کد خبر: 141730
A

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد؛ توقیف دو شناور بدون سرنشین آمریکایی در در دریای سرخ

بندرعباس - فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هشتاد و چهارمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی ارتش طی ماموریت در آبهای آزاد دو شناور بدون سرنشین آمریکایی را توقیف کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد؛ توقیف دو شناور بدون سرنشین آمریکایی در در دریای سرخ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در آئین استقبال از هشتاد و چهارمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی ارتش اعزامی به آب‌های آزاد و بین المللی که پیش از ظهر جمعه و با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی در منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس برگزار شد، کارکنان ناوگروه ۸۴ نداجا، با استقبال گرم فرماندهان و خانواده‌هایشان، به مهین بازگشتند.

هشتاد و چهارمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش به سرفرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران، مدت ۸۶ روز به اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران و همچنین حفظ منافع میهن عزیزمان در آب‌های آزاد، پرداختند.

توقیف دو شناور بدون سرنشین آمریکایی

دریادار ایرانی در حاشیه این مراسم تصریح کرد: ناوگروه ۸۴ نیروی راهبردی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه در عمق اقیانوس‌ها به ویژه حوزه دریای سرخ موفق شد عملیات اسکورت و برقراری امنیت دریایی را در بالاترین سطح ممکن به اجرا در بیاورد و در جایی که توسط نیرو هایِ غیر موجهِ حاضر در منطقه، ایمنی دریانوردی به خطر افتاد، توانستند به یاد همرزمانشان که پیش از این مستقیماً در برابر هرگونه بی‌عدالتی ایستادند مجدداً بایستند و ۲ شناور بدون سر نشین آمریکایی را توقیف کنند.

امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: آمریکا باید بداند اگر در جایی قرار است دریانوردی داشته باشد حتماً باید قوانین بین المللی را رعایت کند و بداند جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه در منطقه با هرگونه حرکتی که موجب به خطر افتادن امنیت و ایمنی دریانوردی شود برخورد قاطع و کوبنده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه افتخار بزرگ این ناوگروه آن بود که در قعر اقیانوس‌ها مستقیم و رو در رو، در مقابل شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار با استواری و صلابت ایستادگی کرد، اظهار داشت: همه این افتخارات نشان از ایمانِ دریادلان ارتش به کار، تخصص، تسلط و شجاعتشان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر