کد خبر: 141681
A

سرلشکر موسوی: ارتش بهترین سرمایه‌های انسانی را دارد

فرمانده کل ارتش گفت: باید در تربیت نیروی انسانی به تفاوت میان نسل‌ها توجه شود. ارتش سازمانی است که همه نسل‌ها، از دهه ۴۰ تا ۸۰ در آن حضور دارند و همه در کنار هم کار می‌کنند و همین ویژگی، موفقیت‌های بزرگی را برای این سازمان به وجود آورده است.

سرلشکر موسوی: ارتش بهترین سرمایه‌های انسانی را دارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی،  در آئین تجلیل از فرماندهان، نیروها و معاونت‌های برتر ارتش در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر ارتش، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های آحاد فرماندهان و کارکنان ارتش گفت: اگر امروز ارتش در این نقطه بسیار خوب و شایسته افتخار قرار گرفته به دلیل تلاش یکایک کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این جشنواره مزین است به نام مبارک مالک اشتر و به نظر می‌رسد انتخاب این اسم برای این جشنواره، دنیایی از مفهوم و تکلیف را بر روی دوش همه ما می‌گذارد تا شخصیت مالک اشتر را بهتر بشناسیم و توجه خاصی به مطالعه و اجرای فرمان حضرت امیر (ع) به مالک اشتر که معروف شده به «عهدنامه»، داشته باشیم. زیرا بخش‌های عمده این عهدنامه خطاب به همه کسانی است که یک روزی جا پای آن فرمانده بزرگ می‌گذارند. این فرمان فقط خطاب به مالک نیست بلکه خطاب به همه کسانی است که لباس نظامی گری زیر پرچم ولایت فقیه را پوشیده‌اند.

فرمانده کل ارتش همچنین تصریح کرد: موضوع جشنواره مالک اشتر در مورد سرمایه‌های انسانی است که مهترین سرمایه سازمان‌ها هستند. با وجود آنکه امروز پیشرفت فناوری نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و تغییرات در فناوری با سرعت و با پیچیدگی خاصی صورت می‌گیرد اما هنوز هم مهترین سرمایه همه سازمان‌ها، سرمایه‌های انسانی هستند و یکی از وظایف اصلی فرماندهان و مدیران حفظ درست این سرمایه‌های انسانی است.

سرلشکر موسوی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران به خواست خداوند بزرگ به دلیل متغیرها و ویژگی‌هایی که در آن وجود دارد بهترین سرمایه‌های انسانی را در اختیار دارد.

فرمانده کل ارتش در ادامه تاکید کرد: باید در تربیت نیروی انسانی به تفاوت میان نسل‌ها توجه شود. ارتش سازمانی است که همه نسل‌ها، از دهه ۴۰ تا ۸۰ در آن حضور دارند و همه در کنار هم کار می‌کنند و همین ویژگی، موفقیت‌های بزرگی را برای این سازمان به وجود آورده است.

امیر سرلشکر موسوی در ادامه در خصوص اهمیت اشراف فرماندهی گفت: واقعیت اشراف آن است که در هر رده، فرماندهی به صورت برخط به همه واقعیت‌های یگان اعم از نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها اشراف داشته باشد و سعی کند نقاط قوت را گسترش و نقاط ضعف را برطرف سازد و از حداکثر فرصت‌هایی که وجود دارد برای رشد سازمان استفاده کرده و تهدیدها را با استفاده از فرصت‌ها و قوت‌ها یا از بین ببرد و خنثی کند و یا تا جایی که می‌تواند به حداقل ممکن تقلیل دهد.

در ادامه این مراسم فرماندهان، نیروها و معاونت‌های برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس ارزیابی اشراف سال ۱۴۰۰ مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر