کد خبر: 13800
A
وزیر اطلاعات:

به تمام صفحات اینترنت اشراف داریم/ مزاحمتی برای مردم ایجاد نمی کنیم

وزیر اطلاعات گفت: امروز ما به تمام صفحات اینترنت اشراف داریم ضمن آنکه مزاحمتی برای مردم ایجاد نمی‌کنیم مگر مواردی که به نظام ضربه می‌زند.

به تمام صفحات اینترنت اشراف داریم/  مزاحمتی برای مردم ایجاد نمی کنیم

دیده بان ایران - حجت الاسلام سید محمود علوی روز یکشنبه (۱۷بهمن ۹۵) در دیدار با آیت الله حاج شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی از علما و اساتید حوزه علمیه خراسان افزود: وزارت اطلاعات طی دولت یازدهم عملکرد خوبی داشته و دارد.

وی افزود: امروز کشور مرکز و هدف گروه های تروریستی بسیار و دشمنان متعدد است اما تلاش همه آنان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به دام افتاده و خنثی شده اند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: در سایه این تلاشها و خدمات خالصانه امروز بر اساس نظر سنجی های خبرگزاری جمهوریا سلامی محبوبیت این وزارتخانه از رتبه هفتم در بهار سال ۹۳ به رتبه سوم در مهر ماه امسال ارتقا یافته است.

وی اظهار کرد:این در شرایطی است که بسیاری از زحمات، خدمات و تلاش‌های نیروهای این وزارت قابل بیان و طرح عمومی نیست و از هر ۱۰ مورد خدمات انجام شده یک مورد بیان می شود تا مردم نسبت به حضور و تلاشهای گسترده این نیروهای خدوم مطلع باشند.

علوی تصریح کرد: مردم ما نیز از درک بالایی برخوردار بوده و بسیار بزرگوار و قدردان خدمات فرزندان خودشان در این وزارت خانه هستند

وی با تاکید بر ضرورت توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکید بر حس اتحاد و همدلی در درون کشور گفت: اگر اختلاف در درون ایجاد شود دشمن به هدف خود نزدیک می شود و این اختلاف خود عامل ضربه به نظام و مملکت خواهد بود.

علوی در ادامه با بیان اینکه امروز در بسیاری منابع و تریبون ها کمتر به آیات الهی، احادیث و بیانات ائمه اطهار(ع) و رسول مکرم اسلام(ص) که خود عامل انسجام مملکت است کمتر پرداخته می شود.

وی گفت: اگرتمسک به اهل بیت(ع) و قرآن آسیب ببیند دچار مشکل میشویم  .

وزیر اطلاعات گفت: ما در کنار اقیانوسی ایستاده ایم که باید از آن بهره بگیریم و تا زمانی که علما، سخنرانان، مبلغان و ائمه جمعه به سراغ گنج عظیم اهل بیت و قرآن نروند ، نمی توان از این ظرفیت عظیم بهره گرفت.

وی در موضوع شبهاتی که در موضوع استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی و دغدغه علما در این زمینه نیز گفت: باید در برخورد با این پدیده ها به سمت شیوه های درست و کنترل شده با استفاده از این تکنولوژی ها رفت.

علوی گفت: امروز ما به تمام صفحات اینترنت اشراف داریم ضمن آنکه مزاحمتی برای مردم ایجاد نمی کنیم مگر مواردی که به نظام ضربه می زند.

وی اظهار کرد: امروز از شبکه های اجتماعی که در کشور مخاطلب زیادی دارد، تلگرام، اینستاگرام و توئیتر است.

علوی افزود: هم اکنون در تلگرام ۱۸۰ هزار کانال فعال است که ۹۰ درصد آنان بر اساس رصد انجام شده ،اجتماعی و مربوط به ارتباطات فامیلی خانوادگی و دوستان است.

وی گفت: از ۱۰ درصد باقی مانده دیگر ،هفت درصد سیاسی و سه درصد دیگر کانال های منحرفی است که ۲.۵ درصد آن فاسد و غیر اخلاقی و نیم درصد ضد دین هستند.

علوی بیان کرد:طی این مدت  بسیاری از مدیران کانالهای ضد دین شناسایی و دستگیر شده اند و نیم درصد کانالهای غیراخلاقی نیز با اعلام به مدیریت مرکزی تلگرام در آلمان مصدود می شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اعضای کانال های ضد دین محدود است، گفت:اعضای برخی از این کانال ها به ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر هم نمی رسد و بازدید از مطالب ضد دینی منتشر شده در این کانال ها دو تا سه هزار نفر می باشد اما مطالب ضد اخلاقی گاه تا ۱۵ هزار نفر هم بازدید کننده دارد.

وی افزود: کانالهای ضد دینی بازدید کننده کمی دارد اما فقط یک دعای فرج در یک کانال تا ۱۴ میلیون نفر بازدید کننده دارد واین بیانگر آن است که جوانان ما ضد دین و به دنبال فساد نیستند.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: باید به سمت شیوه های درست و مناسب از این شبکه ها حرکت کنیم و طراحی های مناسبی در این حوزه در داخل انجام شود .

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر