کد خبر: 140350
A

یک نماینده مجلس: فیلترشکن‌ها یک هزینه مالی جدید برای مردم شده است

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس می‌گوید: این‌که برخی ادعا می‌کنند که این کاهش و قطعی اینترنت در برخی از ساعات شبانه‌روز در واقع به نوعی اجرایی شدن طرح صیانت است، چنین برداشتی ندارم، این قطعی‌ها به خاطر شرایط خاص کشور و به دلیل سوءاستفاده معاندان، اغتشاشگران و منافقین بود. مسئولان سیاست‌گذار‌هایی کردند که در این شرایط توجیه‌پذیر است.

یک نماینده مجلس: فیلترشکن‌ها یک هزینه مالی جدید برای مردم شده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس درباره این‌که شنیده می‌شود قرار است شبکه اجتماعی اینستاگرام برای همیشه مانند تلگرام فیلتر شود؛ در حالی که گفته می‌شود حدود یک میلیون کسب و کار به این شبکه وابسته است، گفت: شنیده شده است اینستاگرام و برخی از پلتفورم‌ها قرار است فیلتر شوند، این اخبار خوشحال‌کننده نیست و امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا این اقدامات جز این که بازار را برای فروش فیلتر شکن‌ها و VPN‌ها باز کند، کاری نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، بخش‌هایی از گفت و گوی نوری قزلجه را در ادامه می‌خوانید:

*خرید و دانلود فیلتر‌شکن‌ها و VPN هنگامی که توسعه پیدا کند و مردم مجبور به استفاده از آن‌ها شوند، یک هزینه به هزینه‌های‌شان اضافه می‌کند.

*تاکنون هم ثابت شده با فیلتر شدن‌ها آن اهدافی که سیاست‌گذاران در پی آن هستند و تعقیب می‌کنند، به دست نمی‌آید و ما امیدواریم این کار را نکنند.

*اکنون کشور در شرایطی قرار دارد که شاهد آشوب و تخریب اموال عمومی هستیم و طبیعی است که در این موقعیت اینترنت و برخی از پلتفورم‌ها و شبکه‌های اجتماعی دچار اختلال شوند و در این مساله بحثی نیست، اما امیدواریم بعد از عادی شدن شرایط که ان‌شاالله به زودی هم عادی خواهد شد، شرایط به وضعیت قبل بازگردد و حتی انتظار داریم بهتر از گذشته شود

*ما در ماه‌های اخیر شاهد کندی سرعت اینترنت، دانلود و آپلود و کاهش دسترسی‌ها بودیم که امیدواریم برطرف شود و می‌گوییم کاری کنند که مردم به طرف فیلتر‌شکن‌ها و VPN‌ها نروند تا هزینه‌ها افزایش پیدا نکند.

*من نمی‌دانم یک عده چه سودی در فیلترشکن‌ها و VPN‌ها دارند که دوست دارند همه چیز فیلتر شود تا فروش داشته باشند؛ نباید این کار را با مردم کرد؛ چراکه به مصحلت نیست. معتقدم اینترنت و شبکه‌های مجازی باید به حالت قبلی بازگردند و حتی‌المقدور آن‌چه که هست از نظر دسترسی، پهنای باند و سرعت بهتر شود.

*این‌که برخی ادعا می‌کنند که این کاهش و قطعی اینترنت در برخی از ساعات شبانه‌روز در واقع به نوعی اجرایی شدن طرح صیانت است، چنین برداشتی ندارم، این قطعی‌ها به خاطر شرایط خاص کشور و به دلیل سوءاستفاده معاندان، اغتشاشگران و منافقین بود. مسئولان سیاست‌گذار‌هایی کردند که در این شرایط توجیه‌پذیر است. امیدوارم این روز‌ها سریع‌تر به حالت عادی بازگردد و طرح صیانت را عملیاتی نکنند؛ چراکه قطعا ما واکنش نشان خواهیم داد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر