کد خبر: 141991
A

میرحسین موسوی کدام فیلم اوایل انقلاب را توقیف کرده بود؟

مهدی کلهر مشاور اسبق محمود احمدی‌نژاد می‌گوید: زمانی که فیلم ساخته شد آقای میرحسین موسوی که نخست وزیر و سرپرست وزارت فرهنگ و هنر بود به من گفت که جواز فیلم را لغو کنم و گفت "بعداً دوباره جواز می‌دهیم."، گفتم "که به‌هیچ‌وجه این کار را در فرهنگ نمی‌کنم، این کار سیاسی است و من با هنر سیاسی برخورد نمی‌کنم، این کار کثیفی است، من به‌عنوان آدم فرهنگی و هنری وارد شدم".

میرحسین موسوی کدام فیلم اوایل انقلاب را توقیف کرده بود؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مهدی کلهر  مشاور اسبق احمدی نژاد در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری تسنیم به ماجرای توقیف یک فیلم در زمان نخست‌وزیری میرحسین موسوی اشاره کرده است.

کلهر در این رابطه گفته است:

اما جای دیگری که مخملباف خود را نشان می‌دهد سر ماجرای فیلم برزخی‌ها است، اول بگویم که این فیلم قبل از اینکه من وارد وزارت شوم ساخته شده بود، یعنی در زمان مهندس نجفی، اصلاً قبل از جنگ ساخته شده است اما بعد از جنگ صداگذاری شده است و فضای آن را جنگی کردند. آقای نجفی برای اینکه جلب اعتماد کند یکسری جواز برای ساخت به فیلمنامه‌هایی داده بود البته بدون اینکه آنها را بخواند؛ برای اینکه فیلم‌ها ساخته شود و سینما جان بگیرد. یکی از این فیلم‌ها "برزخی‌ها" است.

 اما من گفتم که "چون نجفی کار درستی کرده است من هم پای کار نجفی می‌ایستم، چون نجفی سینما را نگه داشته است و اگر نجفی ایستادگی نمی‌کرد، چیزی از سینما نمانده بود"

زمانی که فیلم ساخته شد آقای میرحسین موسوی که نخست وزیر و سرپرست وزارت فرهنگ و هنر بود به من گفت که جواز فیلم را لغو کنم و گفت "بعداً دوباره جواز می‌دهیم."، گفتم "که به‌هیچ‌وجه این کار را در فرهنگ نمی‌کنم، این کار سیاسی است و من با هنر سیاسی برخورد نمی‌کنم، این کار کثیفی است، من به‌عنوان آدم فرهنگی و هنری وارد شدم". من به موسوی گفتم که "امام می‌گویند این فیلم اشکال ندارد. آقای خامنه‌ای هم نظر امام را دارند و می‌گویند اشکال ندارد اما شما به‌خاطر حرف محسن مخملباف و دو نفر دیگر ـ که مانند یک مثلث بودند ـ و به شما می‌گویند «این فیلم را توقیف کن!»، می‌خواهی جلوی این فیلم را بگیری؟"، این سه نفر شورای فقاهت هنر کشور شده بودند، این حرف را که می‌زنم جدی است و خیلی‌ها به آنان تعظیم می‌کردند.

حتی جالب این بود که مردم و بچه‌های جبهه هم از این فیلم راضی بودند و حتی به ما نامه داده بودند و از این فیلم خوششان آمده بود.

گفت که "پس چه‌کار می‌کنی؟"، گفتم "من را بردار!". آقای زنگنه که معاون  فرهنگی میرحسین بود به من گفت که "استعفا بده!"، گفتم که "نمی‌دهم". آخر سر آن‌قدر این موضوع را دنبال کردم تا اخراجم کنند، به میرحسین گفتم که " بالا بروید پایین بیایید این کار را نمی‌کنم، اما من به این اخراج و عزل برای تاریخ نیاز دارم، شما ادعای هنرمند بودن و فرهنگی بودن می‌کنید اما بسیار روش کثیفی دارید که با هنر و فرهنگ سیاست‌زده برخورد می‌کنید."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر