کد خبر: 140934
A
نمایندگان مجلس نظر خود درباره هک صدا و سیما را به دیده‌بان ایران گفتند:

حسن نوروزی: هک صدا و سیما جنگ الکترونیک دشمن بود/ حسین جلالی: تلویزیون هک نشده، نفوذی‌ها خرابکاری کرده‌اند/ پدیده نفوذ در صدا و سیما رخ داده است

دو نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با سایت دیده بان ایران تحلیل خود را از هک اخبار شبکه یک صدا و سیما ارائه دادند. حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مدعی شده:« هک صدا و سیما واقعیت دارد این جنگ الکترونیک دشمن است و باید حواسمان را جمع کنیم» در عین حال دیگر نماینده مجلس حسین جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی با رد هرگونه احتمال هک اخبار سراسری شبکه سیما به دیده‌بان ایران گفت: «اطلاع دارم که پدیده نفوذ در صدا و سیما رخ داده و تلویزیون هک نشده است.»

حسن نوروزی: هک صدا و سیما جنگ الکترونیک دشمن بود/ حسین جلالی: تلویزیون هک نشده، نفوذی‌ها خرابکاری کرده‌اند/ پدیده نفوذ در صدا و سیما رخ داده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ شامگاه شنبه ۱۶ مهرماه بخش خبری صداوسیما هک شد. خبر این اتفاق به سرعت در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای منتشر و چهره بهت زده مجری اخبار تلویزیون سوژه داغ کاربران فضای مجازی شد. عدم شفاف سازی درباره این اتفاق، ابهامات فراوانی را به وجود آورده است. "هک" و "نفوذ" تعابیری هستند که در روزهای گذشته از آنها برای توجیه این مساله استفاده شده است. در حالیکه رئیس و سایر دست اندرکاران سازمان عریض و طویل صداوسیما هنوز توضیحی در این باره ارائه نداده اند خبرگزاری دولت به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده است پخش فایل آلوده ناشی از هک پلی‌اوت شبکه خبر بوده است.

مروری بر تولیدات صدا و سیما حاکی از آن است که پروژه "نفوذ" از جمله دغدغه ها و موضوعات حیاتی این سازمان در سالهای اخیر بوده است. صداوسیما که با ساخت آثار فاخری همچون گاندو، خانه امن، ترور خاموش و ...  سایرنهادها را از گرفتارشدن در دام جاسوسان بر حذر داشته و بر مبارزه با آنان تاکید می کند، هنوز نتوانسته است حفره های نفوذ به بخش های مختلف خود را شناسایی کند!

صداوسیما پیش از این نیز در بهمن ماه سال گذشته هدف حملاتی از این دست قرار گرفته بود و کمترین انتظار آن بود که تمهیدات امنیتی ویژه ای برای این مساله در نظر گرفته شود که ظاهرا بودجه پنج هزارمیلیارد تومانی سازمان کفاف این مساله را نداده است چرا که به گفته منبع آگاه خبرگزاری دولت، بعد از ماجرای هک سال گذشته هیچکدام از نهادهای مسئول حتی یک ریال به امن سازی شبکه سازمان کمک نکرده اند!

5626762

جنگ الکترونیک دشمن است و باید حواسمان را جمع کنیم

حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده رباط کریم و بهارستان درباره هک اخبار سراسری شبکه یک سیما در گفتگو با سایت دیده بان ایران اعلام کرد: به هرحال این هم جنگ الکترونیک دشمن است.

وی افزود: کما اینکه خیلیها هستند سایتهای نظامی اسرائیل و جاهای دیگر را هک میکنند.

این نماینده اصولگرای پارلمان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با دیده‌بان ایران با توصیه به مسؤولان تأکید کرد: هک صداو سیما واقعیت دارئد ما باید حواسمان جمع تر باشد و خودمان را در این زمینه بیشتر تقویت کنیم و خیلی دقت کنیم که در کمند اینها واقع نشویم. طبیعتا ما هم ممکن است در محک چنین چیزی واقع بشویم.

202011109658388511



اخبار سراسری را عده‌ای نفوذی در داخل مختل کردند


اما حجت الاسلام حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار ضمن رد ادعای هک شدن شبکه یک سیما و اخبار سراسری تاکید کرد: صدا و سیما هک نشده بود و کار هکرها نبود.

این نماینده مجلس در ادامه گفتگو با دیده‌بان ایران بیان داشت: اتفاق اخیر در صدا و سیما پدیده نفوذ بود و از داخل کشور هم است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به زودی فرد شناخته و اعلام می شود. البته تخصص من در صداوسیما نیست و نماینده مجلس در سازمان صداوسیما هم نیستم ولی اطلاعی که دارم میدانم که پدیده نفوذ است.

گفتگو: لیلا رحیمی خوشبخت_سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر