کد خبر: 14152
A

خباز: اگر هنر دولت نبود شرایط اسف‌باری در انتظارمان بود

استاندار سمنان با اشاره به اقدامات اساسی دولت یازدهم گفت: اگر هنر دولت نبود معلوم نبود به کجا می‌رسیدیم.

خباز: اگر هنر دولت نبود شرایط اسف‌باری در انتظارمان بود

 محمدرضا خباز در آیین افتتاح پروژه‌های دهه‌فجر شاهرود اظهار کرد: اگر هنر دولتمردان تدبیر و امید نبود شرایط اسف‌باری در انتظار کشورمان بود.

وی با برشمردن برخی دستاوردهای دولت در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی افزود: دولت در بخش اقتصادی در شرایط سختی که کشور با رکود و تورم افسارگسیخته روبرو بود و افزایش قیمت کالاهای اساسی لحظه‌ای شده بود، توانست با مدیریتی تحسین برانگیز تورم 44درصدی را تک‌رقمی کند.

استاندار سمنان رشد اقتصادی مثبت 4.4درصد را دستاورد دولت در بخش اقتصادی دانست و گفت: دولت یازدهم در شرایطی که کشور با فوران رکود روبرو بود ایران را به یکی از موفق‌ترین دول دنیا در رشد اقتصادی تبدیل کند.

وی، استفاده هنرمندانه دولت از ظرفیت بخش خصوصی را دستاوردی مهم دانست و اضافه کرد: دولت در این چند سال بستر مناسبی برای ورود بخش خصوصی به کار و تولید و اشتغال فراهم کرده و از این رو بخش خصوصی همه ظرفیت‌های خود را به میدان آورده است.

خباز از مثبت شدن تراز تجاری ایران، خودکفایی در گندم و جذب سرمایه‌گذاری‌های متعدد به عنوان دیگر دستاوردهای این دولت نام برد و خاطرنشان کرد: دولت روحانی در بعد بین‌المللی توانست حقانیت ایران اسلامی و فعالیت‌های هسته‌ای ما را به دنیا ثابت کند و ما را از موضع یک متهم به یک کشور مطالبه‌گر تبدیل کند.

وی به دست آوردن حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را ارمغان دولت در سیاست خارجی خواند و گفت: مذاکره‌کنندگان ما با صلابت و به لطف الهی و هدایت‌های مقام معظم رهبری در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا ایستادند و حق ایران اسلامی را به اثبات رساندند.

استاندار سمنان با انتقاد از کسانی که مدعی‌اند ایران خیلی چیزها را در برجام از دست داد گفت: ایجاد رونق اقتصادی، اخذ سهمیه فروش دوباره نفت در اوپک، حضور سرمایه‌گذاران خارجی و اعتماد سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در کشور تنها بخشی از دستاوردهای برجام است.

وی با بیان اینکه استکبار به دنبال این بود با تحریم‌های ظالمانه و از جمله 6 قطعنامه‌ای که علیه ما صادر کرده بود ایران اسلامی را از پای دربیاورد تصریح کرد: مدیریت و عقلانیت ایرانیان سبب شد که دشمن به این اهداف نرسد و کشور از همه این بحران‌ها به سلامتی عبور کرد.

این مقام ارشد اجرایی با اذعان به اینکه توفیقات دولت بدون حمایت رهبر معظم انقلاب غیرممکن بود افزود: رهبری معظم انقلاب در همه شرایط از این دولت حمایت کرد و همین سبب شد که دستاوردهای بزرگی برای ملت به ارمغان بیاورد.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر