کد خبر: 138478
A

عضو مجلس خبرگان رهبری:خدای متعال از ابتدای انقلاب اسلامی خبیث را از طیب جدا کرده است/ اگر می خواهیم فتنه ها راه درست را تشخیص دهیم باید به فرامین ولی فقیه توجه کنیم/ در شرایط امروزبرخی گاهی جهت می گیرند و مقابل نظام اسلامی می ایستند

سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری: انقلاب اسلامی فراز و فرودهای فراوان و رویش و ریزش های بسیاری داشته است و ما درس های فراوانی در این مسیر گرفته ایم. در زمان انقلاب، چه بسیار افراد که همراه حضرت امام بودند و حتی مناصب قدرتی را هم گرفتند، اما خدای متعال خبیث را از طیب جدا کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری:خدای متعال از ابتدای انقلاب اسلامی خبیث را از طیب جدا کرده است/ اگر می خواهیم  فتنه ها راه درست را تشخیص دهیم باید به فرامین ولی فقیه توجه کنیم/ در شرایط امروزبرخی گاهی جهت می گیرند و مقابل نظام اسلامی می ایستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شب گذشته در همایش بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر که به مناسبت هفته دولت در مسجد مصلای (طوقچی) اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی فراز و فرودهای فراوان و رویش و ریزش های بسیاری داشته است و ما درس های فراوانی در این مسیر گرفته ایم.

ارگان رسانه ای حوزه نوشت: وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید «با هم بودن کسانی که ایمان قوی دارند با کسانی که ایمان ضعیف دارند پایدار نخواهد بود»، اضافه کرد: باید مومن از کافر جدا شود و مورد امتحان قرار گیرد.

آیت‌الله مهدوی خاطر نشان کرد: در زمان انقلاب، چه بسیار افراد که همراه حضرت امام بودند و حتی مناصب قدرتی را هم گرفتند، اما خدای متعال خبیث را از طیب جدا کرده است. به عنوان مثال باطن خبیث منافقین برای ملت ایران مشخص شد و راه آن ها از مسیر انقلاب جدا شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عنوان کرد: فتنه زمانی ایجاد می شود که تشخیص دشمن روبرو کاری سخت و مشکل و حق وباطل درهم بیامیزد .

وی با اشاره به اینکه زمانی که فتنه ایجاد می شود نیاز به بصیرت هست، گفت: به عنوان نمونه در زمان صدر اسلام همه به کافر بودن ابوسفیان ایمان داشتند و به راحتی با آن مبارزه کردند ولی در زمان علی بن ابیطالب(ع)، برای جنگیدن با معاویه پسر ابوسفیان به شک افتادند. درآن زمان یک عده نمی دانستند حق با معاویه است یا با امیرالمومنین علیه السلام و خدای متعال به برکت صلح امام حسن(ع) باطن بسیاری از این افراد را مشخص کرد و این زمان فتنه شکل گرفته بود. این صلح باعث شد خیلی از افراد باطن امثال معاویه را بشناسند و عده ای از کسانی که در زمان امیرالمومنین مقابل امیرالمومنین بودند در زمان امام حسین در رکاب اباعبدالله به شهادت رسیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه از چهار گروه مردم در زمان عاشورا یاد کرد و گفت: در زمان عاشورا مردم چهار دسته شدند، یک دسته کسانی بودند که مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند، عده ای دیگر خود را بی طرف می‌دانستند در حالی که با بی طرفی خود به دشمن کمک می کردند و بی بصیرتی آنها باعث شد که بگویند ما نمی دانیم حق با یزید یا با امام حسین علیه السلام است. این طور نبود که ندانند بلکه ایمان آنها ضعیف بود و به حقانیت امام ایمان نداشتند؛ در دوره کنونی هم برخی گاهی جهت می گیرند و مقابل نظام اسلامی می ایستند و گاهی هم اظهار بی طرفی می کنند.

آیت‌الله مهدوی اضافه کرد: گروه سوم که امام حسین(ع) را همراهی کردند، کسانی بودند که جانفشان بودند، یعنی به خاطر اینکه حمایت از امام زمان را واجب می دانستند، امام را همراهی کردند. گروه چهارم هم کسانی بودند که به عشق شهادت و رسیدن به لقاء الله همراهی با امام حسین را انتخاب کردند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: کسانی که به خاطر وجوب حمایت از امام او را همراهی می کردند وقتی در شب عاشورا امام وجوب را از آن ها برداشت، خیلی ها با امام همراهی نکردند، اما کسانی که به عشق شهادت و لقاء الله آمده بودند تا رسیدن به شهادت با امام همراه بودند و جان خود را در راه امام دادند.

وی نمونه این گروه در دوره کنونی را شهدای مدافع حرم بیان کرد و با گرامیداشت یاد سردار شهید ابوالفضل علیجانی که اخیرا به مقام شامخ شهادت نائل آمد، اظهار داشت: این شهید گرانقدر سه فرزند داشت و از لحاظ علاقه مندی به فرزندان در بین اقوام مشهور بود، اما تمامی این علاقه را به عشق رسیدن به لقاء الله وشهادت کنار گذاشت و این یعنی مدافعان حرم با وجود تمام عشق و علاقه ای که به همسر و فرزند دارند، اما شهادت و رسیدن به لقاء الله را انتخاب می کنند.

آیت الله مهدوی در پایان یادآور شد: برای تشخیص راه درست باید به فرمایشات رهبری دقت کنیم و اگر می خواهیم در زمان فتنه ها راه درست را تشخیص دهیم باید به فرامین ولی فقیه توجه کنیم و پیرو ایشان باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر