کد خبر: 138357
A
رئیسی در نشست خبری مطرح کرد؛

کسی حق ندارد کار فراقانونی کند/ باید با رشوه بگیران مقابله کنیم/ اعضای دولت قبل می‌گفتند با این مشکلات موجود چه خواهید کرد؟!/ امسال قطعی برق نداشتیم

رییس‌جمهور در نشستی خبری با اصحاب رسانه گفت: از شرایط و وضعیت زندگی مردم به صورت روزانه و ساعتی مطلع هستم. در این مدت زمانی نبوده که به فکر مردم و معیشت آنها نباشم، در این زمینه مبالغه نکردم و این ‌کف وظیفه یک مسئول است.

کسی حق ندارد کار فراقانونی کند/ باید با رشوه بگیران مقابله کنیم/ اعضای دولت قبل می‌گفتند با این مشکلات موجود چه خواهید کرد؟!/ امسال قطعی برق نداشتیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در نشستی خبری ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دولت و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد تا یکسال به عنوان خدمتگزار مردم عزیز باشیم و در این یک سال با وجود مشکلات و مسایلی که به آنها اشاره می‌کنم همواره عنایت حضرت حق را دیدیم و شکرگزار درگاه خداوند متعال هستیم و تشکر از مردم عزیز و صبور که بسیار با دولت همراهی کردند و همچنین مقام معظم رهبری که با رهنمودها دولت را کمک کردند.از همه دستگاه ها، رسانه ملی و افراد فعال در این عرصه که تلاش کردند فعالیت‌های دولت را تبیین کنند و اگر گره‌های ذهنی موجود را رفع کنند نیز متشکرم.

اهم سخنان سید ابراهیم رئیسی در حضور اصحاب رسانه به شرح ذیل است:

* در یکسال اخیر تلاش کردیم و نخستین تغییر رویکردی که ما بر آن تاکید کردیم،توجه به خواست مردم و حضور در میان مردم بود و تاکید بنده و دولت این است که همواره با مردم باشیم که حضور در ۳۱ استان و و بیش از ۵۰ شهر و روستا در راستای همین نگاه انجام شده است. 

* همواره به دولتمردان تاکید شده است که باید این نگاه را به مردم داشته باشد. اینکه مردم مشکل دارو داشتند و از نزدیک نبینیم که مشکل دارو دارند، یعنی چه و چه باید کرد. 

*. مساله عدالت باید به تمامی اقدامات گرایش داشته باشد و با گوشزد کردن موارد مشخص به سمت رعایت عدالت برویم.

* باید با کسانی که با رشوه و سایر موارد نظام اداری ما را با فساد همراه می‌کنند، مقابله شود. جود داشته با آن برخورد شده است.

* با مساله فساد چه ساختارهای فسادزا و رانتی که جیب عده‌ای را پر می‌کند و بی‌عدالتی را رواج می‌دهد باید برخورد شود و معتقدیم باید این ساختارها اصلاح و شاهد تولید پرونده نباشیم.

* {با بیان اینکه حرکت جهادی برای پیشبرد امور کشور هم از تاکیدات دولت است}: برخلاف وجود موانع ما باید آن موانع را رفع کنیم و بدانیم که به تعبیر رهبری انقلاب، هیچ مشکلی در کشور نیست که حل‌شدنی نباشد. پس ما با روحیه جهادی به دنبال حل مشکلات باشیم.

* باید از همه ظرفیت‌ها در کشور استفاده شود و اگر فردی روحیه کار و تحول ندارد، جای خود را به افرادی بدهد که این روحیه را دارند.

* برخی از مسئولان دولت گذشته دلسوزانه به من می‌گفتند که با این مشکلات چه خواهید کرد، من با دوستان دولت گذشته جلسه داشتم و این را از سر دلسوزی می‌گفتند. به عنوان نمونه در موضوع واکسن می‌گفتند که به ما واکسن نمی‌دهند و برخی داروها کمیاب است یا اینکه با کسری بودجه چه خواهید کرد.

* اراده دولت بر کاهش و مهار تورم است و از ابتدا نیز بنای دولت این بود؛ نوسانی که در اصلاح اقتصادی ایجاد شد باید تا آخر سال به سمت تورم کاهشی برود. 

* در سالی که دولت کار خود را شروع کرد، قطعی برق داشتیم اما امسال قطعی برق نداشتیم چراکه ۶ هزار مگاوات برق به شبکه اضافه شد. کاری که در ۲۵ سال گذشته سابقه نداشت. 

* از شرایط و وضعیت زندگی مردم به صورت روزانه و ساعتی مطلع هستم. در این مدت زمانی نبوده که به فکر مردم و معیشت آنها نباشم، در این زمینه مبالغه نکردم و این ‌کف وظیفه یک مسئول است.

* به مردم اطمینان میدهم که روند امور تورم را کاهش می‌دهد و وضعیت معیشتی و تولید بهبود خواهد یافت. 

* امروز جامعه بر مدار قانون است. هیچ کس حق ندارد کار سلیقه‌ای و فراقانونی انجام دهد. ملاک و معیار در جامعه قانون است. احترام به قانون برای همه ضروری است و قانون‌مداری و قانون‌محوری همه مسائل را حل خواهد کرد.

* اگر می‌توانستند مقاومت کنند چرا شهید سلیمانی را ناجوانمردانه ترور کردند؟  مگر شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم نبود، چرا از او ترسیدند؟ این وحشت آنها را همه می‌دانند. 

{خطاب به مقامات صهیونیستی}: فاصله بین تصمیم و اقدام را ببینید و اگر تصمیم به اقدام علیه ایران بگیرند، شاید مهلتی برای اقدام نداشته باشند و فاصله بین این تصمیم و اقدام نشان می‌دهد که از این رژیم چیزی می‌ماند یا خیر؟

* از ابتدای دولت یک ونیم میلیون محیط خانه و کسب‌وکار به فیبر نوری دسترسی پیدا کرده‌اند که تا پایان سال پنج میلیون و تا پایان دولت ۲۰ میلیون محیط کاری و خانواده به فیبر نوری دسترسی پیدا می‌کنند که سرعت اینترنت را حداقل ۱۰ برابر می‌کند. 

* دسترسی رایگان دهک‌های پایین به اینترنت هم به دلیل امکان انجام آن، اجرایی شده و یه دهک پایین به اینترنت دسترسی رایگان یافتند و می‌خواهیم وعده‌ای که داده شده اجرایی شود و مردم هم شاهد آن باشند.

* مذاکرات اگر با اطلاع‌رسانی به موقع همراه شود، خوب پیش خواهد رفت اما اگر به موقع نباشد، در روند مذاکرات اخلال ایجاد خواهد کرد. 

* تاکید دولت به مذاکره کنندگان این است که در هر مقطعی کار به نقطه‌ای رسید که باید اطلاع رسانی شود، با همکاری که با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزرات خارجه این کار صورت گیرد. 

* هرگز طرفدار حبس اطلاع‌رسانی نیستیم و اطلاع‌رسانی به موقع می‌تواند افکار عمومی و رسانه‌ها و نخبگان را در جریان قرار دهد. در یک مقطعی در جلسه غیرعلنی مجلس یا در نشست‌های نخبگانی یا اعلام عمومی مذاکرات اطلاع رسانی شده است. 

خبر در حال تکمیل است...

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر