کد خبر: 13941
A

الجمهوریه: پرداخت هبه تسلیحاتی به لبنان در دستور کار سعودی نیست

روزنامه لبنانی الجمهوریه با اشاره به سفر« ثامر السبهان» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خلیج فارس به لبنان تاکید کرد که « پرداخت هبه تسلیحاتی به ارتش لبنان فعلا در دستور کار سعودی نیست».

الجمهوریه: پرداخت هبه تسلیحاتی به لبنان در دستور کار سعودی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، الجمهوریه روز سه شنبه نوشت: طرف سعودی در جریان این سفر و در تماس های سابق با طرف لبنانی همواره تاکید کرده که امروز پرداخت هبه تسلیحاتی به ارتش لبنان سخت است.
این روزنامه لبنانی افزود: البته پرداخت نشدن هبه تسلیحاتی به ارتش لبنان به معنای کمک نکردن سعودی به لبنان و به ویژه ارتش آن نیست.
سعودی در زمان «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق و متوفی این کشور به لبنان وعده داد که هبه ای تسلیحاتی را به مبلغ سه میلیارد دلار برای خرید سلاح از فرانسه برای ارتش لبنان می پردازد و « میشل سلیمان» رئیس جمهوری سابق لبنان آن را با شور و هیجانی خاص اعلام کرد.


اما بعداز مرگ ملک عبدالله و با روی کار آمدن « سلمان بن عبدالعزیز» و همه کاره شدن پسرش« محمد بن سلمان» ، سعودی از پرداخت این هبه امتناع کرد.
و البته علت امتناع سعودی هم بلندپروازی ها و سیاست های جنگ طلبانه و جاه طلبانه بن سلمان از جمله حمایت های بی حد وحصر از تروریست های تکفیری در سراسر جهان برای ضربه زدن به محور مقاومت ضد صهیونیستی به ویژه در سوریه و عراق، حمله گسترده نظامی علیه ملت مظلوم یمن ، کاهش قیمت نفت و خالی شدن خزانه آل سعود بود.


براساس گزارش ایرنا، سفر اخیر ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به سعودی هم نتوانست سعودی ها را به پرداخت این هبه تسلیحاتی ترغیب کند زیرا به باور کارشناسان اوضاع مالی و اقتصادی رژیم سعودی آن قدر وخیم است که اجازه این بذل و بخشش را نمی دهد و پیوسته برای فرار از پرداخت این هبه بهانه تراشی و فرافکنی می کنند.
وزیر مشاور دولت سعودی در امور خلیج فارس یکشنبه شب با استقبال « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان وارد بیروت شد و دیروز (دوشنبه) براساس آنچه اعلام شده با ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری، « سعد حریری» نخست وزیر و « ولید جنبلاط» رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه لبنان دیدار و گفت وگو کرد اما اخباری از جزئیات مذاکرات آنها منتشر نشده است.ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر