوان رییس فعلی سازمان کشورهای حاشیه اقیانوس هند( IORA) از جناب آقای دکتر روحانی برای شرکت در این اجلاس که به مناسبت بیستمین سالگرد تشکیل سازمان مذکور در نیمه دوم اسفند ماه تشکیل می گردد، دعوت می نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از دعوت رییس جمهور اندونزی از رییس جمهور کشورمان، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در قالب IORA اهمیت ویژه ای قایل است.  دکتر ظریف ابراز امیدواری کرد که اندونزی، با توجه به جایگاه مهم خود در منطقه، در برگزاری این اجلاس موفق باشد.

  با توجه به سند چشم انداز آیورا و همچنین بیانیه مقابله با افراط گرائی خشونت آمیز منجر به تروریزم، وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از کشورهای پیشرو در مبارزه با افراط گرائی، مبتکر ارائه قطعنامه ای در همین زمینه از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بوده است.

طرفین همچنین در این دیدار از سطح همکاریهای دو جانبه تهران و جاکارتا ابراز خرسندی نموده و بر گسترش و تعمیق آن تاکید کردند.

گفتنی است اجلاس آیورا از ۱۵ تا ۱۷ اسفند ماه سالجاری در سطوح کارشناسان، وزرای خارجه و سران در جاکارتای اندونزی برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر