کد خبر: 139115
A

معاون پارلمانی رئیسی: رستم قاسمی کارش را با دولت ادامه خواهد داد / این که بیماری وزیر راه بهانه‌ بوده درست نیست، ایشان واقعا بیمار بودند

محمد حسینی، درباره این‌که نمایندگان مجلس استیضاح سه وزیر ورزش، صمت و راه و شهرسازی را مطرح می‌کنند، آیا در این مورد با معاون پارلمانی رئیس جمهور صحبتی شده است یا خیر، گفت: در حال حاضر که مجلس تعطیل است نمایندگان نظری دارند و ممکن است تعدادی امضا هم جمع کنند اما تا زمانی که اعلام وصول در مجلس صورت نگیرد ما این‌ها را جدی نمی‌گیریم

معاون پارلمانی رئیسی: رستم قاسمی کارش را با دولت ادامه خواهد داد / این که بیماری وزیر راه بهانه‌ بوده درست نیست، ایشان واقعا بیمار بودند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد حسینی، درباره این‌که نمایندگان مجلس استیضاح سه وزیر ورزش، صمت و راه و شهرسازی را مطرح می‌کنند، آیا در این مورد با معاون پارلمانی رئیس جمهور صحبتی شده است یا خیر، گفت: در حال حاضر که مجلس تعطیل است نمایندگان نظری دارند و ممکن است تعدادی امضا هم جمع کنند اما تا زمانی که اعلام وصول در مجلس صورت نگیرد ما این‌ها را جدی نمی‌گیریم. باید اعلام وصول شود و به ما ابلاغ گردد. البته هر جا بشنویم نمایندگانی بحث سؤال و استیضاح را مطرح می‌کنند با آن‌ها صحبت می‌کنیم که اگر ابهامات، شبهات و یا اشکالاتی وجود دارد حل و فصل شود وزرا هم آمادگی دارند و جلسه می‌گذارند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: خوشبختانه در سال اول ما هیچ مسئله‌ای در خصوص استیضاح وزرا نداشته‌ایم. تعامل بسیاری خوبی بین دولت و مجلس صورت گرفته است. مشاهده کردید ۲۸۰ نماینده از اقدامات دولت و شخص رئیس جمهور تقدیر کردند. در هفته دولت هم وزرا و معاونین رئیس‌جمهور هرکدام به ۲ استان سفر کردند و مسائل را مورد بررسی قرار دادند.

وی در خصوص تکفیک وزارت و راه شهرسازی بیان کرد: تاکنون این مسئله در دولت مطرح نشده است و ما این موضوع را در بررسی قرار می‌دهیم. 

حسینی با بیان این‌که مسکن یک مسئله بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در دیداری که دولتمردان با مقام معظم رهبری داشتند حضرت آقا فرمودند در مسئله مسکن ما عقب‌ماندگی داریم و باید اهتمام در این زمینه صورت گیرد. 

وی افزود: تکفیک وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر می‌تواند کار خوبی باشد. زیرا کارها در این وزارت‌خانه بسیار سنگین است چرا که بحث راه و شهرسازی خودش یک مسئله است و بحث مسکن مساله دیگری است که باید در هر دو زمینه اقدامات متناسب صورت گیرد. منتظر هستیم کمیسیون عمران به نتیجه برسد و  این تفکیک به صورت یک طرح در مجلس اعلام شود و ما بعدا در دستور کار قرار دهیم. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره این‌که برخی نمایندگان و کارشناسان اعلام می‌کنند که تفکیک و یا ادغام وزارت‌خانه‌ها به هر حال هزینه‌بردار است و این امر در شرایطی که دولت با مشکلاتی در زمینه بودجه مواجه است بار مالی دارد، گفت: اگر تفکیک هم صورت بگیرد تاکید بر این است از همان امکاناتی که وجود دارد اعم از نیروی کار و ساختمان‌هایی که در گذشته بوده استفاده کنند؛ بله، بار مالی دارد اما این بار متنابه‌ نیست.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر