کد خبر: 13851
A

سخنگوی وزارت خارجه: پاسخ امیر کویت را در فرصت مناسب می‌دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره پیام امیر کویت به ایران گفت: سفر وزیر خارجه کویت به ایران، سفر خوبی بود و ما در فرصتی مناسب پاسخ امیر کویت را خواهیم داد. البته می‌توان از منظری، آن را پاسخ سفر ظریف به کویت بدانیم.

سخنگوی وزارت خارجه: پاسخ امیر کویت را در فرصت مناسب می‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره پیام امیر کویت به ایران و اینکه اگر این پیام برای گفت‌وگو میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس است، چه تصمیمی گرفته شده و چرا هنوز شاهد اتهام‌زنی‌ها به ایران هستیم، گفت: سفر وزیر خارجه کویت از مدت‌ها قبل مطرح بود ولی به دلایل فنی انجام آن به عقب افتاد. با این وجود، آن سفر انجام شد.

 
او با بیان اینکه وزیر خارجه کویت حامل پیام امیر کویت به تهران بود، گفت: این سفر را، سفری دوجانبه می‌دانستیم که در چارچوب همکاری‌های دوجانبه تهران و کویت است. البته ما مشتاقیم با همه همسایگان روابط مطلوب و متوازنی داشته باشیم.
 
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به دیدارهای وزیر خارجه کویت در تهران گفت: ایشان دو سفر در تهران داشتند یک دیدار مفصل با آقای ظریف و دیدار دیگری با آقای روحانی داشت که پیام مکتوب امیر کویت به رییس‌جمهور منتقل شد. با این حال، در این دیدارها در خصوص روابط دوجانبه بحث‌های مفصلی شد اما در خصوص مسائل منطقه و به ویژه منطقه خلیج فارس هم صحبت و تبادل نظر داشتیم.
 
قاسمی افزود: ما دیدگاه‌های خودمان را در مورد آن مسائل مطرح کردیم و تبادل نظر داشتیم.
 
او با اشاره به برخی دیدگاه‌ها در خصوص این سفر یادآور شد: این سفر برخلاف دیدگاه‌ها و تصورها، سفر میانجی‌گرایانه‌ای نبود و بیشتر درخصوص تبادل نظر و رایزنی طراحی شده بود. با این وجود، سفر وزیر خارجه کویت به ایران، سفر خوبی بود و ما در فرصتی مناسب پاسخ امیر کویت را خواهیم داد. البته می‌توان از منظری، آن را پاسخ سفر ظریف به کویت بدانیم.
 
این مقام عالی رتبه وزارت امور خارجه تاکید کرد: از هر فرصتی برای گفت‌وگو با همسایگان استفاده می‌کنیم که سودمند است چرا که طرفین می‌توانند به تفاهم‌هایی برسند که برای مجموعه کشورهای منطقه حائز اهمیت است.
 
منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر