کد خبر: 139274
A
یک نماینده مجلس در گفتگو با دیده‌بان ایران:

سعیدی: کارشکنی ها در اربعین امسال زیر سر جریان «صدر» بود/ دولت رییسی برنامه‌ریزی صحیحی در قضیه اربعین نداشت

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از برخی کم‌کاری‌های صورت گرفته در برگزاری مراسم اربعین حسینی به دیده‌بان ایران گفت: در شرایط فعلی از دولت انتظار داریم که با برنامه‌ریزی صحیح، از ایجاد هرگونه مشکل و آسیب برای زائران اربعین حسینی جلوگیری کند.

سعیدی: کارشکنی ها در اربعین امسال زیر سر جریان «صدر» بود/ دولت رییسی برنامه‌ریزی صحیحی در قضیه اربعین نداشت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مشکلات ایجاد شده برای زوار اربعین در چند روز گذشته تبدیل به تیتر یک اخبار داخل کشور شد. نوع مدیریت کاروان‌های اعزامی به سوی کربلا و همچنین کمبود امکانات در مناطق مرزی عاملی شد تا مدیریت وزارت کشور و ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی مورد انتقاد شدید قرار بگیرد.

البته اهمال کاری طرف عراقی در پذیرش مسافران ایرانی نیز موضوعی است که نباید از آن غافل شد. بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این باور هستند که مشکلات پیش آمده در مراسم امسال در خاک عراق ریشه در حوادث چند هفته گذشته در این کشور و خرابکاری‌های جریان صدر به رهبری مقتدی صدر دارد.


 بیشتر بخوانید:وزیر کشور را به خاطر عملکرد ضعیف ستاد اربعین به مجلس می‌کشانیم 

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برخی کارشکنی‌های طرف عراقی از استقبال زائران ایرانی می‌گوید: کارشکنی جریان وابسته به صدر که اخیرا در کشور عراق شاهد آن بودیم سبب شد تا برنامه‌های دولت اجرایی نشود.

باید عملکرد دولت در موضوع اربعین را منصفانه قضاوت کنیم

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در رابطه با شرایط پیش‌آمده بدای زوار ایرانی در مرزهای غربی کشور گفت: نباید در قضاوت دولت بی انصاف باشیم زیرا شاهد تلاش دولت بودیم ولی از سوی دیگر این مطالبه جامعه مذهبی کشورمان است که در این مراسم حضور داشته باشند پس لازم بود که تمهیدات بیشتری انجام میشد تا برای  شاهد چنین شلوغی‌هایی در مرزها نباشیم.

0-0-0-0-0-0-

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اتفاقات سیاسی پیش‌آمده در عراق را دلیل شلوغی‌ها و ازدحام مردم دانست و به دیده بان ایران گفت: جریان وابسته به صدر که اخیرا در کشور عراق شاهد آن بودیم سبب شد تا برنامه‌های دولت اجرایی نشود و از سوی دیگر مدیدیت ها در عراق با چالش‌های زیادی روبروست.

وی بیان کرد: دولت عراق با شرایطی که در هفته‌های گذشته پیش آمده بود نتوانست تمهیدات لازم را برای زائران فراهم کند از طرفی، گرمای بیش از حد هوا، کمبود آب و فضا سبب شد تا شاهد فوت چند تن و گرمازدگی چند هزار نفر از زوار عزیزمان باشیم.

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه که در عراق شاهد آن هستیم ناشی از تلاطمات سیاسی در این کشور است تصریح کرد: اتفاقات سیاسی قابل پیش‌بینی نبود دولت نیز تلاش خود را کرده است ولی در شرایط فعلی انتظار داریم که با برنامه‌ریزی صحیح، از ایجاد هرگونه مشکل و آسیب جلوگیری کند.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر