کد خبر: 139827
A

رشیدی کوچی: درفیلم مهسا امینی هیچگونه تقطیعی نشده است/ آثار ضرب و جرح در بدن ایشان مشاهده نشده است

یک عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس درخصوص اینکه آیا ممکن است پرونده مهسا امینی در نهایت منجر به برچیده شدن گشت ارشاد شود، می‌گوید که تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله بنده به دنبال این موضوع هستیم.

رشیدی کوچی: درفیلم مهسا امینی هیچگونه تقطیعی نشده است/  آثار ضرب و جرح در بدن ایشان مشاهده نشده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صبح دیروز جلال رشیدی کوچی عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس درباره مرگ مهسا امینی، مواردی را عنوان کرد؛ از جمله اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده، او مورد هیچ ضرب و شتمی قرار نگرفته است، همچنین مهسا امینی یک غده در سر داشته که بعد از عمل، دچار بیماری دیابت بی‌مزه شده و برای درمان آن، دارو مصرف می‌کرده که این دارو خون را رقیق کرده و یکی از دلایلی که از گوش او خون آمده، به همین علت بوده است.

رشیدی کوچی گفت: اشتباه کرده‌اند و باید فیلم را کامل نشان می‌دادند. آنچه من و 50 نفر دیگر هم دیدیم، فیلم کامل، با کیفیت بسیار بالا و بدون تقطیع از لحظه ورود ایشان به حیاط ساختمان وزرا توسط ون گشت ارشاد، تا لحظه خروج ایشان توسط اورژانس با برانکارد بود. ثانیه به ثانیه این ویدیو را از زوایای مختلف دوبار نگاه کردم. هیچگونه تقطیعی نشده است. اینکه به خانواده ایشان کامل نشان داده نشده را خود نیروی انتظامی باید پاسخ دهد.

این نماینده مجلس ضمن اعلام اینکه از داخل ون هیچ ویدیویی را ندیده‌است گفت: خانم امینی دو مرتبه معاینه شده بود. یکبار لحظه‌ای که اورژانس ایشان را وارد بیمارستان می‌کند و پزشک مستقر در بیمارستان، که زیر مجموعه پزشک قانونی بوده است، طبق وظیفه ذاتی خود ایشان را معاینه ظاهری می‌کند و تمام مواردی که در ظاهر ایشان بوده را در آنجا قید می‌کند، مهر و امضا می‌زند و سپس تحویل بیمارستان می‌دهد. این روندی است که معمولا برای تمام افرادی که دچار آسیب شده‌اند، در ورود به بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد. بار دوم هم بعد از فوت‌شان بوده که آنچه ما به صورت کامل از پزشکی قانونی دریافت کرده‌ایم. پزشکی قانونی این گزارش را هم به صورت شفاهی توضیح داده‌اند و هم به صورت مکتوب قرار است امروز به کمیسیون ارسال کنند. در حضور 50 نفر از اصحاب رسانه، نمایندگان مجلس، وزارت کشور و نیروی انتظامی گفته شد که هیچگونه آثار ضرب و جرح و برخورد فیزیکی که می‌تواند منجر به فوت شود، در بدن ایشان مشاهده نشده است. تمام فرضیه‌هایی که مطرح بود را ما تک به تک از فضای مجازی جمع‌آوری کرده بودیم و برای بررسی ارائه دادیم. به همه آن‌ها جواب علمی دادند که چرا فرضیه‌های درستی نبوده است. این نظر رسمی پزشک قانونی است که من اعلام کرده‌ام.

شب گذشته یکی از رسانه‌ها بر اساس شنیده‌ها عنوان کرده بود که «براساس اظهارات مقامات مسئول، خبری از بررسی جز به جز پرونده‌ها و اسناد و حتی گزارش پزشکی قانونی نیست.» ان رسانه در ادامه گفته است که علت این عدم بررسی جز به جز، اعتقاد برخی از نمایندگان است که این موضوع را عاملی برای کاهش «اقتدار پلیس» می‌دانند.

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر