کد خبر: 141708
A

عضو خبرگان: دوران یکه‌تازی آمریکا تمام شده؛ قدرت‌های نوظهوری همچون روسیه، چین و ایران ظهور بروز کرده اند

عباس کعبی، عضو خبرگان رهبری گفت: دوران یکه‌تازی آمریکا تمام شده و قدرت‌های نوظهوری همچون روسیه و چین و ایران بر پایه علم، معنویت و توحید و مدیریت جهان معاصر ظهور و بروز کرده اند.

عضو خبرگان: دوران یکه‌تازی آمریکا تمام شده؛ قدرت‌های نوظهوری همچون روسیه، چین و ایران ظهور بروز کرده اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله عباس کعبی، ۲۸ مهرماه، در اجتماع بزرگ علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در راستای تقدیر از عملکرد شایسته و شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی برگزار شد، عنوان کرد: این اجتماع بزرگ روحانیون با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام، اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، اعضای جامعه مدرسین، اعضای مجلس خبرگان رهبری، طلاب در تجدید عهد و بیعت با آرمان‌های امامین انقلاب و اعلام بیعت مجدد با حکیم فرزانه امام خامنه‌ای و باز تأکید بر تداوم انقلاب و اتحاد اقشار مختلف ایران اسلامی و مقاومت در مسیر پیشرفت و عدالت و شکل‌دهی تمدن نوین اسلامی و تقدیر و تشکر از حافظان امنیت اعم از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی است که توانسته‌اند با اقتدا و مظلومیت و صبر و تدبیر و تلاش بی‌وقفه و حضور در میدان امنیت را به جامعه بازگردانند.

وی افزود: روحانیت از گذشته تاکنون قرارگاه مرکزی انقلاب بوده و هست و نمی‌تواند نسبت به حوادث بی‌تفاوت باشد و همواره در حمایت از مردم، مرزبانی اندیشه و خدمات اجتماعی، مواظب بوده و با فساد و ظلم و ستم و تباهی و تاریکی همیشه آماده جان فشانی و شهادت است و در این فتنه هم روحانیت در کنار سایر نیروهایی انقلابی دانشجویان و دانش آموزان در میدان حفظ امنیت حاضر بوده و شهدایی را نیز تقدیم کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: در این اجتماع که اعضاء فقهای شورای نگهبان، شورای عالی و جامعه مدرسین هستند این بیانگر انقلابی بودن حوزه و عمل به وظیفه خود و نسبت به مکر دشمن، آگاه است.

وی بابیان اینکه ملت ایران از شهید سردار سلیمانی آموخته است که در دل تهدیدها فرصت‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر به مسائلی چون حرکت بر افق دین و آینده تأکید کردند. آینده ملت ایران روشن و پیشرفت کشور باحضور دولت سیزدهم تداوم خواهد داشت و مزاحمت‌های آمریکا نمی‌تواند مسیر پیشرفت را متوقف کند و آمریکا و اسرائیل در منطقه تاوان این فتنه را سنگین پرداخت خواهند کرد.

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که دوران یکه‌تازی آمریکا تمام شده و قدرت‌های نوظهوری همچون روسیه و چین و ایران بر پایه علم، معنویت و توحید و مدیریت جهان معاصر ظهور بروز کرده است، ۴۳ سال شاهد اقتدار و امنیت ایران در همه مشکلات بوده و وارد چلّه دوم انقلاب شدیم و آن‌ها در موارد مختلف نتوانسته‌اند به جایی برسند.

وی اظهار کرد: داستان اکراین و از سویی فتنه اخیر در ایران همه برای باج‌گیری از ایران بوده و این فتنه مؤلفه‌هایی چون بحران سازی جهانی، نهادسازی اجتماعی برای آشوب گران، تلاش‌هایی برای فعال کردن گسل قومیتی از سوی امریکا اجرا شده است.

آیت‌الله کعبی گفت: در این فتنه شاهد انواع خشونت بی‌رحمانه علیه، دین، حجاب و مردم و زنان و فرزندان، مسجد و قرآن بودیم و همه برای ایجاد وحشت و رعب بوده است، دشمن با همه عوامل خود به میدان آمده بود، منافقین، جریان‌های ضد دینی و کومله و اسرائیل و عربستان؛ ولی با هوشمندی سپاه مقتدر ما و زدن پایگاه‌های آن‌ها در منطقه به سازمان ملل پیغام دادند که امنیت خط قرمز ما است.

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد امسال بر مسئله فتنه و جاهلیت و نرم‌افزار یعنی جوانان هشدار داده بودند و امروز حوزه هم باید نسبت به این نرم‌افزار و هشدار و بازسازی کتاب‌های درسی هوشیار باشد.

وی افزود: حوزه باید نسبت به دوگانه‌ها و مؤلفه‌های پیشرفت که نظریه اجتهادی امامین انقلاب بر اساس تمدن سازی، علم و پیشرفت با حضور نخبگان، اقتدار دفاعی و نظامی، ساخت جامعه بر اساس ایمان و تقوا با حضور حوزه و دانشگاه، مدیریت و کارآمدی برای حل مسائل کشور و جامعه و انقلاب ماندگار است و همه مؤلفه‌های مردم و اقتدار، رهبری و پیشرفت در کشور وجود دارد و آمریکا و اسرائیل غلطی نمی‌توانند بکنند و انقلاب ما امتداد مکتب غدیر و فرهنگ انتظار است.

آیت‌الله کعبی اضافه کرد: باید مدارس آموزش‌وپرورش را احیاء کنیم و برای اقتدار کشور و انقلاب بیش از گذشته تلاش کنیم. حوزه و روحانیت فعال بار دیگر تجدید بیعت با رهبر انقلاب نموده و تا پای شهادت ایستاده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر