کد خبر: 138656
A

سردار جلالی: دشمن شکست حداکثری خورده و حالا در یک جنگ ترکیبی چند لایه علیه ما صف‌آرایی کرده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برای اتخاد یک راهبرد موفق مبتنی بر پدافند غیرعامل، قبل از هرچیز باید تهدید را بشناسیم و به سرعت آن را تشخیص دهیم. گام بعدی این است که بر مبنای آن تهدید، راهبرد دفاعی مبتنی بر پدافند غیرعامل را انتخاب، تدوین و عملیاتی کنیم.

سردار جلالی: دشمن شکست حداکثری خورده و حالا در یک جنگ ترکیبی چند لایه علیه ما صف‌آرایی کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار غلامرضاجلالی طی سخانی در نشست دو روزه مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌ها با بیان اینکه حوزه ماموریتی سازمان پدافند غیرعامل کشور، تهدیدات انسان‌ساخت، نظامی، غیرطبیعی و CBRNE را شامل می شود، اظهار کرد: در این حوزه با دو موضوع انسان و فناوری سروکار داریم این یعنی تهدیدات در این حوزه از پویایی و سیالیت برخوردار است. حال سوال اینجاست که آیا می‌توان در برابر این تهدیدات رویکرد ثابتی برای دفاع اتخاذ کرد. طبیعتا رویکردهای ما در پدافند غیرعامل نیز باید متناسب با نوع تهدیدات پویا باشد.

جلالی افزود: برای اتخاد یک راهبرد موفق مبتنی بر پدافند غیرعامل، قبل از هرچیز باید تهدید را بشناسیم و به سرعت آن را تشخیص دهیم. گام بعدی این است که بر مبنای آن تهدید، راهبرد دفاعی مبتنی بر پدافند غیرعامل را انتخاب، تدوین و عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه به تشریح تغییر و تحولات منطقه و تغییر راهبرد دشمن پرداخت و اظهار کرد: بازدارندگی ایران در حوزه دفاعی، دشمن را وادار کرده است راهبرد خود را به سمت مادون جنگ و فشار حداکثری و همه جانبه به ویژه در حوزه اقتصادی و سایبری ببرد.

وی ادامه داد: دشمن با اذعان به شکست فشار حداکثری و همه جانبه، اکنون در یک جنگ ترکیبی چند لایه صف آرایی کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در همین راستا، دستورالعمل عملیات پیشگیرانه پدافند سایبری تدوین و به زودی ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: تمرکز این دستورالعمل بر امن‌سازی اضطراری با تاکید بر آسیب‌پذیری‌های فوری در بخش سایبری زیرساخت‌هاست تا در یک برنامه کوتاه مدت آسیب‌پذیری‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه در این دستورالعمل مبحث BCP مورد تاکید قرار گرفته است، یادآور شد: هرسامانه ای که کارکردهای آن به صورت مستقیم بر زندگی و معیشت مردم تاثیرگذار است باید این اجرای این برنامه را دستور کار قرار دهد. این امر به معنای تدوین برنامه‌های تداوم کارکرد برای زیرساخت‌های حساس است تا در صورت مواجهه با رویدادهای غیرمنتظره، با قطع خدمت‌رسانی روبه‌رو نشوند.

جلالی همچنین به تدوین طرح جامع الزامات و ضوابط رسانه‌ای پدافند سایبری کشور اشاره کرد و گفت: هدف از این طرح، همگرایی و هم‌افزا کردن کنشگری رسانه‌ای دستگاه‌های اجرایی کشور در مواجهه با تهدیدات و اتفاقات سایبری چه در سطح ستادی و چه در سطح عملیاتی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تمرکز مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌ها در اجرای دستورالعمل عملیات پیشگیرانه پدافند سایبری باید برطرف کردن آسیب‌پذیری‌ها جاری و تمرکز بر تهیه برنامه تداوم کارکردهای ضروری زیرساخت‌های حیاتی باشد تا در صورت بروز رخدادها، بتوان پیامدهای ناشی از آن را کنترل کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر