کد خبر: 141890
A

سخنگوی دولت: دشمنان چشم دیدن پیشرفت ما را ندارد/ نظام پادشاهی کشور را سیصدسال به عقب برد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت معتقد است: معلوم است وقتی جمهوری اسلامی با این توان و موقعیت استراتژیک می خواهد به سابقه تمدنی خود برگردد، رقبا اجازه نخواهند داد و خوشحال نخواهند شد و تمام توان و تلاش خود را معطوف می‌کنند تا این صعود اتفاق نیفتد.

سخنگوی دولت: دشمنان چشم دیدن پیشرفت ما را ندارد/ نظام پادشاهی کشور را سیصدسال به عقب برد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علی بهاری جهرمی، سخنگوی دولت  با حضور در دانشگاه خواحه نصیر الدین طوسی، در گفت و گوی بی واسطه با دانشجویان گفت:  اینکه از منابع غنی بهره‌برداری کنیم و به جایگاهی که در خور ایرانی است برسیم دو مسئله دارد؛ یک اینکه به درستی این منابع و نیروی انسانی را مدیریت کنیم و امکان شکوفا شدن استعداد و شرایط بروز آن را فراهم کنیم. در مرحله  اول نقاط ضعفی داشته و داریم، سال های سال نظام دیکتاتوری را داشتیم و کسی چون‌پدرش شاه بود خودش هم شاه می شد و اجازه بروز استعداد داده نمیشد‌. 

سخنگوی دولت اظهار داشت: رقبا چشم دیدن رشد ایران را ندارند امروزه وضعیت جایگاه علمی با ۵۰ سال قبل قابل مقایسه نیست‌. دشمنی رقبا نتوانسته ایران را متوقف کند ولی سرعت را کاهش داده است.

وی افزود: حدود ۳۰۰ سال به واسطه این سوء مدیریت داخلی و نظام‌پادشاهی عقب ماندیم و بعد با مشابه شعارها که دنبال آزادی رشد کشور بودیم انقلاب کردیم‌ و این انقلاب سیاسی بخشی از مشکل مدیرت کشور حل کرد و سعی شد نظام مردم سالار را ایجاد کنیم و ایجاد کردیم و انتظار بود به صعود جهشی برسیم‌. اما  آیا آنچه انتظار می رفت محقق شد؟ برداشت من این است که صعود ما در ۴۰،۵۰ سال قبل قابل قبول است اما با آنچه مورد انتطار است فاصله زیادی دارد‌ صعود ما نسبت به قبل جهشی شده ولی نسبت به توان و امکان و ظرفیت خیلی فاصله دارد . بخشی سوء تدبیر و سو مدیریت و خطای در حکمرانی و مدیریت سر جای خود هست اما بخشی هم به رقبای بیرونی مربوط می شود. معلوم است وقتی جمهوری اسلامی با این توان و موقعیت استراتژیک می خواهد به سابقه تمدنی خود برگردد، رقبا اجازه نخواهند داد و خوشحال نخواهند شد و تمام توان و تلاش خود را معطوف می‌کنند تا این صعود اتفاق نیفتد. 

سخنگوی دولت ادامه داد: ما بعد از انقلاب، بعد از آن که بخشی از مشکلات را برطرف کردیم البته تاکید می‌کنم بخشی هم باقی است با مشکل جدی خارجی گلاویز شدیم و رقبا چشم دیدن رشد ایران را ندارند. وضعیت جایگاه علمی امروز با ۵۰ سال قبل قابل مقایسه نیست‌. دشمنی رقبا نتوانسته ایران را متوقف کند ولی سرعت را کاهش داده است.

بهادری جهرمی بیان داشت: این دولت آنقدر غیرت داشت به محض آنکه حادثه ناگوار حادثه مهسا امینی را شنید، شخص رییس جمهور از داخل سفر خارجی دستور پیگیری دادند و به محض ورود در ایران با خانواده ایشان گفتگو کرد.

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر