کد خبر: 139943
A

قالیباف: تمامی دشمنان علیه ایران یکپارچه شده‌اند

رئیس مجلس می‌گوید: مردم ایران در طی 40 سال اخیر با تحریم‌های ظالمانه‌ای مواجه شده‌اند که در هر کشوری اتفاق می‌افتاد، از هم می‌پاشید و بقای آن با خطر مواجه می‌شد.

قالیباف: تمامی دشمنان علیه ایران یکپارچه شده‌اند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: در این اتفاقات شاهد هستیم که همه دشمنان انقلاب با تمام اختلافاتی که با یکدیگر دارند، یکپارچه شده‌اند تا با ایران عزیز ما و جمهوری اسلامی مقابله و مبارزه کنند.

وی با تأکید بر اینکه استقلال داشتن کشور، هزینه‌های خودش را دارد، تصریح کرد: هر کجا کشورها می‌خواهند از چارچوب استکبار جهانی عبور کنند به آنها فشار وارد می‌شود.

دکتر قالیباف در همین زمینه افزود: مردم ایران در طی 40 سال اخیر با تحریم‌های ظالمانه‌ای مواجه شده‌اند که در هر کشوری اتفاق می‌افتاد، از هم می‌پاشید و بقای آن با خطر مواجه می‌شد.

وی اضافه کرد: ما شرایط سخت را دیده‌ایم و می‌دانیم اگر با مقاومت و استقامت خالصانه و البته توام با مدیریت، درایت، خلاقیت، پختگی و گذشت کار را پیش ببریم، از گردنه‌ها عبور خواهیم کرد و به طور قطع صحنه‌های سخت امروز، تکرار صحنه‌های سخت دیروز است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به تجربه مدیریت مردمی دوران دفاع مقدس ادامه داد: اگر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مردمی شود و ایثارگران آن را اداره کنند، بخشی از مشکلات حل خواهد شد و می‌تواند الگویی برای دیگر بخش‌ها باشد.

وی با اشاره به قوانین مربوط به ایثارگران اضافه کرد: ما محکم پای اجرای قوانین حوزه ایثارگری ایستاده‌ایم و به مسائلی مانند اشتغال، جذب ایثارگران و اجرای قانون ایثارگران توجه داریم، البته بخشی از قوانین بر زمین مانده که به آنها به‌عنوان اولویت رسیدگی خواهیم کرد.

قالیباف با اشاره به مشکلات درمان ایثارگران و تأکید بر اینکه مسئله سلامت جانبازان باید در اولویت قرار داشته باشد گفت: موضوع سلامت و بازنشستگی آخرین چالش حلقه زنجیره نیازهای اقشار جامعه است و این درحالی است که حلقه‌های پیشین این زنجیره به درستی مدیریت نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در این حوزه‌ها در برخی موارد ضعف قانونی و در برخی موارد نیز ضعف در اجرا وجود دارد تأکید کرد: مجلس در بودجه سال جاری برای معلولان و بیماران صعب العلاج کارت سلامت پیش‌بینی کرده و رقم قابل توجهی در نظر گرفتیم.

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر