کد خبر: 139396
A
یادداشت اختصاصی قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین برای دیده‌بان ایران؛

برکرانه عشق

علیرضا خجسته‌پور چهره سیاسی اصولگرا در آستانه اربعین حسینی با نگارش یادداشتی برای دیده‌بان ایران نوشت: بر این کرانۀ عشق هر قدم که بر می‌داری، مؤانست تو با کاروان حسین(ع) بیشتر می‌شود. گویی سرادق تاریخ را این کاروان شکافته و پیوسته و بی‌وقفه در مسیر روزگار در حرکت است و تو نفس به نفس با سالار کاروان همسفری.

برکرانه عشق

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ هنوز ندای "هل من ناصر ینصرنی" سالار شهیدان در پهنۀ تاریخ طنین‌انداز است. حسین علیه السلام، هم او که فنای در ذات حضرت دوست بود، شعر بلند عشق را با خون تفسیر نمود و کربلا را کعبۀ عشاق قرار داد تا در طواف گلگونش به دور بیت العتیق عشق، قتلگاه را منای خود گرداند. و اربعین رستاخیز عشاق الحسین(ع) برای تجلی معانی قیام عاشوراست. رایحۀ سیبستان روحانی طریق نجف تا کربلا جان را نوازش می‌دهد و آدمی را عرش نشین عشق سیدالشهدا (ع) می‌گرداند و اگر نبود مضامین بلند اربعین، دشمنان قسم خوردۀ خون خدا عاشورا را در خس لفظ و حرف به فراموشی می‌سپردند و این غلیان امواج الحسین(ع) در طول تاریخ بود که عاشورا را زنده نگه داشت.

بر این کرانۀ عشق هر قدم که بر می‌داری، مؤانست تو با کاروان حسین(ع) بیشتر می‌شود. گویی سرادق تاریخ را این کاروان شکافته و پیوسته و بی‌وقفه در مسیر روزگار در حرکت است و تو نفس به نفس با سالار کاروان همسفری.

همراهی با کاروان اربعین در کنگرۀ عظیم وحدت، آدمی را در دریای اندیشه غوطه‌ور می‌سازد که چیست رمز کنوز این دلدادگی؟ به هر سو که می‌نگری قومیت و گویش و عنوان رنگ باخته و فقط صبغه الله است که بر تابلو اربعین خودنمایی می‌کند. آری، دنیا این خیل باشکوه را می‌بیند و غبطه می‌خورد که چگونه در عاشورای سال 61 هجری مسخ شدگان شیطان، سرهای نیکان به نیزه بردند و بر ابدان پاکان اسب تاختند و حرم آل الله را غارت نمودند و اکنون در جغرافیایی به مسافت 1400 سال پروانگان حریمش عاشقانه به گرد شمع عشاق الحسین(ع) می گردند، سقایت می‌کنند، پذیرایی می کنند و بدون چشم داشتی و فقط به عشق او خدمت و همراهی می‌کنند و این شعار را معنی می‌بخشند که"حب الحسین یجمعنا".

پرسوختگان غم حسین علیه السلام که توفیق قدم‌زدن در این مسیر عاشقی را دارند، اوساخ دل زایل می‌کنند و در دارالشفای حضرت ثارالله(ع) رخت عافیت بر دل می‌پوشانند که" فی تربته شفاء" و جاماندگان این راهپیمایی عظیم، دل را به غم هجرانش صیقل می‌دهند تا در فرصتی دیگر کوس دعوت سر داده شود و آنان نیز هم نفس با زوّار هم قدم با کاروان شوند.

صحبت از اربعین بسیار است و قلم قاصر از بیان جلوات آن و فکر ناتوان از درک کنه عظمت این همایش بی نظیر. به امید فرج منجی آخرالزمان، مهدی موعود (عج) دست به دعا بر می‌داریم و امیدواریم که اهل عالم در روزگاری نزدیک همگی سوار بر کشتی نجات حسین (ع) شوند که آن آیت یزدان و ختم رسولان به نیکویی فرمود:"ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه"/ سایت دیده‌بان ایران

157587247

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر