کد خبر: 138733
A

عضو جامعه روحانیت مبارز: بدحجابی تبدیل به شغل یک عده شده است/ قانون عفاف و حجاب اجرا نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: بی‌حجابی بدحجابی و سرقت و دزدی برای عده‌ای حرفه و شغل است و آنها کاری به این ندارند که این عمل بد یا زشت است.

عضو جامعه روحانیت مبارز: بدحجابی تبدیل به شغل یک عده شده است/ قانون عفاف و حجاب اجرا نمی‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ درباره طرح برخی مسائل در باره حجاب مثل اینکه گفته شده باید از طریق دوربین‌های مترو زنان بی‌حجاب را شناسایی و جریمه کنیم، گفت: در قرآن مجید درباره امر به معروف و نهی از منکر دو نوع آینه داریم یک نوع آیاتی که می‌گوید "کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ" یعنی می‌گوید به صورت عموم بر هر بالغ، عاقل، مکلف، متدین، موحد، خداپرست، دلسوز و خیرخواه وظیفه است دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر کند که این تقریباً در قالب آموزش، تعلیم، تذکر و یادآوری و امثال اینها خلاصه می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: به طور مثال اگر شخصی دروغ می‌گوید باید به او گفته شود که این کار را نکند. اگر فردی غیبت می‌کند معایب غیبت و گناه این کار را باید به او گوشزد کرد. مرد و زن، باسواد و بی‌سواد، تحصیل‌کرده و نکرده باید این‌ کار را انجام دهند منتها شخص باید عاقل، بالغ و مکلف باشد و به عنوان وظیفه این کار را انجام که امر این جنبه تزکاری و تعلیمی را دارد.

وی ادامه داد: یکسری آیات هم هستند که به مرحله اجرا می‌رسد، مثلاً در آموزش و پرورش یا وزارت بهداشت و درمان و غیره تشکیلاتی وجود دارد که کارمندان، کارکنان، ورودی و خروجی دارد و به آن‌ها می‌گویند باید تحت این شرایط انجام وظیفه کنید. مثلاً اگر به یک خانم که پرستار است بگویند آرایش کرده و لاک زده نباید بیایید و باید عفاف و حجاب را رعایت کنید و او قبول نکرد باید با او برخورد اجرایی کنند و بگویند خانوم جای شما اینجا نیست یا آقای پزشک یا معلم جای شما اینجا نیست و این جنبه اجرایی دارد.

اکرمی یادآور شد: در قانون عفاف و حجابی که ما داریم گفته شده ۲۴ دستگاه اجرایی وظیفه‌شان اول رعایت این قانون در  سازمان‌ها، موسسه‌ها و تشکیلاتی که دارند است اما متاسفانه این مورد مراعات نمی‌شود مگر این‌که عده‌ای به صورت اندک آن را رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بعضی هم اصلاً بحث‌شان گناه و معصیت نیست، بی‌حجابی بدحجابی و  سرقت و دزدی برایشان حرفه و شغل است کاری به این ندارند که بد یا زشت است، مضر یا مفید است و مخالف آزادی است یا خیر. به نظرم می‌آید امر به معروف و نهی از منکر در مورد آنهایی که متجاهر به فسق هستند اصلاً وارد این وادی‌ها نمی‌شود بلکه بحث قانون است.

این فعال سیاسی بیان کرد: به طور مثال آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی را نگاه کنید، می‌گوید راننده ورود ممنوع نباید برود و عبور ممنوع نباید انجام دهد یا جلوی بیمارستان بوق نزند نصف شب آژیر نکشد. این بحث که امر به معروف و نهی از منکر نیست بلکه تخلفات آشکار جامعه است که با امنیت، آرامش و آسایش جامعه سروکار دارد که باید برخورد کنند. حال می خواهد کسی خوشش بیاید یا نیاید.

وی ادامه داد: حال این کار را  از چه طریقی انجام می‌دهند؛ از طریق دوربین یا مواجهه مستقیم، من معتقدم باید یک مقوله جداگانه برای این کار باز شود تا افرادی که بنا ندارند نظم را در رفت و آمد، معاملات، اقتصاد، سیاست و امثال این‌ها رعایت کنند و متجاهر به فسق هستند، در وادی  امر به معروف و نهی از منکر نگذاریم زیرا ما قانون‌پذیری در جامعه داریم و قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی را قبول نداریم. 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر