کد خبر: 139477
A

سردار حسین علایی: کشته شدن مهسا امینی توسط "گشت اجبار" فاجعه کهریزک و ماجرای ستار بهشتی را به یاد همگان آورد/ عملکرد "گشت ارشاد" ارزیابی شود/نمایندگان مجلس قوانینی که باعث چنین رفتارها و فجایعی می شوند را بازنگری کنند

سردار حسین علایی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در یادداشتی با عنوان "لزوم ارزیابی عملکرد گشت ارشاد" به برخوردهای سلبی نیروهای انتظامی با زنان و دختران تحت عنوان حجاب پرداخت.

سردار حسین علایی: کشته شدن مهسا امینی توسط "گشت اجبار" فاجعه کهریزک و ماجرای ستار بهشتی را به یاد همگان آورد/ عملکرد "گشت ارشاد" ارزیابی شود/نمایندگان مجلس قوانینی که باعث چنین رفتارها و فجایعی می شوند را بازنگری کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار حسین علایی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در یادداشتی با عنوان "لزوم ارزیابی عملکرد گشت ارشاد" به برخوردهای سلبی نیروهای انتظامی با زنان و دختران تحت عنوان موضوع حجاب پرداخت. 

متن کامل یادداشت سردار حسین علایی  در اختیار مخاطبان قرار داده است. 

سردار حسین علایی با اشاره به عملکرد نهاد انتظامی در برخورد با موضوع حجاب نوشته است:

با کشته شدن خانم مهسا امینی دختر جوان و مظلوم ایرانی در جریان دستگیری توسط نیروهای گشت اجبار، برای بسیاری از مردم این سوال پدید آمده است که چرا بعضی از افرادی که به اتهام های گوناگون بازداشت می شوند، در زندان ها و در بازداشتگاه های مختلف جان خود را از دست می دهند؟ فاجعه کهریزک و ماجرای ستار بهشتی را همه به یاد دارند. همچنین فیلم مادری که جلوی خودروی گشت اضلال را گرفته و فریاد می زد که دخترم مریض است فراموش شدنی نیست! 

حسین علایی در ادامه یادداشت انتقادی خود در دیده بان ایران نوشت: حال باید پرسید آیا عملکرد گشت اجبار باعث افزایش علاقه خانم ها به پوشش بهتر شده است یا بعضی را به واکنش متقابل و به مخالفت با پوشش اجباری واداشته است؟

سوال دیگری که در ذهن بسیاری از مردم وجود دارد اینست که آیا اصولاً چنین روش هایی اسلامی و دینی است؟ پس ماجرای سخن امام علی علیه السلام در باره بیرون آوردن خلخال از پای یک زن یهودی چیست؟ 

بعضی از جامعه شناسان نیز بر این باورند که این نوع رفتارهای خشن، باعث ایجاد شکاف اجتماعی و نیز توسعه عصبانیت و افزایش خشونت در بین اقشار مختلف حامعه می شود.  طبیعی است که دل خانواده ها و اقوام بازداشت شدگان و بویژه مقتولین نیز هیچگاه با مسببین آن فجایع صاف نخواهد شد. 

باید توجه داشت که اصولاً مردم از آیات الهی مثل «لا اکراه فی الدین» و «انا هدیناه السبیل امّا شاکراً و امّا کفوراً» استقبال می کنند و فطرت همه انسان‌ها با حاکمیت زور و ظلم و اجبار مخالف است. 

با چنین شیوه هایی بعضی از مردم به یاد رفتارهای خشن رضاشاه می افتند که با پلیس و امنیه چادر را از سر زنان ایرانی می کشید و به زور می خواست آنها را با لباس یکسانی که خود می پسندید در کوچه و خیابان ببیند. 

به هر حال خوبست نمایندگان محترم مجلس در قوانینی که باعث چنین رفتارها و فجایعی می شوند بازنگری کنند و پلیس نیز عملکرد واحد امنیت اخلاقی و اجتماعی و گشت ارشاد را ارزیابی کند تا عموم مردم و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و مومنین از دست چنین اتفاقات ناگواری رهایی یابند. 

شاید بهتر باشد نیروی انتظامی، کارکنان گشت ارشاد را در مقابل دزدان خیابانی که آشکارا گوشی و کیف خانم ها را می ربایند بکار گیرد تا رضایت مردم بویژه خانم ها را جلب نماید. 

فرمانده سابق سپاه در پایان یادداشت خود نوشت: در هر صورت این مطلب را در حین حضور در پیاده روی اربعین و جهت ادای دین به امام حسین و شهدای کربلا علیهم السلام نوشتم که برای مقابله با ظلم و جهت امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و یزید نیز آنان را از دم تیغ گذراند و خانواده اشان را به اسارت برد. 

حسین علایی ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۱_سایت دیده بان ایران 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر