کد خبر: 139533
A

نماینده انقلابی مجلس: هزاران نفر توسط گشت ارشاد به آن محل برده شده‌اند، یک نفر هم بیمار بوده که فوت کرده است/ پیروزی بزرگی که در شانگهای به دست آورده‌ایم را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند که یک نفر فوت کرده

حسین جلالی گفت: برخورد‌های گشت ارشاد سلبی نیست، چرا که نه زد و بندی و نه بی‌احترامی بوده و کاملاً تکریم ارباب رجوع است. وقتی پدیده بدحجابی را به عنوان یک ویروس ناپسند در جامعه می‌بینید، برای دفع این ویروس چه کار می‌کنید؟

نماینده انقلابی مجلس: هزاران نفر توسط گشت ارشاد به آن محل برده شده‌اند، یک نفر هم بیمار بوده که فوت کرده است/ پیروزی بزرگی که در شانگهای به دست آورده‌ایم را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند که یک نفر فوت کرده

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسین جلالی رییس دفتر سابق آیت الله مصباح یزدی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مرگ «مهسا امینی» می‌گوید: افراد زیادی روی منبر‌های مختلف صحبت و مردم را ارشاد و هدایت می‌کنند. یک فرد ممکن است کسالت داشته باشد و پشت فرمان خودرو سکته کند، یک فرد هم ممکن است در کلاس ارشاد سکته کند، یک فرد ممکن است در منزل یا بیمارستان سکته کند، یک فرد هم که مثلاً بیماری قلبی داشته به مقر پلیس برای شرکت در کلاس ارشاد برده می‌شود که در آن‌جا سکته می‌کند.

او می‌گوید: یا باید قبول کنیم در کشور قانون داریم یا نداریم. نیروی انتظامی در این باره باید چه کار کند؟ آیا نباید قانونی که برای حجاب در نظر گرفته‌اند را اجرا کند؟ اگر می‌خواهیم کشوری قانونمند داشته باشیم بایستی قانون اجرا شود و نیروی انتظامی هم قانون را اجرا کرده است.

نماینده رفسنجان و انار با اشاره به فوت مهسا امینی تصریح کرد: هزاران نفر برای ارشاد و هدایت توسط گشت ارشاد به آن محل برده شده‌اند، یک نفر هم در این بین، بیمار بوده که فوت کرده است. نمی‌شود که بی‌قانونی باشد. وقتی قانونی در نظر گرفته می‌شود باید اجرا شود و نیروی انتظامی هم قانون را اجرا کرده است، اما اگر باید قانون عوض شود، پیشنهاد بدهند عوض شود.

او می‌گوید: این قانون را ما نگذاشته‌ایم. قانون امر به معروف و نهی از منکر قانون امام حسین (ع) است. آیا ارشاد و هدایت جزء قانون اسلام است یا خیر؟ این برخورد‌ها سلبی نیست، چرا که نه زد و بندی و نه بی‌احترامی بوده و کاملاً تکریم ارباب رجوع است. وقتی ویروسی مثل کرونا می‌آید همه جا قرنطینه می‌شود، از این‌رو وقتی پدیده بدحجابی را به عنوان یک ویروس ناپسند در جامعه می‌بینید، برای دفع این ویروس چه کار می‌کنید؟

به خاطر فوت یک نفر قانون را زیر سوال نمی‌برند

جلالی می‌گوید: یک راه زد و بند است که قبول نداریم، یک راه زندان است که این را هم قبول نداریم و راه دیگر هدایت و ارشاد است که به نظر بنده این مسیر یکی از روش‌های صحیح و سالم است و محترمانه ارباب رجوع را می‌برند. در این بین، حالا یک نفر هم بیمار بوده و فوت می‌کند، نمی‌توان که اصل قانون را زیر سوال برد. این روش، روش درستی است و تا روش جایگزینی پیدا نکنید، همین قانون باید اجرا شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: چند قانون درباره پدیده بدحجابی داریم و این پدیده کاملاً مشخص است. ما موظف هستیم قانون را درباره پدیده بدحجابی اجرا کنیم و این موضوع به نیروی انتظامی ابلاغ شده و نیروی انتظامی هم وظیفه دارد اجرا کند، در غیر این صورت باید مواخذه شود، چراکه قانون محترم است و هیچ چیز بدتر از هرج و مرج نیست.

به خاطر فوت مهسا امینی دستاورد اربعین و پیروزی شانگهای را تحت الشعاع قرار داده‌اند

این چهره اصولگرای می‌گوید: بنده فوت خانم مهسا امینی را تسلیت عرض می‌کنم. در این موضوع یک جوان فوت کرده است، اما به خاطر یک جوان عده‌ای در آن سوی مرز‌ها و عده دیگری در داخل، پیروزی مراسم بزرگ اربعین و پیروزی بزرگی که در شانگهای به دست آورده‌ایم را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند که یک نفر فوت کرده است. نباید در زمین دشمن بازی کنیم و نباید ابزار دست دشمن شد.

وی می‌گوید: هرگاه دیدید در جایی دشمن آتش می‌ریزد، بدانید خط آن‌جاست. چطور شد در این زمینه بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان و آمریکا داعیه‌دار آزادی و حقوق بشر شده‌اند؟ بنابراین باید قدری منصفانه‌تر قضاوت کنیم. نیروی انتظامی مقصر نیست و قانون را اجرا کرده است و اگر به قانون انتقادی وارد است، باید نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

منبع: رویداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر