کد خبر: 140671
A

آیت الله نوری همدانی: دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف سعی در ضرب زدن به نظام مقدس اسلامی را داشتند

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: در این جریانات اخیر دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف و تبلیغات وسیع از رسانه‌های معاند سعی در ضرب زدن به نظام مقدس اسلامی را داشتند. در جهان کنونی این جریان حقوق بشر به صورت ابزاری در دست استکبار جهانی قرار گرفته تا بدین وسیله خواسته‌های نامشروع خویش را بر ملت‌های آزادی‌خواه تحمیل کنند

آیت الله نوری همدانی: دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف سعی در ضرب زدن به نظام مقدس اسلامی را داشتند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله نوری همدانی، ۱۴ مهرماه، در دیدار با سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی کشور، با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه عنوان کرد: امام صادق (ع) فرمودند: «ثَلَاثَةُ أَشْیَاءَ یَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَیْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ یعنی در هر جامعه ای مردم به سه چیز نیاز دارند: امنیت و عدالت و فراوانی نعمت.

وی ادامه داد: باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد و رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می کند، عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی‌توان کوتاهی نمود و سوم فراوانی نعمت و برطرف نمودند مایحتاج مردم و نیازهای ضروری مرد است.

وی با تجلیل از اقدامات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی بیان کرد: بحمدالله شما و عزیزان همراه در برقراری امنیت و ایجاد ثبات در جامعه موفق بوده‌اید باید توجه داشت هر قدم شما در ثبات امنیت و ایجاد آرامش عبادت است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: در این جریانات اخیر دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف و تبلیغات وسیع از رسانه‌های معاند سعی در ضرب زدن به نظام مقدس اسلامی را داشتند. در جهان کنونی این جریان حقوق بشر به صورت ابزاری در دست استکبار جهانی قرار گرفته تا بدین وسیله خواسته‌های نامشروع خویش را بر ملت‌های آزادی‌خواه تحمیل کنند.

این مرجع تقلید توجه به مردم را سرلوح کار مسئولین در نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: حضرت امیرمومنان (ع) به مالک اشتر فرمودند: «وَ أَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ»؛ مهربانی به مردم و دوست داشتن آن‌ها و لطف در حق ایشان را سرلوحه کار خود قرار بده. باید توجه داشت اسلام نگاه وسیعی به انسان دارد.

وی یادآور شد: امیر مؤمنان (ع) هنگام اعزام مالک اشتر به مصر در نامه‌ای به او نوشتند: ای مالک! «إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ، فلیَکُن صَغْوُکَ لَهُم و مَیلُکَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده‌های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آن‌ها سر لوحه کارها و برنامه‌های شما باشد.

وی برخورد با مجرمین و اخلالگران امنیت را بسیار ضروری دانست و با اشاره به آیه «وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» گفت: باید توجه داشت در حوادث اخیر برخی به دلیل هیجانات و تحت تاثیر قرار گرفتن رسانه‌های بیگاه دست به اقداماتی زده‌اند که باید حساب آن‌ها با کسانی که با برنامه‌ریزی و عناد با نظام اسلامی و ضرب زدن به مردم دست به اقداماتی زده‌اند را جدا نمود برخوردها باید متناسب با اقدامات صورت گرفته باشد.

این مرجع تقلید برخورد همراه با مهربانی و رافت اسلامی را بسیار سازنده دانست و افزود: ارتباط با مردم باید همراه با محبت و مهربانی باشد و با راهنمایی و اظهار محبت با آن‌ها صحبت شود که این کار بسیار سازنده خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت زمان شناسی و بصیرت زمان کنونی اظهار کرد: باید توجه داشت این انقلاب با مجاهدت‌ها و تلاش‌های مستمر همین مردم به پیروزی رسید. این انقلاب و این نظام متعلق به همین مردم است و باید مسئولین برای رفاه، پیشرفت و تعالی ملت و سربلند نظام مقدس اسلامی تمام تلاش و امکانات خود را بکار بگیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر