کد خبر: 138539
A
در گفتگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تراکنش‌های مالی مردم نمایانگر وضعیت بد معیشتی آنها است/حذف ارز ترجیحی اثرات تورمی بیشتری را بوجود آورده/دولت برنامه «کوتاه‌مدت» برای حل مشکلات اقتصادی ندارد/ وضعیت معیشتی مملکت گل و بلبل نیست

بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در خانه ملت با انتقاد از برخی سیاست‌های دولت سیزدهم به دیده‌بان ایران گفت: دولت آقای رییسی باید اقدامات جدی‌تری در راستای بهبود شرایط معیشتی مردم داشته باشد و کمک های دولتی به ویژه در بین اقشار آسیب‌پذیر باید بیشتر شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تراکنش‌های مالی مردم نمایانگر وضعیت بد معیشتی آنها است/حذف ارز ترجیحی اثرات تورمی بیشتری را بوجود آورده/دولت برنامه «کوتاه‌مدت» برای حل مشکلات اقتصادی ندارد/ وضعیت معیشتی مملکت گل و بلبل نیست

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ شرایط سخت اقتصادی طی چند سال اخیر و افزایش فشارها بر مردم به ویژه برای طبقه متوسط سبب نارضایتی مردم شده است؛ با این حال رییس جمهور و وزاری کابینه در نشست‌های خبری که دارند شرایط را امیدوارکننده و رو به بهبود نشان میدهند.

نوع برخورد دولتی‌ها با مشکلات و ارائه راه‌حل از سوی ایشان موجب شده تا بسیاری از کارشناسان اعلام کنند که کابینه سیزدهم به جای حل مشکلات اقتصادی فعلی، به دنبال حل مسائل به صورت دستوری و یا «گفتار درمانی» است.

در همین رابطه یک عضو پارلمان درباره زندگی سخت مردم در روزگار فعلی می‌گوید؛ واقعیت این است که مردم تحت فشار اقتصادی هستند و زندگی خود را نیز به سختی می‌گذرانند. نگاهی ساده به تراکنش‌های مالی بخش اعظمی از جامعه نشان می‌دهد که آنها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند.



دولت فقط جای یارانه‌بگیران را تغییر داد

بهروز محبی نجم‌آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در رابطه با این موضوع گفت: دولت فقط جای یارانه بگیران را تغییر داد با این تعبیر که قبلا یارانه در اختیار واردکنندگان کالا قرار میگرفت ولی الان  پول نقد را به حساب مصرف‌کننده نهایی واریز میکند.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه دولت اثرات تورمی بیشتری را بوجود آورده است ادامه داد: مردم تحت فشار هستند و به سختی زندگی خود را می‌چرخانند، در این میان افرادی که کار ندارند بیشترین فشار را متحمل میشوند و باید تاکید کنم که حقوق کارمندان نیز متناسب با نرخ تورم نیست.

49
دولت به داد اقشار آسیب پذیر برسد

محبی نجم‌آبادی عنوان کرد: دولت آقای رییسی باید اقدامات جدی‌تری در راستای بهبود شرایط معیشتی مردم داشته باشد و  کمک های دولتی به ویژه در بین اقشار آسیب‌پذیر باید بیشتر شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با دیده‌بان ایران تاکید کرد: اقدامات و برنامه‌های دولت برای بلند مدت است؛ درحالیکه نیاز امروز جامعه، اجرایی شدن برنامه‌های کوتاه مدت و سریع است، زیرا مردم مشکلات مالی و اقتصادی فراوانی دارند و وظیفه مجلس و دولت است که این بار سنگین را از دوششان بردارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت مملکت گل و بلبل نیست افزود: همه  شرایط موجود را میبینیم و درک می‌کنیم، با یک آمار ساده از گزارش تراکنش‌های مالی مردم می‌توان به این نتیجه رسید که قدرت خرید مردم به شدت پایین آمده و مجلس و دولت باید تلاش کنند تا این فشارها را به حداقل برسانیم.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر