کد خبر: 138027
A

بادامچیان:بعد از رئیسی اصلاح طلبان روی کار نمی آید بلکه یک گروه جدید می آید/ می گفتند خاتمی «آیت‌الله گورباچوف» است

یک چهره شاخص جریان اصولگرا گفت: بعد از رئیسی دولت اصلاح‌طلب روی کار نمی‌آید بلکه یک گروه جدید می‌آید. به عبارت دیگر اگر رئیسی موفق نشود یک گروه دیگر غیر از اصلاح‌طلبان روی کار خواهند آمد.

بادامچیان:بعد از رئیسی اصلاح طلبان روی کار نمی آید بلکه یک گروه جدید می آید/  می گفتند خاتمی «آیت‌الله گورباچوف» است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ارزیابی روی کار آمدن اصلاح‌طلبان در دور بعدی انتخابات گفت: در دولت هاشمی رفسنجانی بازسازی دوران جنگ اتفاق افتاد و انصافاً او خدمات بسیار ارزشمندی در بازسازی کشور بعد از جنگ انجام داد که طبعا این بازسازی موارد نظیر تورم را به همراه داشت، بر همین اساس مردم به چهره‌ای مانند ناطق نوری که اعلام کرد ادامه راه هاشمی هستم، رای ندادند و بعد به خاتمی رأی دادند. بزرگترین اشتباه خاتمی این بود که گرفتار اصلاح‌طلبانی شد که از فردای بعد از پیروزی اعلام کردند، هر کسی پیام دوم خرداد را متوجه نشده باید اخراج شود لذا چند هزار مدیر را اخراج کردند.

او افزود: در دوران ریاست‌جمهوری خاتمی حتی بی‌طرف ها را هم اخراج می‌کردند که در نهایت مرحوم عسگراولادی جلوی آنها را گرفت چرا که منجر به تضعیف دولت می‌شد و او نمی‌خواست چنین اتفاقی صورت بگیرد. لذا نتیجه دولت خاتمی این شد که غرب تصور کرد او آیت‌الله گورباچوف است و دنباله رو یلتسین است. بعد از این اتفاقات بود که مردم از آنها روی گردانی کردند و مجلس بعدی یک نفر از اصلاح‌طلبان حتی کروبی و خانم دباغ هم رأی نیاوردند. در همین دوران دولت احمدی‌نژاد پا به عرصه گذاشت که ۱۸۰ درجه با اصلاح‌طلبان تفاوت داشت، او در دوره اول ریاست‌جمهوری خوب کار کرد اما در دور دوم نتوانست خوب کار کند، نتیجه این شد که در نهایت روحانی پیروز شد. نکته اینجاست که معین و عارف نیامدند البته آنها اگر می‌آمدند هم رأی نمی‌آوردند.

این چهره اصولگرا در واکنش به اینکه در نتیجه، ضعف دولت اصول‌گرا منجر به روی کار آمدن دولت اصلاح‌ طلب شد؟ تصریح کرد: ضعف دولت احمدی‌نژاد منجر به روی کار آمدن روحانی شد، در حقیقت احمدی‌نژاد یک راه از جریان اصول‌گرا است کما اینکه روحانی هم یک طیف از اصول‌گرایی است. 

بادامچیان در واکنش به اینکه اگر رئیسی ضعف داشته باشد دولت بعدی اصلاح‌طلب خواهد بود، گفت: بعد از رئیسی دولت اصلاح‌طلب روی کار نمی‌آید بلکه یک گروه جدید می‌آید. به عبارت دیگر اگر رئیسی موفق نشود یک گروه دیگر غیر از اصلاح‌طلبان روی کار خواهند آمد البته برآورد بنده این است که رئیسی، در دوم هم رئیس جمهور خواهد بود. چرا مردم باید به اصلاح‌طلبان رأی بدهند؟ خط آنها که با فقه امام خمینی(ره) تطبیق ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در واکنش به اینکه چهره‌های نزدیک به امام خمینی (ره) در میان اصلاح‌طلبان حضور دارند، اظهار کرد: حضور چهره‌های نزدیک به امام خمینی (ره) خط بطلانی بر تطبیق نداشتن جریان اصلاح‌طلب با فقه امام خمینی (ره) نیست کما اینکه حسین، پسر حاج آقا مصطفی هم نوه امام خمینی (ره) بود. نزدیک بودن به امام کاری ندارد، مسئله مهم مردم هستند، آنها مشاهده می‌کنند که اصول اصلاح‌طلبان با خط امام فاصله دارد، دوم اینکه اصلاح‌طلبان در مجلس سوم و ششم نتوانستند موفق شوند، سوم اینکه در دولت خاتمی و روحانی نتوانستند موفق شوند. لذا همانطور که مردم به دلیل اینکه ناطق نوری ادامه راه هاشمی رفسنجانی بود، به او رأی ندادند و یا به دلیل اینکه ولایتی اصول‌گرا بود، به او رأی ندادند، در انتخابات آینده به چهره‌های نزدیک به جریان اصلاح‌طلب رأی نمی‌دهند.

بادامچیان در پاسخ به اینکه اصولگرایان توانایی خود انتقادی دارند و مجلس یازدهم می‌تواند وزیری از کابینه دولت سیزدهم را استیضاح کند؟ خاطرنشان کرد: همه این توانایی خود انتقادی را دارند منتها در میدان سیاست هر کسی مسائل و منافع روز خود را رعایت می‌کند.

این چهره اصولگرا در ارزیابی مماشات مجلس با دولت سیزدهم افزود: همه مجالس با دولت‌ها مماشات می‌کنند و خواهند کرد، علت این است که این دو قوای داخل نظام هستند کمااینکه در انگلیس و آمریکا نیز این مماشات در میان قوا وجود دارد، لذا همه مماشات دارند. کما اینکه مجلس یازدهم با دولت روحانی مماشات کرد و فقط یک وزیر را استیضاح کرد.

بادامچیان در پایان یادآور شد: سیاست کلان نظام این است که به احترام رأی مردم رئیسی چهار سال خود را ادامه دهد نظر ولی امر هم این است که رأی مردم زایل نشود و نگه داریم،  مردم عواقب انتخاب خود را می کشند همچنین  مردم باید متوجه باشند که اگر فردی، مانند رجایی را به ریاست جمهوری انتخاب می‌کنند چه نتیجه‌ای خواهد داشت و یا اگر فردی مانند بنی‌صدر را انتخاب  می کنند چه عواقبی خواهد داشت.

منبع: منیبان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر