کد خبر: 138286
A

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس: مذاکرات جدیدی برای احیای برجام انجام می شود/ آمریکا در ضعیف ترین شرایط خود به سر می برد، آنها چاره ای ندارند جز آنکه در قبال ایران کوتاه آیند

منصور حقیقت‌پور گفت: محصول نهایی مذاکرات نه ایده آل ایران خواهد بود نه آمریکا و همبن که به حدوسطی رسیده شود، خوب است. ایران تا کنون عاقلانه برخورد کرده است و ارزیابی من این است که مذاکرات جدیدی باید انجام شود تا ابهامات موجود از بین برود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس: مذاکرات جدیدی  برای احیای برجام انجام می شود/ آمریکا در ضعیف ترین شرایط خود به سر می برد، آنها چاره ای ندارند جز آنکه در قبال ایران کوتاه آیند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق مجلس، فعال اصولگراو تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره روند توافق برجام و مذاکرات ایران و آمریکا به «نامه‌نیوز» گفت: «هنوز جزئیاتی از تبادل نظرها میان ایران و ذیگر طرفین برجام در دست نیست اما از همین اطلاعات غیررسمی به ذهن می رسد که باید خود را برای دور تازه ای از مذاکرات آماده کنیم. به هر حال مذاکره دادوستد است و باید یک چیزی داده شود تا چیز دیگری ستانده شود».

حقیقت پور ادامه داد: «قطعا محصول نهایی مذاکرات نه ایده آل ایران خواهد بود نه آمریکا و همبن که به حدوسطی رسیده شود، خوب است. ایران تا کنون عاقلانه برخورد کرده است و ارزیابی من این است که مذاکرات جدیدی باید انجام شود تا ابهامات موجود از بین برود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «من عقلی در آمریکای ها نمی بینم؛ شرایطی که در آن گرفتار شده اند، آنها را به سمت توافق سق داده است. امروز آمریکا در ضعیف ترین شرایط خود به سر می برد. آنها چاره ای ندارند جز آنکه در قبال ایران کوتاه آیند. اکنون با آمریکای ضعیف و فرارکرده از عرق و افغانستان مواجهیم که در جنگ اوکراین هم کاملا شکست خورده است. از طرفی بحران انرژی در غرب گسترده است و غربی ها برای بهبود اوضاعشان چاره ای ندارند جز آنکه با ایران ارتباط برقرار کنند».

حقیقت پور در پایان گفت: «اروپا هم به این نتیحه رسیده است که چرا باید چوب بی عقلی های آمریکا را بخوردو وضعیت سخت اروپایی ها به ویژه در حوزه تأمین انرژی نتیجه پیروی کورکورانه آنها از آمریکاست و حالا فهمیده اند که اطاعت از آمریکا نتیجه ای جز ضرر برایشان ندارد».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر