کد خبر: 139777
A

هشدار رییس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره تحرکات خطرناک در قفقاز

بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید: برخی تحرکات معنادار در زمینه ایجاد کریدور در مناطق تحت حاکمیت ارمنستان در قالب اسامی و عناوین جعلی می‌تواند تهدیدات مهمی را در حوزه مزیت‌ها و دسترسی‌های ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.

هشدار رییس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره تحرکات خطرناک در قفقاز

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه تحرکات در منطقه قفقاز جنوبی برای تغییر ژئوپلیتیک منطقه به طور قطع منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد امنیتی و اقتصادی تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: نهادهای ذیربط می بایست برای اتخاذ اقدامات مقتضی و متناسب آمادگی لازم را داشته باشند. 

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه پیامدهای این تحرکات، صرفا  ژئوپلیتیکی نخواهد بود بلکه ژئواکونومی منطقه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: برخی تحرکات معنادار در زمینه ایجاد کریدور در مناطق تحت حاکمیت ارمنستان در قالب اسامی و عناوین جعلی می‌تواند تهدیدات مهمی را در حوزه مزیت‌ها و دسترسی‌های ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند و منافع اقتصادی ملت ایران را در این حوزه تهدید نماید که قطعا مورد قبول نظام نخواهد بود و جمهوری اسلامی در برابر آن کنش پیشگیرانه خواهد داشت.  

وی هشدار داد که ایجاد تغییر در مرزهای بین‌المللی توسط هر بازیگری و در هر شکلی منجر به تحریک انگیزه‌های توسعه‌طلبانه و ایجاد دومینویی از درگیری‌های نظامی برای اشغال و الحاق سرزمینی در منطقه خواهد شد. از این رو، جمهوری اسلامی ایران همانگونه که از تمامیت ارضی کشورها دفاع می‌کند، در برابر هر نوع اقدامی برای تغییر ژئوپلیتیکی و ژئواکونومیک در محیط پیرامونی خود نیز واکنش جدی نشان خواهد داد.

طبعا بازیگران خارج از منطقه قفقاز نباید با تحریک برخی طرف‌های درگیر در این بحران و سوء استفاده ابزاری از آنان، صبر راهبردی جمهوری اسلامی ایران را آزمایش کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر