کد خبر: 139256
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح کرد؛

الله‌وردی نژاد دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران: دولت رئیسی شاید «تک دوره‌ای» شود/ مدیران نالایق و ریاکار در دولت جا خوش کرده‌اند/فقر و بیکاری در مرز انفجار قرار گرفته /برخی از اعضای دولت رئیسی یک شبه وارد کابینه شدند/برخی مدیران رئیسی به ناحق پست گرفته‌اند

الله وردی نژاد فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد شدید از برخی رفتارهای دولت سیزدهم به دیده‌بان ایران گفت: شایسته سالاری خواست، نظر و توقع مردم از آقای رئیسی است که نباید از آن غافل شد؛ زیرا عدم توجه به خواست مردمی ناامیدی و نارضایتی را دو چندان خواهد کرد. اگر آقای رئیسی در این قضیه غفلت و کوتاهی کند و یا توجه جدی به آن نشود از دیدگان مردم پایین خواهد افتاد.

الله‌وردی نژاد دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران:  دولت رئیسی شاید «تک دوره‌ای» شود/ مدیران نالایق و ریاکار در دولت جا خوش کرده‌اند/فقر و بیکاری در مرز انفجار قرار گرفته /برخی از اعضای دولت رئیسی یک شبه وارد کابینه شدند/برخی مدیران رئیسی به ناحق پست گرفته‌اند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حامیان دیروز رئیسی تبدیل به منتقدان جدی او شده‌اند. کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ بار تبلیغات برای نامزد شکست خورده چهارسال قبل را به دوش کشیدند، حالا در مواجهه با کسانی در دولت قرار گرفته‌اند که شباهت چندانی با شعارهای انتخاباتی مطرح شده از سوی نامزد پیروز ندارند.

بخشی از هوادارن دیروز رئیسی معتقدند؛ حلقه نزدیک به رئیس‌جمهور عملکرد مطلوبی ندارد و کارنامه یکساله کابینه سیزدهم جایی برای دفاع ندارد. این منتقدان جدید بر این باور هستند که رویه فعلی منجر به شکست کامل جریان متبوع آنها در دو انتخابات پیش رو نیز خواهد شد.

در همین رابطه یک فعال سیاسی اصولگرا تأکید می‌کند؛ اگر دولت سیزدهم شایسته‌سالاری را در دستورکار قرار ندهد، ظرفیت اجتماعی کسانی که انتخابات اخیر به عنوان هوادار تلاش کردند را از دست خواهد داد و در انتخابات بعدی نیز موفق نخواهد شد.

او می‌گوید؛ کسانی وارد دولت سیزدهم شده‌اند که هیچ تلاشی برای پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری نکردند، حتی آنها به نوعی منتقد سیاست‌های رئیسی نیز بودند. این افراد نالایق باید از دولت خارج شوند و به گونه‌ای باید با آنها برخورد شود تا درس عبرت برای بقیه شود.

روحانی کوهی از مشکلات را برای رئیسی باقی گذاشت

حسن الله وردی نژاد در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در خصوص عملکرد دولت سید ابراهیم رئیسی در یکسال گذشته گفت: میراث به جا مانده از دولت پیشین حاصل  عملکرد  مدیران  ناتوان و ناکارآمد  بوده  که حاصل آن کوهی از مشکلات و میراث دولت روحانی  برای  دولت  سیزدهم  بوده است.

دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران ادامه داد: البته ما  اعتقاد  داریم  بانیان  وضع موجود  باید  از سیستم  مدیریتی کشور  کنار گذاشته  شوند  ضمن اینکه  برای  آوار برداری  از  اقتصاد  فلج و زمین گیر شده که میراث بجای مانده  از دولت دوازدهم است باید  از مدیران  لایق، توانمند و  باورمند  استفاده نمود؛  چون  اگر  مجددا  افراد  مرتبط به این و آن  نماینده  یا  فلان گروه  که تنها  تخصصی جز یه تکه کاغذ  به اسم مهندس و دکتر  ندارند  بلکه  هیچ  کارآمدی هم در  کارنامه  ندارند کار را به دست بگیرند، وضعیت مناسبی برای کشور رقم نخواهند زد و شک نکنیم که  فاجعه ای  بدتر از میراث. روحانی. برای  اقتصاد  و اشتغال و عمران خواهیم  دید.

فقر و بیکاری در مرز انفجار قرار گرفته است

این کنش‌گر سیاسی تصریح کرد: امروز. فقر و بیکاری تا مرز انفجار پیش رفته و باید برای رهایی از وضعیت فعلی و نجات اقتصاد شایسته سالاری واقعی  را  لمس کنیم .

او اظهار داشت: متاسفانه مدیرانی که نه لیاقت داشتند و نه توانایی؛ بخاطر وابستگی و سفارش در  مناصبی گمارده  شدند که فاجعه خلق کردند به عنوان نمونه فردی که مدیر دام و طیور بوده مدیر عامل دخانیات شده است. خوب این افراد نالایق  چگونه و با چه هدفی به چنین مناصبی می‌رسند؟ آیا این بی عدالتی و کم مهری در حق فرزندان توانمند این مملکت  نیست؟

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

برخی از مدیران رئیسی تنها یک مدرک تصحیلی دارند

 الله وردی نژاد تاکید کرد: آقای رئیسی و سایر دولتمردان باید حساس باشند که دیگر این رویه ادامه پیدا نکند و مدیری که امروز در دولت سیزدهم توانسته با زیرکی پستی را از آن خود نماید که پر از مسأله است و  فقط مدر ک دانشگاهی یدک می‌کشد فوری کنار  گذاشته شود.

این فعال سیاسی با تأکید بر لزوم ترویج شایسته سالاری در کشور، بیان داشت: شایسته سالاری خواست، نظر و توقع مردم از آقای رئیسی است که نباید از آن غافل شد؛ زیرا عدم توجه به خواست مردمی ناامیدی و نارضایتی را دو چندان خواهد کرد. اگر آقای رئیسی در این قضیه غفلت و کوتاهی کند و یا توجه جدی به آن نشود از دیدگان  مردم  پایین خواهد افتاد.

دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران بیان داشت: با توجه به شناخت و ارادتی که بنده نسبت به ایشان (رئیسی) دارم باید بگویم اگر همچنان این مدیران ناکارآمد در سمت خودشان باشند و توجهی به خواسته‌های مردم نشود ایشان موفقیتی نخواهند داشت زیرا اطراف ایشان را افراد نالایق پر کرده‌اند.‌ 

بیخوابی را حامیان واقعی رئیسی کشیدند و عده‌ای دیگر سود بردند

وی بیان داشت: حماسه را مردم و افرادی که بی‌خوابی‌های فراوان کشیده و زحمات بسیار زیادی  متحمل  شدند  آفریده‌اند. آقای رئیسی فرمودند اجازه ندهید افراد نالایق  با عملکرد باندی نظر مردم را از شما دور کنند و نگاه  مثبت مردم را از شما بردارند.

این فعال سیاسی اصولگرا خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفت: ما امید به پیروزی شما در دولت چهاردهم داریم و امیدواریم که شما با مدیریت حساب شده و برنامه ریزی افرادی را که لایق و شایسته هستند بکار بگیرید.

این کنش‌گر سیاسی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به دیده‌بان ایران گفت: بنده به عنوان فعال سیاسی که از حامیان سرسخت جناب رئیسی در انتخابات سیزدهم و دوازدهم بودم و برای پیروزی ایشان به صورت گسترده فعالیت کردم یکی از مهمترین اهدافم این بود که از مدیران لایق و کاردان در مدیریت‌ها استفاده شود.

برخی از اعضای دولت رئیسی یک شبه وارد کابینه شدند

این فعال سیاسی اضافه کرد: متاسفانه امروز که از انتخاب ریاست‌جمهوری جناب رئیسی بیشتر از یک‌سال گذشته است ایشان چه در سطح بالا مدیریت‌ها و چه در سطح پایین انتخاب‌ها شایسته سالاری را رعایت نکرده و افرادی در حال حاضر در کنار جناب رئیسی هستند که در زمان انتخابات اصلا حضوری نداشتند و حتی به نوعی منتقد او بودند و یک شبه وارد دولت شدند و با جسارت افراد با تجربه و دلسوز  را کنار گذاشتند  و آشناهای خود را جایگزین کردند. 

دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران افزود: قطعاً اگر در این خصوص کوتاهی بشود و مدیران ناکارآمد را برکنار نکنند شک نخواهم داشت که دوره  ریاست جمهوری  آقای رئیسی یک دوره خواهد بود.

وی یادآور شد که مدرک گرایی را باید کنار گذاشت و به توانمندی‌ها دقت کرد، باید از مدیران با تجربه و با  وجدان استفاده کرد.

عده‌ای از نام ایثارگری سوء استفاده می‌کنند

الله وردی نژاد افزود: بعضی‌ها با عنوان اینکه ایثارگر هستند حضور مدیران بی‌تجربه و ناکارآمد را توجیه می‌کنند، اما باید بدانیم که همه این کشور ایثارگر هستند و نباید مردم را خط کشی کرد.بنابراین باید برای رسیدن به پست و مقام نباید از انسانیت و وجدان گذشت.

الله وردی در پاسخ به این پرسش که چه آینده‌ای را با روند فعلی پیش‌بینی می‌کند، بیان داشت: اگر به همین روند غفلت که باعث ناراحتی مردم شده است ادامه پیدا کند ناراحتی ملت چندین برابر می‌شود و دیگر در انتخابات بعدی برای جناب رییسی حماسه‌ای اتفاق نخواهد افتاد. 

دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران تصریح کرد: زمانی که تعهد و ایمان کاری و لیاقت نباشد چطور می‌شود فقط به مدرک تکیه کرد. کسانی که مدرکشان هیچ ارتباطی به توانمندی و مقام آنها ندارد و این کار درستی نیست که همه چیز را توجیه کنند. با توجه به تازه کاری دولت جناب آقای رئیسی و نبود تجربه در این کار باید تا حدودی به ایشان حق داد ولی متاسفانه بیشتر از یک سال گذشته و انتظار می‌رود آنهایی که شایستگی ماندن در این جایگاه را ندارند و با شعار و وعده پوچ به اینجا رسیده اند برکنار شوند.

الله وردی نژاد گفت: این افراد باید ارزیابی شوند تا مدیران لایق و نالایق شناسایی شوند؛ باید چنان سفت و سخت با مدیران نالایق برخورد کرد تا درس عبرتی برای دیگران بشوند. ما در کشور مشکلات زیادی داریم آنچنان که اقتصاد کشور را فلج کرده است و می توانم بگویم که اقتصاد و بیکاری کشور ما بخش عمده‌اش مربوط به تحریم ها است.

011222

برخی مدیران رئیسی به ناحق پست گرفته‌اند

این کنش‌گر سیاسی خطاب به رئیس دولت سیزدهم گفت: رئیسی باید بداند که در مقابل صبوری و تحمل ملت ایران در مواجهه با مشکلات باید تصمیم گیری و عملکرد عادلانه انجام بدهد. مدیرانی که ناحق پشت میزها نشسته‌اند باید منتظر باشند تا تفکر بنده دنبال آنها باشد، تفکر بنده شخصی نیست بلکه مکتب شایسته سالاری و حق است. متاسفانه مدیران ناحق با ریاکاری و تظاهر به مسیر خودشان ادامه می‌دهند باید عرض کنم که هیچکدام آنها دلسوز جناب رئیسی نیستند.

وی گفت: نمره آقای رئیسی در بحث شایسته سالاری و مدیریت ها روشن است نباید به گونه‌ای باشد که بعداً بگوییم نمره‌شان مردودی بوده است. دولت موظف است که بهترین‌ها را به روی کار بیاورد که متاسفانه تاکنون اینگونه نبوده است.

این چهره سیاسی اصولگرا افزود: من باور و اعتقادم بر این است که باید در این خصوص کوتاه نیامد؛ زیرا ما دولت چهاردهم را داریم و دولت چهاردهم نمی‌تواند مدیران را برحسب روابط خانوادگی و فامیلی انتخاب کند. شورای نگهبان نیز باید پیگیر این باشد که نماینده حق ندارد کارهای خصوصی و شخصی خود را در دولت انجام بدهد. 

برخی نمایندگان تنها به دنبال کارهای خود هستند

الله وردی نژاد در پایان به دیده‌بان ایران گفت: بنده از مجلس هم از بُعد نظارتی آنها دلخور هستم. هستند نمایندگانی که بسیار انسانهای شریفی هستند ولی متاسفانه همه جا یکسان نیست وهمچنین هستند نمایندگانی که در دولت به دنبال کار خصوصی خودشان و یا آرا برای سال‌های بعد هستند.

گفت‌وگو: سیدسجادموسوی_سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر