کد خبر: 140291
A

نماینده ولی فقیه در استان البرز: سران فتنه اصلاح شدنی نیستند/ انتقام سخت در راه است

سید مهدی حسینی همدانی: مسیر هدایت برای همه باز است اما سران فتنه طوری عمل می کنند که کنترل نمی شود و اصلاح شدنی نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز: سران فتنه اصلاح شدنی نیستند/ انتقام سخت در راه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تبریک حلول ماه ربیع الاول و قدردانی از مردم با بصیرت البرز که در دفع فتنه ها پای کار هستند و مسوولان مسایل را تمشیت می کنند که مردم امنیت داشته باشند، افزود: مردم ایران در اجتماعات گسترده ای که در هفته گذشته داشتند با از بین بردن نقشه های شوم دشمنان و فتنه رسانه های عربی و غربی نشان دادند که اجازه بی احترامی به مقدساتشان را نمی دهند.

وی اظهار داشت:  خانواده نیروی  شجاع  انتظامی کشور تا به امروز بیش از ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و نام نیروی انتظامی که می آید افراد به یاد امنیت و نظم می افتند که نشانه اهمیت کار این مجموعه است.

امام جمعه کرج به بیان اینکه خدمات نیروی انتظامی شامل ۷۰۰ نوع فعالیت است، گفت: اسلام به عنوان دین جهان شمول امنیت را یکی از اصول زندگی جمعی و زمینه ساز رشد و کمال می داند و قرآن کریم نیز امنیت را یکی از نعمت های بزرگ خداوند برشمرده است.

وی افزود: قرآن کریم برترین انسان ها را مومنان و اهل ایمان می داند که می گوید «الذین آمنوا» یعنی کسانی که به مقام امن رسیده اند.

آیت الله حسینی همدانی  ایجاد بخش عمده امنیت در جامعه را توسط نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: امنیت برای یک شهر یا یک عده خاص نیست بلکه  برای  تمام افراد یک جامعه است   لذا امنیت و نیروی انتظامی متعلق به همه است ضمن اینکه امنیت فقط یک بُعد ندارد و ناامنی فرهنگی از ناامنی اجتماعی آثار تخریبش بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه حفظ ارزش های الهی و آرمان های انقلابی احتیاج به حضور بیشتری دارد، گفت: در این میان نیروی انتظامی بیشتر و جدی تر از دیگران عمل کرده است ولی باید دیگر دستگاه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی در این زمنیه توجه بیشتری داشته باشند تا نیروی انتظامی در انجام وظیفه اش کارش آسانتر شود.

وی تاکید کرد: نباید اقتدار نیروی انتظامی در جامعه خدشه دار شود و اگر چه دشمنان در تلاش برای برهم زدن این اقتدار هستند ولی مردم انتظار اقتدار و رافت این نیرو در جامعه را دارند.

وی گفت: همانطور که مردم عادی در کوچه و بازار با نیروی انتظامی امنیت و آرامش حس می کنند وضعیت خودشان نیز باید اینگونه باشد و احساس امنیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به هشتم ربیع الاول به عنوان سالروز شهادت غریب ترین امام معصوم، امام حسن عسگری (ع) بیان داشت: دوران امامت این امام به خصوص از لحاظ سیاسی خیلی سخت بود زیرا این امام ۱۵ سال در حصر بود و گاهی هم آن حضرت  را به زندان می بردند.

وی با بیان اینکه از لحاظ سنی امام حسن عسگری (ع) بیشترین دوران زندگی و امامتشان را در حصر و زندان به سر بردند، گفت: این امام  همام در ۲۸ سالگی به شهادت رسید که ۱۵ سال آن در زندان بود.

آیت الله حسینی همدانی  با بیان اینکه تمام امامان مظلوم بوده اما  امام حسن عسکری به صورت ویژه مورد ستم قرار گرفت، افزود: امام یازدهم غریب ترین امام بود زیرا شک به حقانیت امام دلیل این مظلومیت و غربت بود حتی حقانیت امام عسکری (ع) در جامعه شیعه مورد شک و شبهه قرار گرفت زیرا در جامعه حاصر نبود و در حصر بود.

وی با بیان ایکه خود امام عسکری نیز فرمودند هیچکدام از امامان و پدران من دچار شک در موردشان نبود، اظهار داشت: این تردید آثار وضعی برای جامعه داشت و دارد زیرا خدای تعالی بر اساس تغییر رفتار انسان ها و جامعه نعمت را تغییر می دهد.

امام جمعه کرج علت غیبت حضرت حجت (عج) را خشم خداوند بر بندگانش دانست و گفت: دلیل دیگر مظلومیت و غربت امام عسکری (ع) که مظلومیت امام را چند برابر می کند این بود که همه می دانستند که فرزند بلاواسطه او از بین برنده ظلم و ستم و فساد و برقرار کننده عدل است که امام را تحت فشار قرار دادند و در نتیجه بر او خیلی سخت می گرفتند.

وی افزود: دشمنان این امام همام را تحت مراقبت شدید قرار داده بودند بطوریکه نگذاشتند همسر عرفی در جامعه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بصیرت را باید در مورد این امام بیشتر کرد، ادامه داد: امام عسکری (ع) از قول امام سجاد(ع) می فرماید که خداوند به موسی (ع) وحی فرستاد ای موسی (ع) مرا محبوب مخلوقاتم و مخلوقاتم را محبوب من کن که موسی می گوید که چگونه این کار را انجام دهم که فرمود نعمت های ظاهری و باطنی من را به آن ها نشان ده تا مرا بشناسند.

وی با بیان اینکه کسی که امام خود را نشناسد گمشده است، اضافه کرد: آیا ما با امام زمانمان آشنا هستیم و شرایط ظهور را انجام می دهیم که روایت هایی برای تربیت نسل حاضر در عصر غیبت وجود دارد که در آموزش معارف اهل بیت (ع) به فرزندانتان شتاب کنید تا قبل از اینکه منحرفان ورود کنند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: اهل بیت (ع) و بزرگان کار با جوانان را یک فرصت دانسته اند زیرا آن ها سریع تر به کارهای خیر روی می آورند به طوریکه باید در مورد مهدویت و شناساندن امام زمان (عج) برای نسل جدید کار کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آورده اند که باید آمادگی لازم برای طلوع خورشید ولایت را فراهم کرد و نباید در تربیت نسل مهدوی غفلت کنیم به طوریکه نباید فقط به این اتکا داشته باشیم که جوانانمان صالح باشند.

وی تصریح کرد: انحرافی که وجود دارد می گویند منتظران اهل ظهور باید صالح باشند و به تعبیری علاوه بر اینکه صالح باشند مصلح نیز باشند و  فرد منتظر خودش در ردیف امام قرار گیرد به طوریکه  مصلح نسبت به مسایل عمومی جامعه و مسوولیت های اجتماعی تعهد داشته باشد و در کنار آن ها روحیه اصلاح گری داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم دنباله رو امام باشیم باید مجاهد باشیم، اظهار داشت: آیا در مسیر وظایف خود تلاش لازم را مثل امام خودمان داریم ؟ و نکته دیگر این است که خداوند در قرآن کریم قصه انبیاء را تعریف کرده که باید از آن ها درس گرفت که یکی از درس هایش شناخت امام زمان (عج) است یعنی از زندگی انبیای الهی دوران مهدوی را می فهمیم که چگونه است.

آیت الله حسینی همدانی یکی از ویژگی های امام را تشکیلاتی کار کردن عنوان کرد و گفت: اهل ایمان در این دوران باید تشکیلاتی کار کند و کار منسجم و نظام مند انجام دهد که الان چقدر اینگونه عمل می کنیم.

وی افزود: حضرت علی (ع) درباره همین مساله تشکیلاتی کار کردن و درباره یاوران حضرت حجت (عج) می گوید که او آن ها را در شکل و هیات یکسان می نگرد و در جمال و برازندگی هماهنگ و هم لباس هستند و استوار در برابر سرزنش ها و تبلیغات دشمنان هستند.

وی تصریح کرد: یاران حضرت ذره ای در آرمان ها و درستی مسیر خود ذره ای تردید ندارند و از این نظر سرزنش کوته فکران ذره ای آن هارا از مسیرشان دور می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: بایستی روایت گری درست در خصوص جنگ انجام شود که امروز دستگاه های مختلفی در خدمت به مردم از نیروهای نظامی و انتظامی وسپاه و بسیج و دستگاه های اطلاعاتی و حوزه های علمیه هستند که باید روایتگری درستی از عملکرد خودشان را داشته باشند.

وی تاکید کرد: هر دستگاهی کار خود را شروع کند و به مردم خدماتشان را ارایه دهند و بگویند وگرنه دشمنان وارد می شوند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به موضوع حضور رییس جمهور در اجلاس سازمان ملل اشاره کرد و گفت: تمام مستکبران عالم با سازماندهی تمام مجموعه های مجازی و حقیقی تلاش کردند که جنایت بزرگی که نسبت به انقلاب و مردم ما و محور مقاومت کردند را مخدوش کرده و چهره حاج قاسم سلیمانی  را محو کنند ولی حرکت هوشمندانه رییس جمهور در مجمع عمومی و نشان دادن عکس شهیدی که تمام عمر با تروریسم مقابله کرده و توسط آمریکا ترور شده و اقامه دعوایی که بر علیه رییس جمهور مخلوع آمریکا انجام شد کار را برای آمریکا سخت کرد.

امام جمعه کرج بیان داشت : دنیا باید بداند که هنوز انتقام سختی که وعده داده شده از جانیان و عاملان این جنایت گرفته می شود هنوز گرفته نشده و در زمانی  نه چندان دور خبر این انتقام به گوش همگان می رسد ولی تا آن زمان یک دعا داریم که مرتب تکرارش می کنیم که همان مرگ بر آمریکا است.

وی یادآور شد: در اطراف ما گروه های معاندی تلاش کردند زحماتی برای مردم ما درست کنند که با حرکت سربازان گمنام امام زمان (عج) این حرکت ها در نطفه خفه شد.

وی  خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی گفت: عبرت بگیرد و به دنبال مزاحمت ملت ایران نباشید و با نگاه به رافت مردم ایران کنار بکشید؛ در فلوریدا سیلی آمده که مهمترین خبر آنها این است که مردم مواظب باشید دزدها اموالتان را ندزدند ولی در ایران که سیل می آید مردم همه داشته هایشان را تقسیم می کنند.

امام جمعه کرج خطاب به دشمنان بیان داشت: شما می خواهید این مردم تربیت شده مکتب حسین (ع) را تسلیم کنید؟ در مقابل عزت کاذبی که شما وعده می دهید فقط یک جمله هیهات مناالذله را دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فتنه اشاره کرد و گفت: مسیر هدایت برای همه باز است اما سران فتنه طوری عمل می کنند که کنترل نمی شود و اصلاح شدنی نیستند.

وی افزود: افرادی که دچار کبر و غرور و هوای دنیا و آداب و رسوم باطل و تقلید کورکورانه از پدرشان هستند این امور، قدرت دید خود را از دست داده و در آخرت هم خدای تعالی گفته که آن ها را غل و زنجیر بکشانید و عذاب سنگینی دارند.

امام جمعه کرج بیان داشت: تاریکی جهل و خرافات آن ها را در برگرفته و چنان پرده غفلتی بر سر آن ها انداخته شده که چشم بصیرت ندارند و خداوند می فرماید اگر کسی چنین حالتی داشت که راه پس و پیش نداشت و سرش به بالا بود اصلاح نمی شوند.

وی گفت: خداوند می فرماید که سران فتنه اینگونه هستند که هوای نفس و کبر و نخوتشان آن ها را اینگونه کرده و اگر بخواهیم نصحیت کنیم دیگر برای آن ها انزار کردن و نکردن برایشان فرقی ندارد و ایمان نمی آورند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: خداوند به رسولش می فرماید که «تو هم نمی توانی این ها را هدایت کنی» و حالا ما اگر بخواهیم برای آمریکا و سرانشان نامه بنویسم نتیجه ای نخواهد داشت ولی برای دیگر عوامل فتنه راه دارد و قرآن کریم وظایفی را تعیین کرده است.

وی گفت: تمام این مباحت مصادیق خارجی قابل تطبیق فراوانی دارد به طوریکه بعد از سران فتنه اهالی فتنه هستند که افراد دنیا پرست و مادی گرایی هستند که در تمام زندگیشان به دنبال منافع خود می گردند حتی با مقادیر ناچیزی مزدوری می کنند و سر و صدا می کنند.

امام جمعه کرج افزود: نهج البلاغه از آن ها تعبیر به اوباش می کند اگر این گروه اوایل کارشان باشد با موعظه و نصحیت می توان آن ها را به راه راست برگرداند زیرا مسایل مادی باعث شرارت آن ها می شود مگر اینکه کسانی کارشان و کاسبی شان شرارت شده باشد که ملحق به سران فتنه می شوند که دیگر کارش درست نمی شود.

وی اظهار داشت: دسته سوم کسانی هستند که در معرض فتنه قرار دارند که باید به آن ها رسیدگی کرد زیرا نیت بدی ندارند و ذات پلیدی ندارند و مثل سران فتنه اقدام نمی کنند و تشخیص درستی از مسایل اجتماعی و وظایف دینی خود ندارند و بر این باور هستند که به وظیفه خود عمل می کنند در نتیجه اوباش و فتنه گران در کنار آن ها کار خودرا انجام می دهند.

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) می فرماید کسی که طالب حق و اشتباه می کند مثل کسی نیست که علیه حق قیام می کند ولی ضرر این افراد مثل کسانی است که به عمد اقدام می کنند زیرا به جامعه اسلامی ضربه می زنند.

امام جمعه کرج یادآور شد:  زیرا این گروه به دنبال حق است و مسیر را اشتباه رفته که با صحبت و هدایت کردن می تواند به راه درست برگردد ولی در ۲ گروه دیگر تواصی به حق و صبر نداریم زیرا عمدا کار می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر