کد خبر: 141090
A

نماینده مجلس: ترمیم اعتماد عمومی ضروری است

محسن پیرهادی با بیان اینکه حوادث و ناآرامی های روزهای اخیر عیان کرد که معاندان نظام برای ضربه زدن به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران عزمشان را کاملا جزم کرده اند و با تمام قوا و هر آنچه در توان داشتند به میدان آمدند، تاکید کرد: در این شرایط متاسفانه برخی به ارایه راهکارها ونسخه‌های هیجانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

نماینده مجلس: ترمیم اعتماد عمومی ضروری است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت فراهم آوردن بستر هم افزایی ملی در پی بروز ناآرامی های اخیر، بیان کرد: دو قطبی کردن مسائل و طرح برخی موضوعات به صورت هیجانی و ارایه نسخه‌های بدون پشتوانه کار کارشناسانه آب به آسیاب دشمن ریختن است و تنها دستاوردش ملتهب شدن فضای سیاسی کشور و دمیدن بر نارضایتی‌های اجتماعی است.

‎وی در ادامه اظهار کرد: مرز بندی میان مردم معترض و جدا کردن صف آنها از اغتشاشگران یک ضروت است. در بحث ناآرامی‌های اخیر سه موضوع را باید مورد توجه قرار داد؛ موضوع اول توجه بیش از پیش به مطالبات مردم و چاره جویی برای آن در قالب اصلاح سیاست‌ها و حتی تغییر ریل برخی سیاستگذاری‌ها و منش‌های مدیریتی است.

تجمعات مردمی باید تعیین تکلیف شوند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرفیت‌های اصل ۲۷ قانون اساسی حق اعتراض را برای مردم به رسمیت شمرده؛ برهمین اساس فراهم آوردن بستر این اعتراض قانونی و پاسخگویی به جا و به موقع به مطالبات مردم وظیفه مسئولان است. تعیین تکلیف بحث مغفول مانده تجمعات مردمی موضوع دومی است که باید به آن توجه ویژه داشت؛ بحثی که اگرچه در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی همواره محل توجه بوده اما بعد از فروکش کردن اعتراضات در هر دوره به فراموشی سپرده شده است؛ تعیین تکلیف و به سرانجام رسیدن این مهم ضرورتی است که به حفظ انسجام ملی و ارتقای امنیت در کشور کمک قابل توجهی خواهد کرد.

‎‎‎نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: اهمیت و ضرورت اجرایی کردن ظرفیت‌های اصل ۲۷ قانون اساسی به این دلیل است که بررسی روند اعتراضات ساله ای اخیر به درستی آشکار می‌کند که دشمنان نظام همواره کوچکترین مطالبه یا اعتراض مردم را به سود خود مصادره کرده‌اند و همین امر هم سبب شده که مطالبات و خواسته مردم که همواره به مدنی ترین حالت آن بروز و ظهور یافته اند آنطور که باید و شاید دیده و شنیده نشود.

اعتماد عمومی ترمیم گردد

وی افزود: دیگر موضوع اساسی و مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد؛ بحث ضرورت ترمیم اعتماد عمومی و بستن راه دشمن برای سوء استفاده از نارضایتی های اجتماعی موجود است. بر همین اساس پرهیز از دو قطبی کردن فضا سیاسی کشور که شرایط را برای مانور و سو استفاده بدخواهان و معاندان نظام فراهم می‌کند ضرورتی است که باید به آن توجه ویژه شود.

تریبون داران مسئولانه موضع‌گیری کنند

‎پیرهادی با بیان اینکه حوادث و ناآرامی های روزهای اخیر عیان کرد که معاندان نظام برای ضربه زدن به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران عزمشان را کاملا جزم کرده اند و با تمام قوا و هر آنچه در توان داشتند به میدان آمدند، تاکید کرد: در این شرایط متاسفانه برخی به ارایه راهکارها ونسخه‌های هیجانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، این درحالی است که طرح برخی موضوعات به صورت هیجانی و بدون بررسی‌های کارشناسانه نه تنها کمکی به ایجاد آرامش و بر قراری وحدت وهمدلی ملی کمک نمی کند بلکه به مثابه آب به آسیاب دشمن ریختن است و تنها دستاوردش ملتهب شدن فضای سیاسی کشور و دمیدن بر نارضایتی های اجتماعی است.

‎این عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در ادامه با تاکید بر ضرورت مسئولانه اقدام کردن در فضای سیاسی کشور خاطر نشان کرد: افراد صاحب تریبون و دارای مسئولیت و صاحب نظران و تحلیل گران باید بدانند که مواضع آنها در تقویت اعتماد عمومی و یا تضعیف آن اثرگذار است و در زمانی کنونی که ناآرامی‌های اخیر فضای سیاسی کشور را ملتهب کرده این اثرگذاری دوچندان شده به همین دلیل ضروری است افراد صاحب تریبون و دارای مسئولیت در این فضا بسیار آگاهانه موضع گیری کنند

‎به نخبگان و متخصصان میدان دهیم

‎نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در پاسخ به اینکه در شرایط فعلی برای برقراری آرامش به فضای سیاست داخلی کشور و همچنین پاسخگویی مناسب به مطالبات مردم چه باید کرد؟ گفت: موثرترین اقدامی که می تواند فضای همدلی و وحدت در کشور را تقویت کند میدان دادن بیش از پیش به نخبگان و صاحبنظران در عرصه سیاستگذاری و تببین فضای شکل گرفته از سوی آنان است.

وی در پایان بیان کرد: اگرچه که مسئولان به واسطه سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی در جریان کاستی‌ها و مسائل روز کشور هستند، اما ترغیب بیش از پیش نخبگان و مدیران متخصص به ارایه دیدگاه‌های مشورتی و تخصصی‌شان می‌تواند به سرعت گرفتن پاسخگویی به مطالبات مردمی بیفزاید و منجر به ترمیم اعتماد عمومی و تقویت هرچه بیشتر وحدت ملی شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر