کد خبر: 138290
A
انتقاد شدید یک مدیر حوزوی از مجلس شورای اسلامی؛

نمایندگان به جای اینکه نگران اسلام باشند، نگران حیثیت «شورای نگهبان» هستند/ بنگاهداری بانکها یعنی «ام‌الفساد اقتصادی»/ ممنوعیت حیله‌های ربا باید تصویب شود

حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه می‌گوید: چطور ممکن است نماینده مجلس نگران حیثیت اعضای محترم شورای نگهبان باشد، اما نگران حیثیت اصل اسلام و رفع رباخواری و حیله‌های ربا در بانکداری جمهوری اسلامی ایران نباشد؟

نمایندگان به جای اینکه نگران اسلام باشند، نگران حیثیت «شورای نگهبان» هستند/ بنگاهداری بانکها یعنی «ام‌الفساد اقتصادی»/ ممنوعیت حیله‌های ربا باید تصویب شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه در یادداشتی به مخالفت مجلس شورای اسلامی با تصویب «ممنوعیت حیله‌های ربا»، واکنش نشان داد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مطلع شدیم که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هفته گذشته متاسفانه با تصویب «ممنوعیت حیله‌های ربا» در طرح مجلس مخالفت کردند. یکی از نمایندگان موثر در تنظیم طرح بانکداری مجلس شورای اسلامی عمده دلیل مخالفت را این گونه بیان کردند: «ممکن است این شائبه را ایجاد کند که فقهای شورای نگهبان در گذشته قائل به حیله‌های ربا بوده‌اند».

هر کسی این استدلال را ببیند در سستی و بی‌پایه بودن آن تردیدی نخواهد کرد. چطور ممکن است انسانی نگران حیثیت اعضای محترم شورای نگهبان باشد، اما نگران حیثیت اصل اسلام و رفع رباخواری و حیله‌های ربا در بانکداری جمهوری اسلامی ایران نباشد؟! انسان هر چقدر تلاش کند به این استدلالها و ارایه دهندگان آن خوشبین باشد، نمی‌تواند خود را راضی کند. همه میدانند در طول سال‌های گذشته اساس عملکرد بانکها بر ربا و حیله‌های ربا بوده است.

همان طوری که رئیس محترم مجلس در کمتر از یک ماه پیش اعلام کرده‌اند: «اقتصاد ما آلوده به ربا است و ربا هم جنگ با خداست و هیچکدام از معاملات در چارچوب اسلامی انجام نمی‌شود.» آیا وقت آن نرسیده است که همه پرچمداران اسلام و انقلاب اسلامی از خود سوال کنند که پس از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ایران این چه اتفاقی است که در مجلس شورای اسلامی افتاده است که برخی‌ها نگران حیثیت اعضای محترم شورای نگهبان هستند، اما نگران اصل اسلام نیستند؟! چطور مجلس انقلابی تسلیم چنین استدلال سستی شده است؟! براساس اخبار واصله قرار است همین هفته، مجلس شورای اسلامی تمام مواد طرح را بررسی و تصویب کند.

ما نگران آن هستیم که با استدلال‌های سست دیگری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ممنوعیت خلق پول توسط بانک‌های غیردولتی و نیز بنگاهداری بانکها رای مخالف بدهند. در این صورت به موکلین خود در برابر این پرسش‌: «آیا در این قانونی که تصویب کرده‌اید جلو رباخواری، خلق پول و بنگاهداری بانکها یعنی ام‌المفاسد اقتصادی و معیشت مردم را گرفته‌اید؟» چه پاسخی خواهند داد. مطمئن هستیم که جناب آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس که دغدغه‌های به حقی نسبت به امور اقتصادی و وضعیت معیشت مردم دارند، نقش برجسته‌ای در تصویب ممنوعیت حیله‌های ربا، خلق پول توسط بانکهای غیردولتی و بنگاهداری بانکها دارند و انتظار همه موکلینشان آن است که ممنوعیت این امور در مجلس شورای اسلامی تصویب گردد.

منبع: حوزه‌نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر