کد خبر: 138594
A

امام جمعه قم:اگر مفاسد اجتماعی رونق پیدا کند، جامعه دچار نوعی بدبختی می شود

حجت الاسلام سیدهاشم حسینی بوشهری: این مفاسدی که در جامعه وجود دارد توسط خود مردم انجام می شود، اینها نقمت است. اگر مفاسد اجتماعی در جامعه رونق پیدا کند و فضای ناهنجاری های اجتماعی روز بروز گسترده شود، این جامعه دچار نوعی بدبختی شده و نمی توان از آن انتظار مدینه فاضله داشت.

امام جمعه قم:اگر مفاسد اجتماعی رونق پیدا کند، جامعه دچار نوعی بدبختی می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیدهاشم حسینی بوشهری در نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، با اشاره به خطبه معروف «متقین» در نهج البلاغه اظهار داشت: تلاش کنیم قانع باشیم، هوای نفس را سرکوب کنیم، با چهره گشاده با جامعه ملاقات کنیم و همیشه باطنا نسبت به رویدادها و مسائل و آنچه دور از وادی دینداری است، نگران باشیم.

وی با بیان اینکه گناه نقش کلیدی در بازداشتن انسان از عبودیت و بندگی خداوند دارد، گفت: انسان باید به این شناخت برسد که گناه، ظلم به نفس است یعنی انسانی که گناه کرده، به خود ظلم می کند.

وی ادامه داد: گناه باعث از بین رفتن جلا و روشنی قلب می شود؛ دل های ما انسان ها از همان زمان تولد دارای جلا و نور است، اما اگر انسان سمت گناه رفت، کم کم این قلب، تیره و تار می شود تا جایی که دیگر، موعظه در او اثر نمی کند.

وی افزود: گناه سبب نقمت و شقاوت و بدبختی انسان می شود، این مفاسدی که در جامعه وجود دارد توسط خود مردم انجام می شود، اینها نقمت است. اگر مفاسد اجتماعی در جامعه رونق پیدا کند و فضای ناهنجاری های اجتماعی روز بروز گسترده شود، این جامعه دچار نوعی بدبختی شده و نمی توان از آن انتظار مدینه فاضله داشت.

حسینی بوشهری در خطبه دوم نیز در سخنانی با اشاره به اجتماع بزرگ اربعین اظهار داشت: سفر اربعین سفر عشق و عقل و عاطفه و محبت است؛ از دولت و مردم عراق برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) سپاسگزاریم. امیدواریم حادثه ای رخ ندهد. حادثه اخیری که به وجود آمد اربعین امسال را تحت الشعاع قرار نخواهد داد.

وی هفتم ماه صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت و به نقل از این امام همام گفت: امام حسن مجتبی (ع) می فرماید: «تو دنبال دنیا می روی و مرگ هم سخت تو را دنبال می کند». ما امروز زندگی می کنیم، اما غصه فردا را داریم. حضرت می فرماید: «چرا غصه روزی که نیامده را به امروز می افزایی؟»

وی با اشاره به گذشت یکسال از روی کارآمدن دولت سیزدهم گفت: نگاه رهبر انقلاب برای ما ملاک است؛ ایشان در دیدار هیئت دولت، سخن از توفیقات دولت و امید مردم به آینده گفتند. اگر انسان ناامید شود، سختی ها و مشکلات و مرارت ها چندبرابر می شود.

وی با اشاره به آمار کاهش و رشدی که توسط دولت سیزدهم داده شده است، گفت: کاهش نرخ تورم و رشد نقدینگی، رشد تجارت جهانی، توسعه پروژه های صنعتی، رایگان شدن آب و برق و گاز محرومین، مشارکت جوانان در حاکمیت و آزادشدن بخشی از دارایی های ایران در نزد برخی کشورها بشارت خوبی برای مردم ماست.

حسینی بوشهری ادامه داد: دولت وعده هایی که نمی تواند عمل کند به مردم ندهد و اگر وعده داد عمل کند. نقشه جامعی برای پیشبرد امور داشته باشد. اقدام جدی درباره مسکن داشته باشد. طرح های نیمه تمام و احداث مسکن از جمله نقاط امیدبخش است.

وی با اشاره به حوادث اخیر عراق گفت: ملت ایران خواهان آرامش، آسایش و امنیت برای مردمی است که امروز و طی روزهای آینده میزبان زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

وی در خصوص پرونده هسته ای ایران خطاب به آمریکا گفت: ما چند مساله کلیدی داریم که باید حل شود. اگر می خواهید برجام احیا شود چرا هرروز ما را تحریم می کنید؟ تحریم ها را بردارید، پرونده پادمان را برای همیشه ببندید و هرروز به عنوان بهانه ای آن را مطرح نکنید. خواسته های دولت و ملت ما برحق است. اگر شما کوتاهی کنید و پاسخ مسئولانه به مسئولان ما ندهید، وجدان های بیدار جوامع بشری، شما را محکوم خواهد کرد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر