کد خبر: 141686
A
دیده‌بان ایران ادعاهای کاظم موسوی نماینده اردبیل را راستی آزمایی کرد؛

آقای نماینده شما به دروغ مطلب "به جهنم که اسرا پناهی مرده" را تکذیب و هم درباره کریم بنزما رسما جعل کرده‌اید/ دیده‌بان ایران بی‌صبرانه منتظر شکایت شماست!

واکنش عجیب حجت الاسلام سید کاظم موسوی به مصاحبه خود با خبرنگار دیده‌بان ایران درباره شادروان «اسرا پناهی» بار دیگر رفتار غیر حرفه‌ای ایشان در قبال رسانه دیده‌بان ایران در موضوع «واردات عینک دودی و آلات موسیقی» را تداعی کرد.

آقای نماینده شما به دروغ مطلب "به جهنم که اسرا پناهی مرده" را تکذیب و هم درباره کریم بنزما رسما جعل کرده‌اید/ دیده‌بان ایران بی‌صبرانه منتظر شکایت شماست!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دو اظهار نظر جنجالی حجت الاسلام سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دیده‌بان ایران در راهروهای مجلس، و تذکر دیروز ایشان در صحن علنی پارلمان با واکنش‌های گسترده در فضای مجازی روبرو شد‌. این نماینده مجلس با طرح این ادعاها که درباره شادروان اسرا پناهی گفت‌وگویی نکرده و «کریم بنزما» بازیکن سرشناس فوتبال هم گفته "حجاب از اصل و اساس اسلام است" مسائلی را مطرح کرد که از اساس صحت نداشته است.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:
ادعای عجیب نماینده اردبیل: به "جهنم" که اسرا پناهی "قرص خورده و مُرده" است!


در جلسه علنی دیروز (چهارشنبه ۲۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام سید کاظم موسوی طی تذکر شفاهی دو ادعای عجیب را مطرح کرد؛ ادعای اول او این بود که وی نگفته " به جهنم که اسرا پناهی مرده است" که البته باید گفت فایل صوتی گفت‌وگوی این نماینده نزد دیده‌بان ایران به «امانت» وجود دارد و این رسانه بی‌صبرانه منتظر است تا این نماینده شکایت خود را به مراجع قضایی اعلام کرده تا فایل صوتی خود را در دادگاه ارائه نماید؛ هر چند این رسانه امیدوار است آقای موسوی در صحن علنی مجلس و در رسانه‌هایی که ادعاهای وی را منتشر کردند از دیده‌بان ایران به خاطر تهمت‌ها عذر خواهی کند. این انتظار نیز از رسانه‌های منتشر کننده مصاحبه این نماینده پارلمان وجود دارد که در راستای کار حرفه‌ای و وظیفه اخلاقی خود اصل ماجرای پیش آمده را نیز دنبال کنند.

نگاهی به ادعای دوم نماینده اردبیل درباره کریم بنزما که دستمایه شوخی‌های متعدد در فضای نیز شده خالی از لطف نیست. آقای موسوی گفته: "کریم بنزما چند شب پیش توپ طلا گرفت و از وی درباره اغتشاشات ایران سوال پرسیدند که وی گفت حجاب اصل و اساس اسلام است. بنابراین همه ما باید در اظهارات خود دقت کافی کنیم."

خبرآنلاین در این خصوص نوشته است "ادعای اظهار نظر کریم بنزما در مورد حوادث ایران نخستین بار در روز ۲۵ مهر توسط سایت دیلی فوتبال منتشر شده است. یک روز بعد از انتشار این مطلب در دیلی فوتبال سایت فرارو مطلبی با همین عنوان و همین متن را در روز ۲۶ مهر منتشر کرده است. نماینده اردبیل امروز در نطق پیش از دستور خود و در پی واکنش های گسترده به سخنان قبلی اش در مورد علی دایی در صحن مجلس گفت که به دنبال اساعه ادب به علی دایی نبوده است. و در ادامه اظهار کرد که حتی کریم بنزما هم در حجاب به عنوان یک اصل دینی تاکید کرده است. او نطق خود را با این جمله به پایان برد که همه باید در اظهارات خود دقت بیشتری داشته باشیم. این همه البته شامل خود آقای نماینده هم می شود.

 گزارش دیلی فوتبال و به دنبال آن گزارش فرارو و همین طور نقل قولی که نماینده اردبیل از بنزما مطرح کرده، همه نادرست بوده‌اند. کریم بنزما در شب دریافت توپ طلایی سخنی در باره ایران، اعتراضات خیابانی، و همینطور حجاب مطرح نکرده است.

در مراسم اهدای توپ طلایی به کریم بنزما، همسر او و دوست دختر سابقش هر دو بدون حجاب اسلامی حاضر شده بودند.

متن انگلیسی و ترجمه فارسی سخنان کریم بنزما در مراسم دریافت توپ طلایی را در ادامه بخوانید:

Thanks to all my teammates both in Madrid and in the French national team, to my coach, to my great president, who for me is a member of my family, because one day he gave me the opportunity to play and sign for Madrid and since that day he has always been by my side, he has supported me and has trusted me. He has all my respect. I want to thank the entire Lyon academy, without them I would not be here, and my family. It is an individual award , but it’s still a collective award

ترجمه متن ویدئو: 

"از هم تیمی هایم در مادرید و در تیم ملی فرانسه تشکر می کنم، از مربی ام، از رییس باشگاه {رئال مادرید}، که برای من دیگر یکی از اعضای خانواده ام شده است، چرا که به من فرصت داد تا برای رئال مادرید بازی کنم، و همواره در کنار من بود، از من حمایت کرد و به من اعتماد کرد و من برای او احترام شایسته ای قائل هستم. همین طور می خواهم از آکادمی لیون تشکر کنم که بدون آن ها من و خانواده ام امروز اینجا نبودیم. این پاداشی است که به من آدم اعطا شده اما در واقع جایزه‌ای متعلق به یک جمع است."

به نظر می‌رسد ضعف مشاوران و اطرافیان این نماینده مجلس و همچنین حمایت شتاب‌زده برخی از رسانه‌ها از ایشان عاملی شده تا یک سلسله اخبار کاملا غلط در فضای رسانه‌ای و مجازی بازنشر شده و حتی مورد تمسخر برخی از کاربران نیز قرار بگیرد.

هرچند این رفتار آقای موسوی در قبال رسانه دیده‌بان ایران مسبوق به سابقه است و ایشان سال گذشته نیز با رد اظهارات خود درباره «واردات عینک دودی و آلات موسیقی» مدعی شده بود که از اساس درباره موضوعات مطرح شده حرفی به میان نیاورده که بعدها پس از انتشار اصل صوت مصاحبه با وی، صحت گفته‌های خبرنگار دیده‌بان ایران به اثبات رسید که فایل صوتی اظهارات پیشین این عضو پارلمان را می‌توانید از (اینجا) بشنوید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر