کد خبر: 138808
A
زاکانی مدعی شد:

شهری را تحول گرفتیم که مردمش حال خوشی نداشتند/ یک متر هم خلاف نکردیم/ تا امروز محتاج قرض نشده‌ایم

شهردار تهران در جلسه امروز شورا از عملکرد یک ساله شهرداری تا به امروز را شرح داد و گفت: تا به امروز نه یک متر خلاف کرده‌ایم و نه چیزی را فروخته‌ایم و تنها دو ملک را به بورس برده‌ایم که برای آن نیز حدود ۷ ماه تلاش انجام شد تا ساز و کار آن مهیا شود.

شهری را تحول گرفتیم که مردمش حال خوشی نداشتند/ یک متر هم خلاف نکردیم/ تا امروز محتاج قرض نشده‌ایم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ زاکانی با حضور در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران و ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه شهرداری تهران، افزود: سال گذشته که مدیریت شهری را تحول گرفتیم هم شهر و هم شهروندان و مدیریت شهری حال خوشی که انتظار می‌رفت نداشتند و علت هم عدم عمل و جهت‌گیری مناسبی بود که مدیران شهری داشتند به شکلی که  در طول دوران بر اساس آنچه که مکتب و انقلاب ما عنوان کرده است، عمل نشده.

وی افزود: شهر ما از ترافیک ، آلودگی هوا، بدمسکنی، کمبود مسکن و فرسودگی کالبدی رنج می برد و با کمبود سرانه‌ها مردم با مشکلات زیادی مواجه بودند و این مشکلات را تحمل می‌کردند و نهایتا شهروندان ما از بی توجهی ها دلخوری داشتند. آنچه در شهر مهم است شهروند ماست که باید ایمنی و آسایش و امنیت داشته باشند و زمینه رشد روحی و حرکت در مسیر پیشرفت محقق شود اما بخش عمده ای از شهروندان ناراضی بودند. مدیریت شهری به یک روزمرگی افتاده بود و علت آن را تنش مالی اعلام می کردند به شکلی که به زعم خودشان سه ماه سال ۱۳۹۹ را با قرض حقوق داده بودند. بی تردید توجه به مردم مهمترین رکنی بوده است که در یک سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: روز گذشته در کمیسیون ماده ۵ موضوع ۱۰۰ هکتار از محدوده کن مورد بررسی قرار گرفت قاعده‌ای در گذشته وجود داشت که ۷۰ هکتار از اصل محله کن در این محدوده قرار دارد و  باید مورد بازبینی قرار بگیرد. قاعده ای که برای زمینهای بالای یک هکتار اجرا می شود و ۶۶ درصد این زمین ها زیر هزار متر بودند و این یعنی ۹۹ درصد مردم از این قاعده متزلزل می شوند و حدود ۱۵ هزار نفر در معرض آسیب قرار می گیرند به شکلی که با اندک سانحه ای کسی به آنها دسترسی نخواهد داشت و این به دلیل نوع نگاه غلطی است که در این کشور در دوره ای حاکم بوده، لذا با مردم در محل صحبت کردیم و راهکاری ارائه شد و به گفته شهروندان ۳۵ سال بوده که شهروندان به دنبال آن بودند. خوشبختانه ظرف یک سال گذشته شورا نیز سیاست های توجه به مردم را در دستور کار قرار داده.

زاکانی با تاکید بر این که باید در شهر تحول را محقق کنیم و این تحول در همه جنبه ها همراه با نوسازی باید باشد، افزود: ما با نگاه به گذشته، هر فردی که کار خوبی انجام داده قدردانی کردیم و از اقدامات بد عبرت گرفتیم.در مورد گذشته هیچ گاه حرف نزدیم و مدام در مورد آینده صحبت کردیم. خوشبختانه بسیاری از مشکلات را حل کردیم و تا امروز محتاج قرض نشده ایم.

به گفته شهردار تهران، مسیری را طی کرده ایم که ۲۸ هر ماه حقوق کارمندان را تصفیه کردیم و صدها میلیون صرفه جویی محقق شده است.بی تردید شهر نیازمند تحول همه جانبه و رشد موزون است نه رشد کاریکاتوری و برای تحقق این مهم نیازمند تحقق پیشرفت در ابعاد مختلف هستیم. ما مسئولیت پذیری را پیشه کردیم و در همه حوزه ها این مسئولیت پذیری را انجام دادیم، چرا که شوراها و شهرداریها در کشور قابلیت‌های بسیاری دارد. در همین راستا به سراغ موضوعات اجتماعی رفتیم و در این حوزه سرافرازیم چرا که روزی که شروع کردیم تا به امروز از ۲۱ هزار معتاد متجاهر که پاره تن ما هستند با نگاه اعتقادی، کمک به آنها را آغاز کردیم و امروز ۳ هزار و ۲۰۰ تخت به صورت فعال دایر شده و هفته آینده هزار و ۸۰۰ تخت به این عدد اضافه خواهد شد و این افتخاری برای شورا و شهرداریست.

معتادان متجاهری را جمع آوری کردیم که کسی حاضر به قبول مسئولیت آنها نبود

وی تاکید کرد: ما معتادان متجاهری را جمع آوری کردیم که کسی حاضر به قبول مسئولیت آنها نبود.معتادان زخم باز، معلول،صغر سنی و کبر سنی، که هیچ کس حاضر نبود سراغ آنها را بگیرد ما منیت ها را کنار زدیم و همه دستگاهها پای کار آمدند و  منجر به این شد که امروز در یاور شهرها شاهد ارائه خدمات هستیم. ما برای خود موضوع تبدیل تهران به الگوی جهان اسلام را به عنوان یک چشم انداز تا سال ۱۴۱۰ را تعیین کردیم و در این مسیر تحول سخت و کاربردی و تحول نرم و فناورانه را انجام  خواهیم داد.

زاکانی تأکید کرد: تا به امروز نه یک متر خلاف کرده ایم و نه چیزی را فروخته‌ایم و تنها ۲ ملک را به بورس برده ایم که برای آن نیز حدود ۷ ماه تلاش انجام شد تا ساز و کار آن مهیا شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر