کد خبر: 141461
A

نماینده مجلس: برخی فعالین سیاسی در اعتراض های اخیر به نظام تهمت زدند/ این حجم از حملات رسانه‌ها علیه نظام و اسلام هیچ گاه سابقه نداشته

«حجت‌الله فیروزی» نماینده فسا و عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس: تاکنون هیچ‌گاه سابقه نداشته که این حجم از رسانه‌ها علیه نظام و اسلام و مذهب شیعه به تولید محتوا بپردازند. وجود شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای از یک سو و عملیات رسانه‌ای آنها برای افروختن آتش اغتشاش و در ادامه زنده نگه داشتن آن سبب شده که این رسانه‌ها به اغراق و بیان مبالغه‌آمیز از آشوب و اغتشاش بپردازند همین شگرد رسانه‌ای از طرفی موجب می‌شود که کشورهای اروپایی و آمریکا عمدتا در مورد ایران دچار محاسبات اشتباه شوند.

نماینده مجلس: برخی فعالین سیاسی در اعتراض های اخیر به نظام تهمت زدند/ این حجم از حملات رسانه‌ها علیه نظام و اسلام هیچ گاه سابقه نداشته

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ «حجت‌الله فیروزی» نماینده  فسا و عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس درباره اعتراضات اخیر به کیهان گفت: در هر کشوری ممکن است این شرایط پیش بیاید که عده‌ای نسبت به چیزی اعتراض داشته باشند و بخواهند آن را بیان کنند اما آن چیزی که باز در همه جای دنیا پذیرفتنی نیست این است که بیان اعتراض از چارچوب‌ها خارج شود و موجبات ناامنی و آشوب و اغتشاش را فراهم آورد و به این وسیله به اموال عمومی خسارت وارد کنند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در کشور ما اتفاقی که اخیرا افتاد در هیچ چارچوب و مبنایی جز اغتشاش و آشوب قرار نمی‌گیرد. در این میان نقش خواص جامعه بسیار حائز است. در حوزه سد‌سازی یکی از راهکارها، ساخت حوضچه آرامش است. کار این حوزچه این است که فشار و سرعت آب را بگیرد تا باعث خرابی نگردد. دیدیم که خیلی از خواص جامعه به جای آنکه در مقام روشنگری و تبیین حقایق قرار بگیرند در جایگاهی کاملا مخالف آن قرار گرفتند و با اظهارنظرهای شتاب زده، احساسی و بدون استدلال و استناد عملا آتش بیار معرکه شدند.

فیروزی گفت: تعدادی از سیاسیون هم به جای آنکه تاملی کنند و سعی کنند تا فضا را به سمت رفتارهای معقول سوق دهند دقیقا رفتار و گفتاری التهاب افزا پیش گرفتند و حتی در این میان بودند سیاسیونی که تهمت‌هایی را به نظام و نهادهای نظام نسبت دادند و به واسطه این تهمت‌ها عملا بر آتش آشوب و فتنه دمیدند.

نماینده مجلس تاکید کرد: نکته دیگر این است که شرایط ایران در جهان با هیچ کشور دیگری قابل تطابق نیست؛ از این جهت که تاکنون هیچ‌گاه سابقه نداشته که این حجم از رسانه‌ها علیه نظام و اسلام و مذهب شیعه به تولید محتوا بپردازند. وجود شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای از یک سو و عملیات رسانه‌ای آنها برای افروختن آتش اغتشاش و در ادامه زنده نگه داشتن آن سبب شده که این رسانه‌ها به اغراق و بیان مبالغه‌آمیز از آشوب و اغتشاش بپردازند همین شگرد رسانه‌ای از طرفی موجب می‌شود که کشورهای اروپایی و آمریکا عمدتا در مورد ایران دچار محاسبات اشتباه شوند. بر همین اساس است که بارها شنیده‌ایم که برای پایان عمر جمهوری اسلامی با قطعیت تاریخ تعیین کرده‌اند.

فیروزی تصریح کرد: یکی دیگر از نتایج محاسبات خطای اروپایی‌ها این است که نسبت به جمهوری اسلامی ایران به اتخاذ مواضع غیراصولی و غیرسازنده مبادرت ورزیده‌اند که به طور حتم دود آن در نهایت در چشم خودشان خواهد رفت. یکی از ثمرات اغتشاش‌آفرینی عده‌ای در داخل کشور این بوده که اروپا و آمریکا آن را مستمسکی برای اعمال تحریم‌های بیشتر قرار داده‌اند و معمولا در این شرایط از میز مذاکره نیز فاصله گرفته‌اند. این واکنش غربی‌ها نیز معمولا براساس همان محاسبات نادرست در مورد سرانجام قریب‌الوقوع جمهوری اسلامی ایران شکل می‌گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر