کد خبر: 139997
A

ذوالنور: مجلس ششمی‌ها حوزه اختیارات پلیس را تعیین کردند/ یک مرجع خودخوانده تقلید کار پلیس را خلاف شرع دانسته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانونی که مجلس ششم تصویب کرده است پلیس وظیفه برخورد با جرائم مشروط را دارد و کار پلیس پیشگیری از وقوع جرم است که یکی از راه‌های پیشگیری تذکر و ارشاد است.

ذوالنور: مجلس ششمی‌ها حوزه اختیارات پلیس را تعیین کردند/ یک مرجع خودخوانده تقلید کار پلیس را خلاف شرع دانسته است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص موضع‌گیری برخی خواص در فضای غبار آلود آشوب‌های اخیر ‌گفت: قوه قضاییه و دادستانی باید پرونده کسانی که آشوب ساز و بحران‌آفرین هستند و نظم و امنیت عمومی را به مخاطره می‌اندازند و به اموال عمومی آسیب زده‌اند مورد رسیدگی قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قوه قضاییه باید به دنبال شناسایی مسببان و کسانی که با موضع‌گیری‌های غلط هیجانات کاذب ایجاد کرده و حس نفرت را میان مردم پراکنده‌اند باشد. این افراد با موضع‌گیری‌های نادرست به کار پلیس جنبه غیرقانونی داده‌اند حال آنکه پلیس وظیفه قانونی خود را انجام داده است.

ذوالنور بیان کرد: سلبریتی‌هایی که از وجهه خود و برای تحریک افکار و احساسات عمومی استفاده کرده‌اند باید پاسخگوی خسارات‌هایی که به اموال عمومی وارد شده است، باشند.

وی تصریح کرد: ۱۰ ها دستگاه خودرو، آمبولانس تعداد زیادی از ساختمان بانک‌ها و تجهیزات شهری خسارت دیده است. علاوه بر این کار و کاسبی مردم به مخاطره افتاده است. باید این خسارات محاسبه شود و سرخط‌ها و لیدرهای این آشوب‌ها و کسانی که آتش‌بیار معرکه شده‌اند و جوانان را فریب داده‌اند، تاوان این خسارات‌ها را بپردازند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه یکبار و برای همیشه باید این موضوع را حل کند و محرکین و مسببین آشوب و اتاق فرمان آن را مجازات کند تا هزینه اقدامات خود را بپردازند. مردم با این همه فشارهای اقتصادی چه گناهی کرده‌اند که باید اموال آنها نابود شود.این افراد عده‌ای جوانان را تحریک کرده و آنها را جلو می‌ اندازند.

ذوالنور یادآور شد: پدر و مادرهایی که با هزار بدبختی جوانی را بزرگ کرده‌اند منتظر آینده درخشان آنها هستند اما این جوانان با القائات و موج‌سواری عده‌ای سلبریتی که به دنبال کسب محبوبیت هستند آسیب می‌بینند. برخی از این جوانان نیز به عنوان تماشاچی در خیابان حضور یافته و عده‌ای نیز از روی کنجاوی به خیابان‌های می‌آیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به هزینه‌های معنوی که به حیثیت نظام در اثر این آشوب‌ها وارد شده است،گفت: تضعیف دستگاه‌های امنیتی و پلیس قابل جبران نیست. حتی برخی افراد عمامه به‌سر هم پیام دادند و فتنه را تحریک کردند دادگاه ویژه روحانیت باید نسبت به بررسی اتهامات این افراد نیز ورود کند.

ذوالنور عنوان کرد: به عنوان مثال فردی در جایگاه مرجع خودخوانده تقلید به بهانه پیام تسلیت برای فوت مرحوم امینی گفته که کار پلیس خلاف قانون، عقل و شرع است. مشخص است که این حرف ها زمینه‌ مقصر شناختن پلیس به ناحق ایجاد کرده و موجب اغفال جوانان و آسیب دیدن آنها در صحنه اعتراضات می شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که همین فرد چند دوره نماینده مجلس بوده و زمان ریاست کروبی در مجلس ششم این فرد به عنوان نایب رئیس در راس دستگاه قانونگذاری کشور بوده است. در همان زمان قانون نیروهای انتظامی در مجلس تصویب شد، در ماده چهار قانون نیروی انتظامی از بند هشت به بعد وظیفه پلیس برخورد با جرائم اعلام شده است. به نظر می‌رسد این افراد فراموش کرده‌اند که در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بی‌حجابی و عدم رعایت حجاب جرم‌انگاری شده است و مجازات‌هایی برای آن تعیین شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: براساس قانونی که مجلس ششم تصویب کرده است پلیس وظیفه برخورد با جرائم مشروط را دارد و کار پلیس پیشگیری از وقوع جرم است که یکی از راه‌های پیشگیری تذکر و ارشاد است. این فرد در بیانیه خود اعلام کرده است که به دلیل اینکه قرآن گفته است لااکراه فی‌الدین، کار پلیس خلاف شرع است. این در حالی است که طبق قانون بی‌حجابی جرم است و وضع قانون برای تمسخر نیست مجری اجرای قانون و برخورد با جرم پلیس است.

ذوالنور با طرح این سوال که چرا فقط باید پلیس توبیخ شود اما دستگاه‌های دیگر که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند، توبیخ نمی‌شوند؟ اظهار داشت: چرا این افراد که خود را مرجع خودخوانده تقلید می‌داند قرآن را تحریف می‌کنند. لااکراه‌فی‌الدین زمانی لازم شد که مهاجرین اصرار می‌کردند فرزندان خود را باالاجبار مسلمان کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروی انتظامی در پستوهای زندگی کسی وارد نمی‌شود اما قرآن و روایات بر اجرای شعائر و احکام دین در ملأعام تاکید دارد و اگر این شعائر جنبه قانونی پیدا کند دستگاه‌ها وظیفه اجرای آن را دارند.

ذوالنور تصریح کرد: همین افراد چرا الان که مساجد آتش زده شده است کفن نمی‌پوشند؟ چرا وقتی شعار می‌دهند «مرگ مهسا بهانه است خود خدا و دین خدا نشانه است». «مرگ مهسا بهانه است قرآن و دین نشانه است»، موضع‌گیری نمی‌کنند.  کسی اسم مرجع روی خود می‌گذارد، باید از دین اسلام دفاع کند،زمان دفاع از دین و مذهب چه زمانی است؟ چرا بدون علم و با غرض دستگاه امنیتی را زیر سوال می‌برند که چرا با جرم مشهود مقابله کرده است؟ اما وقتی مساجد را به آتش می‌کشند قلمشان شکسته است و بیانه‌ای صادر نمی‌کنند. چرا این افراد وقتی که به اموال عمومی و اموال مردم صدمه وارد می شود بیانه‌ای صادر نکرده و تعرض به اموال عمومی را حرام اعلام نمی‌کنند؟

وی ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه نباید با مسببین آشوب‌ها با مماشات برخورد کنند. فریب خوردگان نیز باید به عنوان مدعی‌العموم از مسببین این‌آشوب‌ها شکایت کنند. آنها باید در برابر افکار عمومی و قوه قضاییه پاسخگو باشند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر