کد خبر: 139843
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

مقتدایی: مشکل ایران و آمریکا در مذاکرات برجام به این زودی حل نمی شود، چون آنها ریاکار هستند/ همه می دانند که تحریم ها کاملاً شکست خورده!

مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان به دیده‌بان ایران گفت: تحریم‌های آمریکا در قبال ایران کاملا شکست خورده است و سیاست‌های این کشور به هیچ وجه نمی‌تواند ایران را فلج کند.

مقتدایی: مشکل ایران و آمریکا در مذاکرات برجام  به این زودی حل نمی شود، چون آنها ریاکار هستند/ همه می دانند که تحریم ها کاملاً شکست خورده!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حضور رؤسای جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد همواره مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. بسیاری از تحلیلگران سیاسی بر این باور هستند که سخنرانی شخص رئیس‌جمهور در صحن سازمان ملل یک قدرت‌نمایی در عرصه دیپلماسی است که باید همواره از آن استفاده شود.

حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نیویورک نیز توجه بخشی از رسانه‌های جهان را به خود جلب کرد. برخی از تحلیل گران نزدیک به دولت بر این باورند نقطه عطف این سخنرانی، نمایش تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی در برابر تمامی اعضای سازمان ملل و رسانه‌های مختلف بود که به نوعی هوشمندانه سیاست تهدید و ترور ایالات متحده آمریکا را به چالش کشید.

در همین رابطه یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر سید ابراهیم رئیسی به نیویورک می‌گوید: جریان تحریم علیه ایران شکست خورده است، اما باید توجه داشت که مشکلات ایران و آمریکا با یک دیدار چند دقیقه‌ای میان رؤسای جمهور دو طرف قابل حل نیست.

01

نباید در مذاکرات برجام هیجانی عمل کرد

سیدعباس مقتدایی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران گفت: زمانیکه که در نتیجه سالها مذاکره و ماه‌ها مذاکرات مستقیم ایران با دولت‌های اروپایی و به طور غیرمستقیم با آمریکا نباید به صورت هیجانی و احساسی تصمیم‌گیری کرده و فکر کنیم که در مراوده و مکالمه چند دقیقه‌ای مشکل ایران حل میشود.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که ریاکارانه از یک سو بگویند که بدنبال حل مشکل هستند و از سوی دیگر، منافع ملت ایران را نادیده بگیرند. آمریکایی‌ها در روزهای اخیر ۳ هواپیمای ایران را تحریم کرد که این رفتار سندی  بر رفتار ریاکارانه آمریکاست که بدنبال تحقق ایده‌های خودشان مبنی بر تحریم‌ کامل هستند.

مقتدایی با اشاره به عضویت و حضور ایران در نشست شانگ‌های و فرار از تحریم‌هایی که میتوانست تحت تاثیر آمریکا از جانب کشورهای آسیایی رخ بدهد  به دیده بان ایران: تحریم‌های آمریکا علیه ایران کاملا شکست خورده است و همه دنیا میدانند که این کشور توان فلج کردن ایران را نداشته و ندارد و نخواهد داشت. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: آنچه که آقای رییس جمهور اعلام کرده است  موضع فعال ایران است نه غیرفعال.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر