کد خبر: 14028
A

تخت‌روانچی با همتای آلمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد

معاون اروپا و آمریکا وزارت امورخارجه که در آلمان به سر می برد، با آقای ادرر معاون وزیرخارجه آلمان در برلین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تخت‌روانچی با همتای آلمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در این ملاقات آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

"ادرر" با تاکید بر پیشرفت چشمگیر در روابط دو کشور بویژه پس از برجام ضمن تشریح  زمینه ها و ظرفیت‌های مختلف بر آمادگی کشورش در توسعه بیشتر روابط در کلیه زمینه‌ها بویژه همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد . ایشان  به تمایل گسترده شرکت‌های مختلف صنعتی آلمان برای سرمایه‌گذاری با محوریت انتقال فناوری‌های نوین به ایران اشاره و حمایت دولت آلمان از این روند را مورد تاکید قرار داد.

روانچی نیز حمایت کشورمان از توسعه همه جانبه روابط با آلمان را مورد تاکید قرارداد و  رفع موانع و مشکلات در تعاملات بانکی را در این راستا ضروری خواند.

دو طرف در گفت‌وگوهای خود در رابطه با تحولات منطقه بر ضرورت توجه به راه‌حل‌های سیاسی جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه و بر استمرار رایزنی به منظور کمک در تحقق این هدف و همکاری در زمینه کمک‌های انساندوستانه تاکید کردند.ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر