کد خبر: 140718
A

مازنی: بخشی از حاکمیت عامدانه مردم را عصبانی می‌کند/ مقصران حوادث اخیر وجدان داشتند استعفا می‌دادند/ دولت فضای کشور را گشت ارشادی کرده است

یک روحانی اصلاح طلب با انتقاد شدید از رفتار صورت گرفته با خانواده مهسا امینی به دیده‌بان ایران گفت: پس از آغاز دولت جدید ناگهان گشت ارشادی شد که به موی دختران مردم گیر می دهند و جنازه یک دختر به پدرومادرش تحویل داده می شود و حالا دنبال آن هستند که مریض بوده یا نه؟ کتک خورده یا نه؟

مازنی: بخشی از حاکمیت عامدانه مردم را عصبانی می‌کند/ مقصران حوادث اخیر وجدان داشتند استعفا می‌دادند/ دولت فضای کشور را گشت ارشادی کرده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، حجت الاسلام احمد مازنی رییس پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخشی از گفت‌وگوی خود با دیده‌بان ایران در خصوص حوادث اخیر و برخوردهای دوگانه در کشور با انتقاد شدید از رفتارهای غلط بخشی از حاکمیت در چندسال اخیر، گفت: رابطه دوطرفه میان مردم و چهره های مشهور همیشه وجود داشته است و همراهی سلبریتیها با مردم در اعتراضات اتفاق تازه ای نیست.

در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

مازنی: می خواهند مسائل کشور را با اعترافات تلویزیونی و تظاهرات بعد از نماز جمعه تمام کنند

وی تأکید کرد: در وقایع دهه هفتاد به بعد و انتخابات سال هفتادوشش هنرمندان و ورزشکاران نقش موثری داشتند. در وقایع سال هشتادوچهار و سال هشتادوهشت نیز شاهد نقش آفرینی هنرمندان بودیم. چهره های مشهور همواره در کنش و واکنش های سیاسی و اجتماعی که در جامعه اتفاق می افتد، حضور داشته اند.

مازنی تشریح کرد: در سال نود و دو در انتخابات ریاست جمهوری که منجر به انتخاب آقای دکتر روحانی شد و در ادامه در سال نود و چهار که انتخابات مجلس دهم بود و بنده هم کاندیدا بودم، بسیاری از هنرمندان هم در مجامع حضور داشتند هم در رسانه ها و هم به صورت مستقل جلسات و نشست‌هایی برگزار و از ما دعوت می کردند. چهره های مشهور در سال نود و شش در ریاست جمهوری دوازدهم هم حضورشان بسیار پررنگ بود، منتها وقایع سالهای نودوشش و نودوهشت و اتفاق‌هایی که در کشور افتاد باعث شد مردم به نوعی با سیاست، صندوق رای و حتی حرکتهای اجتماعی قهر کنند. تا مدتها کنشگری و واکنش را در مردم نمی دیدیم.

91

کرونا را بهانه‌ای برای مشارکت پایین در انتخابات معرفی کردند

این روحانی اصلاح طلب با یادآوری انتخابات حداقلی مجلس، گفت: در سال نودوهشت و هزاروچهارصد نهادهای عملا انتخابات یکدست و حاکمیت یکدست را ترویج کردند و کرونا را بهانه مشارکت حداقلی مردم و سلبریتیها برای قهر با صندوق قرار دادند. هرجا که مردم کنشگر نبودند سلبریتیها هم هم مثل بقیه مردم در همان فضا قرار می گرفتند. 

مازنی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با دیده‌بان ایران، بیان داشت: در این میان صرف نظر از نگاه اعتقادی و دینی به مساله پوشش اسلامی و صرف نظر از اینکه آیا این مساله جزو اولویت‌های جامعه بوده است، قولهایی نیز به مردم داده شده و عمل نشده است، قیمتها چند برابر شده اند و مردم حداقل معیشت را ندارند.

جنازه دختر مردم را تحویل داده‌اند و حالا می‌گویند مریض بوده!

وی تأکید کرد: اگر فقر از دری داخل شود ایمان از دری دیگر بیرون می رود. در این فضا اولویت دولتی که میگفت ما گشت ارشاد داریم اما برای مدیران، ناگهان گشت ارشادی میشود که به موی دختران مردم گیر می دهد و جنازه یک دختر به پدرومادرش تحویل داده می شود و حالا دنبال این هستند که مریض بوده یا نه؟  کتک خورده یا نه؟ در این موقعیت که مردم گرفتارند و ناکارآمدیها مردم را ناراحت کرده است دنبال این هستند که سر پل صراط یقه شما را میگیریم! 

مازنی در بخش دیگری از گفتگوی خود با دیده‌بان ایران افزود: اگر علم داشتید، اگرعاطفه داشتید، اگروجدان داشتید باید استعفا می دادید وعذرخواهی می کردید. باید خودتان را عزادار بدانید. حرکتهای نسنجیده بدون فکر که مطالعه ای پشت آن نیست. به جای آنکه  گوش بدهند همان سناریوهای قبلی را عینا و مو به مو تکرار میکنند. طبیعی است که مردم عصبانی میشوند و به خیاباها میریزند واعتراض میکنند. 

واکنش چهره‌های محبوب به وقایع اخیر طبیعی است

وی در ادامه اظهار داشت: چهره محبوب می تواند سید محمد خاتمی باشد. ورزشکارباشد. بازیگر باشد. نخبه علمی باشد. چهره های محبوب هم وقتی ببیند حقی ضایع شده است وارد این فضا میشوند. ناراحت میشوند. معتقدم کسانیکه از چنین موقعیتی برخوردار هستند و حرفشان شنیده میشود در این موقعیت تلاش کنند در یک فرایند گفتگومحور مسئولان را متقاعد به پذیرش حرف و اعتراض مردم کنند. 

مشرح گفتگوی حجت الاسلام مازنی با دیده‌بان ایران را از (اینجا) بخوانید

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر