کد خبر: 138490
A
حجت‌الاسلام قاسم روانبخش:

رئیسی زمین شخم زده سوخته‌ای را تحویل گرفته/ کشور هشت سال در دست لیبرال مسلک‌ها بود/ دولت تدبیر و امید بیشتر غرب گرا بود

یک عضو شاخص جبهه پایداری ضمن مقایسه دولت دوازدهم و سیزدهم گفت: با موفقیت دولت سیزدهم، مدیریت غرب گرا به کلی زیر سؤال می‌رود و غرب عملاً تضعیف خواهد شد

رئیسی زمین شخم زده سوخته‌ای را تحویل گرفته/ کشور هشت سال در دست لیبرال مسلک‌ها بود/ دولت تدبیر و امید بیشتر غرب گرا بود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: اگر بخواهیم کارآمدی یک دولت را بسنجیم که موفق بوده یا نبوده است، یک فرمولی وجود دارد و آن فرمول در همه جا کاربرد دارد. فرمول این است که میزان دست یابی به اهداف با توجه به امکانات و موانع موجود باید بررسی شود. دولت آقای رئیسی دولت موفقی بوده است. باید ملاحظه داشته باشیم که کشور هشت سال در دست جریان غرب گرا و لیبرال مسلک‌ها بوده که تمام ذخائر این کشور را صفر کرده بودند. نامه‌های خودشان وجود دارد که آقای نوبخت امضا کرده بود که هیچ چیز در خزانه باقی نمانده و همه چیز هزینه شده است.

تلاش‌های بی‌فایده دولت قبل

روانبخش اظهار کرد: از طرفی دولت قبلی با افزایش حقوق‌ها انتظاراتی در کارمندها و هیئت علمی‌ها نیز ایجاد کرده بودند. آن‌ها انبارهای غلات و کالاها را نیز تقریباً صفر کرده بودند. آقای رئیسی کشور را در چنین فضایی تحویل گرفت. از طرفی تحریم همچنان وجود داشت. علی رغم تلاش شش ساله‌ای که دولت آقای روحانی می‌خواست تحریم‌ها را با مذاکره با غربی‌ها برطرف کند؛ اما به نتیجه‌ای نرسید و تحریم‌ها همچنان سرجایش بود.

وی افزود: تحریم نفتی، تحریم بانک‌های کشور و بانک مرکزی، تحریم سازمان‌ها و مراکز اقتصادی همچنان در دولت آقای رئیسی وجود داشت. از طرفی وقتی دولت آقای روحانی سر کار آمد تا آبدارچی سازمان‌ها را در سراسر کشور تغییر دادند. آن‌ها افرادی که از جریان فکری آنها بودند، در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور حاکم کرده بودند.

قاسمی همچنین گفت: از طرفی اینها فضای فکری و فرهنگی کشور را هم تحت تأثیر قرار داده بودند. رفتارهای فرهنگی مردم با حرکت‌های این جریان در طول هشت سال اخیر تغییر کرده است که نمونه‌های آن را در خیابان می‌بینیم. از طرفی نقدینگی قریب به 5 هزار میلیارد را می‌بینید. وقتی این مشکلات را لحاظ کنید، در حقیقت آقای رئیسی یک زمین شخم زده سوخته‌ای را تحویل گرفته است و تا کنون کشور را با صبر و حوصله جلو برده است.

استاد حوزه علمیه گفت: مسؤولان نباید بگذارند که زمام امور از دست رها شود و کار به جایی برسد که دیگر نتوان مسائل فرهنگی را جمع کرد. سازماندهی فضای مجازی و قانونمند کردن اینترنت، رسیدگی به مباحث فکری و اعتقادی جامعه که در معرض خطر واقع شده، نیازمند چاره‌ای است که دولت در این زمینه تا کنون موفقیت چشم گیری نداشته است؛ اما می‌توانیم بگوییم که الحمدلله در عرصه‌های دیگر موفق بوده‌اند.

بیشتر شعار دولت آقای روحانی ما نمی‌توانیم و دیگران می‌توانند بود

روحانی اصلاح طلب در مقایسه دولت قبل و دولت فعلی گفت: تفاوت اصلی این است که این دولت برخاسته از مردم و دارای نگاه انقلابی است. در واقع این دولت به خاطر روحیه انقلابی، مردمی و خدمت‌گزاری که دارد مورد عنایت ویژه‌تر از سوی رهبر انقلاب نیز قرار دارد. به دلیل وجود همین روحیات نشان می‌دهد که بیشتر تکیه خود را به شعار ما می‌توانیم دارد. دولت قبل دولتی بود که اتکای بیشتر او به غرب بود. دولت تدبیر و امید بیشتر غرب گرا بود تا دولت مردمی، مستقل و همراه با شعار ما می‌توانیم. بیشتر شعار دولت آقای روحانی ما نمی‌توانیم و دیگران می‌توانند بود.

وی افزود: اگر این دولت موفق شود، عملاً تفکر غرب گرایانه داخل کشور آسیب می‌بیند. اگر این جریان غرب گرا در داخل آسیب ببینند، عملاً منافع خود غربی‌ها در منطقه به خطر می‌افتد. با موفق شدن دولت سیزدهم قدرت آن بر منطقه نیز اثر خواهد گذاشت و عناصر منطقه‌ای آمریکا و غرب نیز تضعیف خواهند شد.

قاسم روانبخش اضافه کرد: بنابراین تقویت و موفقیت این دولت موجب شکست جریان غرب گرا می‌شود. به تبع مردم خواهند فهمید وقتی که مدیران دولت عوض شده‌اند و اگر کشور رشد و پیشرفتی دارد، به مدیریت‌ها ارتباط پیدا می‌کند. با موفقیت دولت سیزدهم، مدیریت غرب گرا به کلی زیر سؤال می‌رود و در نتیجه می‌تواند خود را در انتخابات نشان بدهد. غرب عملاً تضعیف خواهد شد و برای همین غربی‌ها تلاش می‌کنند تمام موفقیت‌های این دولت انقلابی را ضعیف نشان بدهند.

وی تأکید کرد: البته قابل توجه است که این رسانه‌ها، ضعف‌های دولت قبل را نیز موفقیت جلوه می‌دادند. عمده هدف غربی‌ها این است که به‌خاطر دلبستگی و دلدادگی دولت سیزدهم به اسلام و ارزش‌های اسلامی، موفقیت این دولت را موجب تقویت اسلام می‌دانند و تلاش می‌کنند چوب لای چرخ آن بگذارند تا با تبلیغات گسترده و منفی دولت را از چشم مردم بیندازند.

منبع: رسا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر