کد خبر: 141400
A

کمیسیون امنیت حوادث زندان اوین را بررسی می‌کند

حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان می‌گوید: حتما اتفاق رخ داده در زندان اوین را با حضور مسئولان ذی ربط بررسی خواهیم کرد.

کمیسیون امنیت حوادث زندان اوین را بررسی می‌کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت پارلمان گفت: درباره بررسی حوادث شب گذشته زندان اوین در کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه از قبل تعیین شده‌ای نداریم اما در جلسه امروز کمیسیون در جریان بررسی اخبار روز ،حتما کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به این موضوع خواهد پرداخت و گزارش را دریافت خواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتما اتفاق رخ داده را با حضور مسئولان ذی ربط بررسی خواهیم کرد. امروز هم در حاشیه کمیسیون ان‌شا‌الله به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.  اگر چه مسئولان ذی ربط قوه قضائیه اعلام کردند این موضوع ربطی به اغتشاشات ندارد و موضوع در واقع درگیری و نزاع تعدادی از افراد که جرائم مالی داشتند و برخی از عوامل مزاحم در زندان و افرادی که جزو اراذل هستند و در زندان به دنبال حاشیه‌اند، بوده است.

وی با بیان اینکه طبیعی است که این اتفاقات در زندان‌ها رخ دهد، گفت: اما اینکه بیایند خسارت وارد کنند و یا آتش‌سوزی مصنوعی ایجاد کنند این‌ها نیازمند دقت نظر و کنترل بیشتر و رعایت حفظ سیستم‌های برق و تاسیسات زیرساختی آنجا است و پدافند غیرعامل باید معمولا در خصوص چنین موضوعاتی پیش‌بینی لازم را داشته باشد که برخی عناصر زندانی که ناهنجار و بزهکار هستند اقدام به این گونه رفتارها نکنند که یک مجموعه‌ای دچار آتش‌سوزی نشود و یا کسب و کار کارگاه خیاطی مدیریت شود تا دچار آسیب نشود، خوشبختانه این موضوع کنترل شده و آن را مهار کردند. 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر