کد خبر: 140723
A

درباره علت فوت مهسا امینی پزشکی قانونی تنها مرجع معتبر است

یک قاضی بازنشسته گفت: اینکه خانواده مهسا امینی و وکیل آنها اعلام کردند که نظریه پزشکی قانونی را به شرطی می‌پذیرند که پزشکان معتمد آنها هم در تهیه گزارش و تعیین علت فوت حضور داشته باشند، قانونی نیست.

درباره علت فوت مهسا امینی پزشکی قانونی تنها مرجع معتبر است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسن احسان‌پور درباره مرجع قانونی اعلام علت فوت گفت: طبق قانون علت فوت را باید پزشکی قانونی اعلام کند نه پزشکان معتمد خانواده متوفی.

وی افزود: اینکه خانواده مهسا امینی و وکیل آنها اعلام کردند که نظریه پزشکی قانونی را به شرطی می‌پذیرند که پزشکان معتمد آنها هم در تهیه گزارش و تعیین علت فوت حضور داشته باشند، قانونی نیست. اینکه اگر پزشکان معتمد ما نباشند ما نظریه پزشکی قانونی را قبول نداریم یک بحث انحرافی است و این ممکن نیست.

وی ادامه داد: در این قضیه بحث پزشک معتمد مطلقاً ملاک نیست و ملاک، پزشکی قانونی است که مرجع قانونی تعیین علت فوت محسوب می‌شود.

احسا‌ن‌پور همچنین گفت: درخواست حضور پزشکان معتمد خانواده برای بررسی علت فوت یک درخواست غیرقانونی است و هیچ مبنایی ندارد؛ چون پزشک معتمد برای این موضوع نیست و از زمان طاغوت و تا الان پزشکی قانونی مرجع برای اعلام علت فوت است و بعد از این هم پزشکی قانونی مرجع اصلی خواهد بودست. یک این رویه قانونی است و شکی در آن نیست.

این قاضی بازنشسته ادامه داد: ممکن است کسی مدعی باشد که پزشکی قانونی را قبول ندارد؛ خوب قبول نداشته باشد. قانون، پزشکی قانونی را به عنوان مرجع می‌شناسد و همین کافی است.

وی افزود: اگر در محلی پزشکی قانونی نباشد، ممکن است که پزشک معتمد پرونده را بررسی کند اما باز هم مدارک و دلایل آن پزشک معتمد باید در مرکز و در پزشکی قانونی مورد بررسی قرار بگیرد و نظر نهایی را پزشکی قانونی اعلام می‌کند. همچنین پزشک معتمد در این شرایط، پزشک معتمد معرفی شده از سوی طرفین پرونده نیست بلکه پزشک معتمد دستگاه قضائی است و در مرکز هر استانی مورد تأیید قوه قضائیه است.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر