کد خبر: 14053
A
مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

فضای لازم برای فعالیت احزاب فراهم است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به ضرورت ایجاد همبستگی و اتحاد بین احزاب مختلف در روابط بین‌المللی، گفت: فضای لازم برای فعالیت احزاب فراهم است.


فضای لازم برای فعالیت احزاب فراهم است

 محمدامین رضازاده در آیین افتتاح خانه احزاب استان یزد با اشاره به نقش احزاب در توسعه بیش از پیش کشور، اظهار کرد: فعالیت احزاب باعث پویایی و جذب مشارکت عمومی اقشار مختلف جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه احزاب در حال حاضر نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های ملی دارند، افزود: در حال حاضر احزاب در مسائل ملی کشور از جمله شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات و مواردی از این قبیل یک‌دل بودند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ادامه با اشاره به این‌که هیچ حزبی در کشور مخالف برجام نبود، گفت: احزاب مخالفان شخصی داشتند ولی هم از حاکمیت کشور و هم از احزاب رسمی هیچ یک مخالفت جدی از برجام نکردند.

رضازاده افزود: امروز که رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد زیر برجام بزند، که نمی‌تواند، اجماعی از اروپا و عقلای کشورهای دیگر در مقابل وی ایجاد شده و می‌گویند که نمی‌توانید برجام را یک‌طرفه لغو کنید. از آنجا که آمریکا  بدعهدی و بداخلاقی کرده، دولت به آمریکا اعتماد نکرد بلکه سر یک موضوع هسته‌ای با آمریکا توافق کردیم و روی آن هم ایستادیم و هم قوانین و اصول بین‌الملل کشورهای مقابل را ملزم می‌کنند که برجام را اجرا کنید.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره بررسی درخواست‌ها برای تشکیل احزاب جدید، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که درخواست قانونی برای تشکیل حزب داشته، ولی با آن مخالفت شده است.

 

ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر